خودرو مرسدس بنز مدل cls500 یکی از برترین و خاص‌ترین خودرو‌های موجود در دنیا به شمار می‌رود که حتی در ایران هم طرفداران خاص خود را دارد. این خودرو دارای امکانات فول است که همین امر آن را در جایگاه 15 در میان 30 خودرو برتر دنیا قرار داده است. در زمینه معرفی این خودرو لوکس و پیشرفته باید بگوییم که هم از نظر ظاهر بی نظیر و فوق‌العاده است و هم آپشن‌هایی دارد که می‌توان به راحتی آن را با خودرو‌های لوکسی همچون بنز و بی‌ام‌دبلیو برابر دانست چون با هم در حال رقابت هستند. در ادامه شما را بیشتر با این خودرو آشنا خواهیم کرد.

ویژگی های فنی خودرو بنز CLS500

خودرو مرسدس بنز مدل cls500 از خودرو های برجسته آلمانی بوده که جایگاه ویژه‌ای در دنیا به دست آورده است. این خودرو ویژگی‌ها و آپشن‌های فراوانی دارد که با کمک آنها توانسته شهرت و اعتبار به دست بیاورد، از مهمترین ویژگی‌های این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دارای دو موتور توربو شارژ است.
  2. مصرف سوخت پایینی دارد.
  3. فضای داخلی بزرگی دارد.
  4. طراحی داخلی آن مجلل و لوکس است.
  5. سیستم صوتی فوق‌العاده‌ای دارد.
  6. موتور آن بدون صدا و لرزش است.
  7. قدرت و سرعت بالایی دارد.
  8. قابلیت راه‌اندازی از راه دور را دارا می‌باشد.

ویژگی‌های منحصر به فرد و خاص این خودرو خارجی باعث شده تا محبوبیت زیادی در میان لوکس پسندان به دست بیاورد. طراحی مجلل این خودرو بنز کمک کرده تا افراد در آن احساس آرامش و راحتی داشته باشند و سفری لذت بخش را تجربه کنند. افراد همواره هنگام خرید خودرو به زیبایی و کیفیت آن اهمیت زیادی می‌دهند که این خودرو می‌تواند به راحتی هر سلیقه و نظری را پوشش بدهد. این خودرو قابلیت دارد که فرد هنگام قرار گرفتن پشت چراغ قرمز و یا توقف کردن اگر ترمز کند خودرو به صورت خودکار خاموش شده و پس از آزاد کردن پدال ترمز دوباره روشن شده و شروع به حرکت می‌کند.

اگر گیربکس اتوماتیک خودرو شما دچار مشکل شده است یا نیاز به تعمیر دارد، با تیم حرفه ای مجموعه ما در تماس باشید.

تماس با متخخصین گیربکس سان:

گیربکس سان، همیشه در کنار شما تا مطمئن سفر کنید…

گیربکس اتوماتیک چیست؟

گیربکس در واقع یک نوع سیستم انتقال قدرت است و همان‌طور که اشاره کردیم وظیفه تغییر سرعت (افزایش و کاهش) را بر عهده دارد که در قسمت زیرین کاپوت اتومبیل قرار گرفته است. امروزه در خودروهای جدید گیربکس اتوماتیک قرار دارند؛ چرا که باعث سهولت در رانندگی شده و سرعت چرخش چرخ‌ها را کنترل می‌کنند. در این نوع اتوماتیک از دنده‌ها نیازی نیست راننده مدام دنده را تعویض کند؛ چرا که دنده به صورت اتوماتیک نیروی لازم جهت به حرکت در آمدن خودرو را ایجاد خواهد کرد. این امر با بالا بردن نیروی گشتاور موتور و سرعت مورد نیاز صورت می‌گیرد.

