بنز مدل E200 یکی از سدان‌های بسیار لوکس و معروفی است که در مدت زمان کوتاهی محبوبیت زیادی در بازار ایران پیدا کرد. این سدان لوکس، یکی از خودروهای وارداتی فول آپشن محسوب می‌شود که امکانات و تجهیزات رفاهی بی‌نظیری دارد. E200 یک خودرو آلمانی و محصول شرکت معتبر مرسدس بنز است. اگر شما نیز قصد خرید این خودرو را دارید یا به دنبال اطلاعاتی در مورد تعمیر گیربکس اتومات آن هستید در ادامه با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص ویژگی‌های بنز مدل E200  و نحوه تعمیر گیربکس اتومات آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

معرفی بنز مدل E200

مرسدس بنز یکی از شرکت‌های معروف خودروسازی است که در ایران بسیار محبوب و پر طرفدار است. بنز مدل E200 نیز یکی از معروف‌ترین سدان‌های این شرکت خودرو سازی است که جزو خودرو‌های لوکس و فول آپشن محسوب می‌شود. آپشن‌های رفاهی و ایمنی این خودرو شامل پیشرانه دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶، صفحه نمایشگر لمسی، نمایشگر ۷ اینچی برای سرنشینان عقب، مودم داخلی برای استفاده از اینترنت، گیرنده آنتن تلویزیون و یک طیف کامل از مجموعه سیستم‌های کنترلی خودرو است. این خودرو مجهز به یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر بوده که قادر است نیرویی معادل 184 اسب بخار در 5250 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 270 نیوتون متر تولید کند.

این نیرو ازطریق یک جعبه دنده اتوماتیک 7 سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد این پیشرانه 8 ثانیه و حداکثر سرعتی که می‌تواند به آن دست‌ یابد 232 کیلومتر بر ساعت است. امکانات و تجهیزاتی که برای مرسدس بنز E200 قابل سفارش است، شامل سیستم ذخیره تنظیمات صندلی‌های جلو، سیستم کمکی پارک به همراه دوربین عقب و سیستم دوربین 360 درجه، پکیج سیگار، تزئینات فیبرکربنی یا چوبی، اگزوز کرومی، سیستم کمکی راننده، پرده برای شیشه‌های عقب، سیستم نشان‌دهنده نقطه کور، سیستم ذخیره و نشان‌دهنده علامت ‌های جاده، گرم کن و سردکن صندلی ‌های جلو، پکیج اسکی، گرمکن غربالک فرمان، سقف پانوراما می‌باشد.

benz E200

اگر گیربکس اتوماتیک خودرو شما دچار مشکل شده است یا نیاز به تعمیر دارد، با تیم حرفه ای مجموعه ما در تماس باشید.

تماس با متخخصین گیربکس سان:

گیربکس سان، همیشه در کنار شما تا مطمئن سفر کنید…

گیربکس اتوماتیک چیست؟

گیربکس در واقع یک نوع سیستم انتقال قدرت است و همان‌طور که اشاره کردیم وظیفه تغییر سرعت (افزایش و کاهش) را بر عهده دارد که در قسمت زیرین کاپوت اتومبیل قرار گرفته است. امروزه در خودروهای جدید گیربکس اتوماتیک قرار دارند؛ چرا که باعث سهولت در رانندگی شده و سرعت چرخش چرخ‌ها را کنترل می‌کنند. در این نوع اتوماتیک از دنده‌ها نیازی نیست راننده مدام دنده را تعویض کند؛ چرا که دنده به صورت اتوماتیک نیروی لازم جهت به حرکت در آمدن خودرو را ایجاد خواهد کرد. این امر با بالا بردن نیروی گشتاور موتور و سرعت مورد نیاز صورت می‌گیرد.

گیربکس اتوماتیک تقریبا سیستم پیچیده‌‌تری نسبت به سایر جعبه دنده‌ها یا همان گیربکس دارد. به طور کلی گیربکس‌های اتوماتیک دنده‌ها را با توجه به میزان گاز تعویض می‌کنند و از این رو نیازی به مهارت زیادی از رانندگی نخواهید داشت. گیربکس‌های اتوماتیک در انواع مختلفی نظیر گیربکس‌های سیاره‌ای AT، گیربکس‌های AMT، گیربکس‌های CVT و گیربکس‌های DCT وجود دارند.

Mercedes-Benz-E200

ویژگی‌های بنز مدل E200

بنز مدل  E200یکی از مدل‌های موفق و محبوب در دسته خودرو‌های لوکس شرکت مرسدس بنز محسوب می‌شود. برخی از ویژگی‌ها ومشخصات اصلی این خودرو شامل موارد زیر است.

۱-طراحی شیک و زیبا

این خودرو به عنوان نماینده ای از خانواده E_class از طراحی بسیار زیبا و با جزئیات لوکسی برخوردار است که در نظر اول توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند.

۲- سیستم ایمنی پیشرفته

بنز E200 از سیستم‌های ایمنی پیشرفته‌ای همچون سیستم‌های ترمز abs و سیستم هشدار تصادف برخوردار است. همچنین این خودرو مجهز به نظام پایداری ESP و بسیاری از فناوری‌های ایمنی  پیشرفته دیگر است که مجموع این عوامل باعث ایمنی بالای این خودرو می‌شود.

۳- موتور قدرتمند

این مدل از خودرو‌‌های مرسدس بنز با موتور‌های بسیار قدرت‌مندی ارائه می‌شود به همین منظور توانایی ارائه قدرت و عملکرد بسیار بالاتری نسبت به مدل‌های دیگر دارند.

