خودروی کیا اسپورتیج یک خودروی کراس اوور با اندازه متوسط است که در سال ۲۰۱۳ معرفی شد. این خودرو دارای طراحی جذاب و مدرنی است که با استفاده از منحنی ها و خطوط جریانی ، زیبا شده است. از نظر اندازه ، خودروی کیا اسپورتیج نزدیک به ۴.۴ متر طول دارد و قابلیت جابجایی ۵ نفر را دارد. این خودرو دارای موتور بنزینی ۴ سیلندر است و به طور متوسط هر سوم سیلندر آن قدرت ۵۰ اسب‌ بخار را دارد. همچنین، گیربکس این خودرو ۶ سرعته است. این خودرو با فناوری‌های مدرنی همچون صفحه نمایش لمسی، دوربین های عقب و جلو و سیستم اطلاعات و سرگرمی همراه شده است. همچنین، این خودرو دارای قابلیت های ایمنی مانند سیستمهای ABS و ESC نیز می باشد.

در ادامه این مطلب قصد داریم تا به نکات تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج بپردازیم. یکی از خدمات تخصصی گیربکس سان تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج می باشد.این مجموعه به عنوان بهترین تعمیرکار در غرب تهران می باشد که با سالها تجربه موفق در این زمینه آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است . 

گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج

گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج یکی از ویژگی های مهم و جذاب این خودرو است. این نوع گیربکس، برای رانندگی بسیار راحت و آسان طراحی شده است. با استفاده از گیربکس اتوماتیک، نیازی به تغییر دستی گیربکس نیست و روند رانندگی به شدت تسهیل شده است. این گیربکس، هوشمندانه کنترل شده و با توجه به شرایط جاده، با سرعت صحیح و تناسبی از دنده های گیربکس استفاده می کند. بنابراین، رانندگی با این گیربکس، بهترین تجربه رانندگی با خودرو را فراهم می سازد. دلیل اصلی لذت بردن از رانندگی با کیا اسپورتیج SX توربو، موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ زیر کاپوت آن است. این موتور 240 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه (237 اسب بخار با AWD) تولید می کند. مهمتر از آن، گشتاور 260 پوند فوت از 1450 دور در دقیقه تا 3500 دور در دقیقه است.

شما عزیزان می توانید برای تعمیر گیربکس اتوماتیک این خودرو به گیربکس سان مراجعه نمایید تا کارشناسان ما با حوصله و دقت ههرچه تمام ، مشکل و ایراد خودروی شما را پیدا کنند وهرچه زودتر به تعمیر آن بپردازند.

اگر گیربکس اتوماتیک خودرو شما دچار مشکل شده است یا نیاز به تعمیر دارد، با تیم حرفه ای مجموعه ما در تماس باشید.

تماس با متخخصین گیربکس سان:

گیربکس سان، همیشه در کنار شما تا مطمئن سفر کنید…

مشخصات گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج یکی ازخودرو های محبوب برند کیا است و در سال های اخیر امکانات و ویژگی های این خودرو دائماً در حال تغییر هستند. گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج، با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک اسپورت مجهز شده است. این گیربکس دارای سیستم های تکنولوژیکی پیشرفته ای است که به طور هوشمندانه تغییر دنده را انجام می دهد. همچنین این گیربکس دارای سیستم سوئیچ کنترلی است که به شما امکان تغییر دنده به صورت دستی را نیز می دهد. به طور کلی، گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج با سرعت و دقت بالا و پاسخگویی سریع، برای تجربه عالی از رانندگی حرفه ای و نیز استفاده روزمره مناسب است. با کیفیت بالا و قابلیت های فراوان، این گیربکس برای رانندگانی که به دنبال انتقال قدرت برتر هستند، توصیه می شود.

کیا اسپورتیج

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک بسیار مهم بوده و با شناخت این علائم می توان از بروز هزینه زیاد جلوگیری کرد و با مراجعه به یک مرکز تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک اسپورتیج اقدام به برطرف کردن هرگونه مشکل نمود.