گیربکس اتوماتیک تقریبا سیستم پیچیده‌‌تری نسبت به سایر جعبه دنده‌ها یا همان گیربکس دارد. به طور کلی گیربکس‌های اتوماتیک دنده‌ها را با توجه به میزان گاز تعویض می‌کنند و از این رو نیازی به مهارت زیادی از رانندگی نخواهید داشت. گیربکس‌های اتوماتیک در انواع مختلفی نظیر گیربکس‌های سیاره‌ای AT، گیربکس‌های AMT، گیربکس‌های CVT و گیربکس‌های DCT وجود دارند.

cls500

تعمیر و سرویس گیربکس بنز cls500

در ایران نیز از خودرو مرسدس بنز استقبال زیادی شده و افرادی هستند که از این خودرو استفاده می‌کنند. این افراد باید خودروی خود را هر چند مدت یکبار در اختیار متخصص قرار بدهند تا گیربکس آن را سرویس کنند؛ زیرا این کار اهمیت زیادی در حفظ سلامت خودرو دارد. متخصصان در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک این خودروها هم مهارت بالایی دارند؛ به همین دلیل در صورت مواجه شدن با مشکل می‌توانید به راحتی گیربکس اتوماتیک خودرو بنز خود را مورد تعمیر قرار بدهید، بدون این که به بخش‌های دیگر آن آسیب وارد شود.

بخش مهمی از کارایی و عملکرد درست بنز Cls500 مربوط به گیربکس خودرو است، گیربکس به کار رفته در این خودرو مانند سایر خودرو‌های برند بنز خاص و منحصر به فرد است و کارایی قابل قبولی را ارائه می‌دهد. اگر نسبت به سرویس گیربکس بنز Cls500 دقت کافی نداشته باشید، نمی‌توانید انتظار کارایی درست و قابل قبولی را از خودرو داشته باشید.

در زمان بررسی گیربکس همواره اولین کار چک کردن روغن آن می‌باشد که متخصص باید به آن توجه ویژه‌ای نشان بدهد و به موقع آن را تعویض نماید تا به موتور فشار وارد نشود. هر خودرو دارای عملکردی مختص به خود است مثلا در طی گذشت یک زمان مشخص شده باید گیربکس هم سرویس گردد و هم روغن آن تعویض شود که باید به این زمان تعیین شده دقت کنید. در زمینه تعمیر و سرویس گیربکس بنز باید بگوییم که اگر متخصص‌ها تجربه و مهارت کافی در زمینه عیب‌یابی و تعمیرات نداشته باشند، نمی‌توانند خودروی شما را به خوبی سرویس کنند.

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز : تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز CLA45 )

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز

خودرو مرسدس بنز مدل cls500 از خودروهای به روز و لوکسی می‌باشد که قیمت بسیار بالایی در کشور ما دارد؛ در نتیجه برای سرویس و تعمیر گیربکس آن هم باید هزینه بالایی را پرداخت کرد. هزینه سرویس و تعمیر گیربکس اتوماتیک این خودرو براساس میزان آسیب دیدگی آن تعیین می‌شود. مسلماً اگر شما به خوبی از خودرو خود مراقبت کنید و تنها نیاز باشد که تعویض روغن گیربکس اتوماتیک آن را در زمان‌های مشخص شده انجام دهید ، هزینه پرداختی شما کمتر خواهد بود. اگر گیربکس شما دچار نقص شده باشد باید ابتدا مورد عیب یابی قرار بگیرد که این هزینه جداگانه‌ای دارد و سپس تعمیر آن بسته به مدت زمان لازم برای تعمیر و همچنین قطعات مورد نیاز قیمت افزایش پیدا خواهد کرد.

این نوع خودرو‌ها چون سیستم پیشرفته و پیچیده‌ای دارند باید با دستگاه هم مورد بررسی قرار بگیرند تا متخصص بتواند مبلغی را برای تعمیر و سرویس آن در نظر بگیرد. همیشه متخصصان قبل از باز کردن گیربکس خودرو هزینه تعمیر و سرویس آن را به شما می‌گویند و سپس متناسب با نظر شما اقدام به تعمیر می‌کنند. در کل تعمیر این بخش از خودرو در نمونه‌های ایرانی هم هزینه بالایی را دربردارد حال یک خودرو خارجی اگر در ناحیه گیربکس دچار نقص و خرابی شود باید فرد هزینه سنگینی‌تری را بپردازد.

mercedes-benz-cls-500-2015

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز : تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز E200 )