۴- فضای داخلی بسیار راحت

فضای داخلی این خودرو بسیار راحت و لوکس است. تمامی موارد به کار رفته در فضای داخلی از جنس‌های با کیفیت و مرغوب تهیه شده است

۵- میزان استفاده سوخت پایین

 این مدل از مرسدس بنز به عنوان یکی از خودروهای کم مصرف شناخته می‌ شود. این ماشین ها به طور تقریبی مصرف صدی 6.9 دارند یا در هر صد کیلومتر 6.9 لیتر مصرف می کنند .

به طور کلی بنز مدل E200  یک خودروی لوکس با طراحی فوق العاده، فناوری‌‌های پیشرفته و ایمنی بالا است که توانسته است جایگاه خاصی در بازار خودرو‌های لوکس کسب کند. به طور کلی این ماشین‌ها از طراحی بسیار زیبا و امکانات بالایی برخوردارند که همین باعث محبوبیت بالای آن‌ها شده است.

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز : تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز مدل CLA 45 )

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک بنز E200

علائم مختلفی نشان دهنده ایجاد شدن مشکل در گیربکس خودرو است.

این یک مسئله مهم است که شما از تمامی علائم بروز خطا در گیربکس آگاه باشید تا به محض بروز مشکل بتوانید به راحتی خودرو را تعمیر کنید. اگر در هنگام رانندگی متوجه صداهای عجیب و غریب شدید، همیشه باید خودرو را از نظر سلامت گیربکس بررسی کنید. برای اطمینان از اینکه همه چیز به درستی کار می‌کند یا برای تشخیص یک مشکل، بهتر است تا برای اطمینان بیشتر خودرو را از نظر کارکرد صحیح به طور کامل بررسی کنید.

  • روشن شدن چراغ هشدار گیربکس مرسدس بنز E200 ، یک علامت واضح است.
  • نشت روغن گیربکس ساده ترین علامتی است که خودرو به شما نشان میدهد که در اینصورت نیاز به تعویض روغن گیربکس اتوماتیک یا حتی یک سرویس شستشوی کامل دارید. 
  • یکی از ساده‌ترین نشانه‌ها زمانی است که گیربکس شما دنده را تعویض می‌کند اما نتیجه تعویض‌ها با تاخیر انجام می‌شود و خودروی شما در دنده نمی ماند .  هنگامی که این اتفاق می‌افتد، متوجه خواهید شد که ماشین شما به جلو حرکت نمی‌کند یا دنده‌های شما شروع به لیز خوردن می‌کنند.
  • بوهای عجیب مانند سوختگی و … نشان می دهد که مایع گیربکس شما در داخل قطعات خودرو می سوزد.
  • اگر هنگام تعویض دنده متوجه صدای تصادفی یا صدای خراشیدگی بشوید و یا اگر هنگام تعویض دنده احساس کردید که دنده‌ها گیر می‌کند، گیربکس شما به روان‌کننده بیشتری نیاز دارد و یا مشکلی بزرگ تر در انتظار خودروی شماست.

 در صورت بروز هرکدام از این مشکل ها ، نیاز است نسبت به تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو توسط تعمیرگاه تخصصی اقدام کنید.

بنز مدل E200

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک BMW: تعمیر گیربکس اتوماتیک BMW X3 )

تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز مدل E200

گیربکس به کار رفته در بنز مدل E200 گیربکس هفت دنده خودکار است. جالب است بدانید این گیربکس با داشتن مزیت های فراوان خودرو بنز E200 را به یکی از خودروهای محبوب و پرفروش کلاس E برند بنز تبدیل کرده است. گیر بکس ۷ سرعته این خودرو دارای 3 سنسور کلی است که بر کلیه عملکرد‌های خودرو نظارت می‌کند. ماژول کنترل گیربکسE200 در داخل جعبه دنده قرار دارد. این یک مزیت و یک پیشرفت بزرگ برای خودرو سازی بنز است؛ زیرا به جای اینکه یک واحد مستقل در خارج از گیربکس باشد، بخشی از بدنه است. گیربکس هفت دنده خودکار به کار رفته در بنز E200 نسبت به سایر گیربکس‌ها به مراقبت و سرویس دوره‌ای منظم نیاز دارد، اگر سرویس و تعمیر گیربکس به درستی و در زمان مناسب انجام نشود و گیربکس خودرو دچار مشکل شود، می‌تواند در موتور خودرو نیز مشکلاتی ایجاد کند.

مرسدس بنز E200

سخن پایانی

مرسدس بنز کلاس E از مجموعه خودروهای اجرایی است که توسط شرکت خودروسازی مرسدس بنز در مدل‌های مختلف تولید می‌شود. یکی از مزیت‌های فوق‌العاده این خودرو امنیت بالای آن محسوب می‌شود، به طوری که نسل چهارم مرسدس بنز E200 موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه یوروانکپ شده است. اما در مقابل همه مزایا و آپشن‌ها، این خودرو ممکن است همانند سایر خودروهای دیگر دچار مشکلاتی شود. یکی از رایج‌ترین مشکلات این خودرو خرابی گیربکس اتوماتیک آن است که بیشتر اوقات به علت سرویس نامنظم و رسیدگی کم ایجاد می شود. برای داشتن یک گیربکس سالم باید سرویس‌های دوره‌ای به طور منظم انجام شده و در صورت بروز مشکل به تعمیرگاه‌های تخصصی مراجعه شود.