برخی از مهمترین علائم خرابی گیربکس اتوماتیک اسپورتیج که باید به آن توجه شود:

  • نداشتن قدرت کافی اتومبیل
  • برای گرفتن خودرو روی دنده و حرکت نکردن اتومبیل
  • لرزش ماشین و بالا رفتن دور موتور
  • درست کار نکردن پدال کلاچ
گیربکس اتومات کیا اسپورتیج

رایج ترین مشکلات گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج

نشانه های خرابی گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج ممکن است شامل علائم مختلف باشند. برخی از نشانه های ممکن شامل نوسانات در حرکت خودرو، تاخیر یا از دست دادن تعامل با گیربکس، هنگام انتقال دنده شنیدن صدای عجیب و غیره می باشد. برای تشخیص دقیق و رفع این خرابی ها بهتر است متخصص و تعمیرکار مجرب تعمیر گیربکس خودرو را به عهده بگیرید. دستکاری در گیربکس باعث کاهش عمر آن و خرابی دائمی خودرو می شود، بنابراین حتماً باید تعمیرات را به متخصص آن بسپارید. همچنین، برای جلوگیری از خرابی های گیربکس از پیشگیری و مراقبت منظم از خودرو و تعمیرات دوره ای آن استفاده کنید.

برخی از رایج ترین مشکلات گیربکس اسپورتیج شامل موارد ذیل است:

 

  • زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک
  • گیر کردن دنده در حالت پارک
  • خلاص شدن گیربکس های اتوماتیک
  • تأخیر در عملکرد گیربکس
  • داشتن مکث در حیوانات تعویض دنده
  • بوی سوختگی ناشی از سوختن روغن

از سال ۲۰۱۱ طراحی اسپورتیج مجدداً انجام شد و از هر نظر تبدیل به خودرویی کاملا جدید شد. نسل ۲۰۱۴ این خودرو از نظر ظاهر تفاوت چندانی با نسل اولیه آن (مدل ۲۰۱۱) ندارد اما از لحاظ امکانات رفاهی و مشخصات فنی، تغییراتی را در آن شاهد هستیم. این خودرو در ۳ تریم عرضه می‌شود که در زیر می توانید مشخصات هریک را مشاهه کنید.

جدول مشخصات فنی کیا اسپورتیج

مشخصات مدلLXEXSX
حجم موتور (لیتر)۲.۴۲.۴۲
تعداد سیلندر۴۴۴
توان (اسب بخار)۱۸۲۱۸۲۲۶۰
گشتاور (نیوتون متر)۲۴۰۲۴۰۳۶۵
شتاب صفر تا صد (ثانیه)۱۱.۲۱۱.۲۷.۱
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)۲۱۱۲۱۱۲۲۶
جعبه دنده۶ سرعته اتوماتیک۶ سرعته اتوماتیک۶ سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)13.513.514
حجم باک (لیتر)606060
کیا اسپورتیج

دوام گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج

به طور کلی گیربکس های کیا اسپورتیج به طور متوسط بین 100000 تا 200000 مایل دوام دارند اما اینکه گیربکس کیا اسپورتیج چقدر دوام می آورد، بستگی به شرایط استفاده و نگهداری دارد. اگر این خودرو نگهداری مناسب و تعمیرات به موقع داشته باشد، گیربکس بیشترین دوام را خواهد داشت. همچنین، استفاده در شرایط سخت مانند رانندگی در مسیرهای ناهموار، زودتر باعث فرسایش قطعات گیربکس می‌شود. نشت مایعات و شتاب ضعیف ممکن است نشان دهنده این باشد که گیربکس شما نیاز به تعویض دارد.برای تعویض گیربکس نیز باید توجه داشته باشید که گیربکس جایگزین باید اصل و اورجینال باشد ، در غیر این صورت گیربکس به سرعت دچار مشکل می شود و دوباره محبور به تعویض آن هستید که هزینه ای دو برابر را برای شما به همراه خواهد داشت. 