نکات مهم در مراقبت از گیربکس اتوماتیک

اگر می‌خواهید خودرو بنز شما در ناحیه گیربکس اتوماتیک که بسیار حساس هم است دچار نقص و خرابی نشود باید به خوبی از آن مراقبت کنید. برای مراقبت از گیربکس اتومات خودرو مرسدس بنز باید به نکات متعددی توجه کرد تا بتوان از خرابی آن جلوگیری کرد، از این نکات مهم در زمینه مراقبت از گیربکس اتومات خودرو بنز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. در ابتدا شما باید به سرویس به موقع گیربکس خود توجه کنید؛ چون سرویس به موقع سلامت موتور را تضمین می‌کند.
  2. به روغن گیربکس خود توجه کنید و همزمان به همراه روغن فیلتر را هم تعویض نمایید.
  3. به سیستم خنک کننده خودرو توجه کنید.
  4. به طور ناگهانی شتاب نگیرید.
  5. در شرایط ترافیک روان همواره دنده را در حالت دستی بگذارید.
  6. هرگز از خودرو به عنوان یدک کش استفاده نکنید.
  7. از لاستیک استاندارد مختص به خودرو استفاده کنید.
  8. روغن مناسبی برای گیربکس انتخاب کنید.

با توجه کردن به گیربکس و سرویس به موقع و فشار وارد نکردن به آن می‌توان از خرابی گیربکس اتوماتیک جلوگیری کرد و در هزینه‌های پرداختی خود هم صرفه جویی نمود. اگر به نکات گفته شده توجه نشان دهید، می‌توانید هم از خرابی گیربکس جلوگیری کنید و هم می‌توانید در صورت مواجه شدن با خرابی کوچک به سرعت آن را مورد تعمیر قرار بدهید. روغن گیربکس و فیلتر آن اگر به موقع تعویض نشوند، می‌توانند به موتور خودرو آسیب جدی وارد کنند و عملکرد آن را مختل نمایند.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک بنز CLS500

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک خودرو خود را جدی بگیرید تا به دلیل عدم تعویض به موقع ناچار به تعمیر گیربکس اتوماتیک نشوید . ما در مجموعه گیربکس سان با سال ها تجربه به صورت تخصصی تمامی خدمات گیربکس اتوماتیک از جمله تعویض روغن گیربکس اتوماتیک و تعمیر گیربکس اتوماتیک را برای شما عزیزان انجام می دهیم. نکته ای که در این خصوص باید دقت کنید اینه که شاید در ظاهر تعویض روغن اتوماتیک امری ساده باشد و هر جایی بتوان آن را تعویض کرد اما قطعا اینطور نیست و در خیلی از موارد یک تعویض روغن ساده موجب  به وجود آمدن آسیب و تقه در گیربکس میشود و بسیار این چنین موارد به ما مراجعه کردند که روغن گیربکس اتوماتیک خودروشون رو هرجایی تعویض کردند و بعد دچار مشکل شدند. 

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک بنز CLS500 باید هر 55000 کیلومتر یا هر 3 سال انجام شود. این کار برای حفظ عملکرد صحیح گیربکس و جلوگیری از آسیب دیدن آن ضروری است.

پس از تعویض روغن گیربکس اتوماتیک بنز CLS500، توصیه می شود خودرو را به مدت 30 دقیقه دور بزنید تا روغن به طور کامل در گیربکس پخش شود.

 

mercedes-benz_cls
cls 500

سخن پایانی

گیربکس خودروهای اتوماتیک نیازمند توجه است تا آسیبی به آن وارد نشود. راهنمای نگهداری از گیربکس اتوماتیک به شما کمک می‌کند تا کارهای اشتباهی در رانندگی انجام ندهید که باعث آسیب دیدن گیربکس شوند. خودروهای خارجی از نظر گیربکس حساسیت بسیار زیادی دارند؛ به همین دلیل توجه کردن به آنها بیشتر حائز اهمیت است. البته ناگفته نماند که داشتن هزینه‌های سنگین برای تعمیر هم می‌تواند یکی از دلایل رسیدگی بیشتر به گیربکس آنها باشد. در صورتی که ازاین مدل خودرو آلمانی خاص و منحصر به فرد استفاده می‌کنید هر چند مدت یکبار گیربکس اتوماتیک این خودرو را مورد بررسی و سرویس قرار بدهید تا دچار خرابی نشود.