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک در کیا اسپورتیج باید در بازه‌های زمانی مشخصی انجام شود. اگر شما می‌خواهید بدانید که در چه زمانی باید روغن گیربکس را تعویض کنید ، بهتر است به دفترچه راهنمای کاربری خودرو مراجعه کنید. به طور کلی، توصیه می‌شود که روغن گیربکس در بازه‌های 30،000 تا 60،000 کیلومتر تعویض شود . با توجه به شرایط و رانندگی شما، برای تعویض روغن، بهتر است به یک تعمیرگاه معتبر و با تجربه مراجعه کنید تا این عملیات به درستی و بدون هیچ گونه خسارت به گیربکس انجام شود. جهت بررسی وضعیت سلامت گیربکس، پیشنهاد می‌شود در طول دوره‌های نگهداری و تعمیرات، بررسی و تعویض روغن گیربکس نیز انجام شود. به طور کلی، استفاده و نگهداری صحیح می‌تواند دوام گیربکس خودرو را بسیار افزایش دهد.

تعمیر گیربکس کیا اسپورتیج

گیربکس بخش جدایی ناپذیر خودرو کیا اسپورتیج و سلامت آن نقش کلیدی را در سلامت و کارایی حداکثری خودرو ایفا میکند به همین دلیل سرویس دوره ای خودروی کیا اسپورتیج در مراکز معتبر اهمیت بالایی دارد و شناسایی مرکزی معتبر برای سرویس و تعمیر خودرو اهمیت بالایی دارد. گیربکس سان مرکز تخصصی تعویض و تعمیر انواع گیربکس اتوماتیک از جمله گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج در ایران است و شما عزیزان در صورت خرابی گیربکس اتوماتیک خودروی خود می توانید با مراجعه به این مرکز، تعمیر و تعویض گیربکس اتوماتیک خود را به راحتی و با نازلترین قیمت انجام دهید.

تعمیر گیربکس کیا اسپورتیج شامل بررسی و تعمیر مشکلات مختلفی است که ممکن است در این بخش از خودرو به وجود آید. به‌طور کلی، تعمیر گیربکس شامل تعمیر و تنظیم قطعات داخلی گیربکس، تعویض نوارهای دنده و صفحه کلاچ، تعویض روغن گیربکس، بررسی و تعمیر دستگاه تبدیل گشتاور و تعمیر قطعات موجود در مدارهای الکتریکی و هیدرولیکی است. همچنین، یکی از موارد مهم در تعمیر گیربکس کیا اسپورتیج، تشخیص دقیق خطای موجود در گیربکس است که نیازمند دانش فنی و تجهیزات مناسب می‌باشد. با انجام تعمیرات لازم در گیربکس، عملکرد بهتر و پایدارتر این بخش از خودرو به‌دست می‌آید و عمر گیربکس نیز بالاتر می‌رود.

اسپورتیج

اگر گیربکس اتوماتیک خودرو شما دچار مشکل شده است یا نیاز به تعمیر دارد، با تیم حرفه ای مجموعه ما در تماس باشید.

تماس با متخخصین گیربکس سان:

گیربکس سان، همیشه در کنار شما تا مطمئن سفر کنید…

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج

بسته به نوع خرابی در گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج، هزینه تعمیر ممکن است متفاوت باشد. برای مثال، اگر خرابی در سیستم هیدرولیکی گیربکس رخ داده باشد، هزینه تعمیر می تواند بالاتر از سایر خرابی‌ها باشد. عوامل دیگری که بر هزینه تعمیر گیربکس تاثیر می‌گذارند عبارتند از: قیمت فروش لوازم گیربکس اتوماتیک ، دسترسی به قطعات مورد نیاز، شرایط فنی خودرو، میزان ساعت کاری لازم برای تعمیر و دسترسی به تعمیرکار متخصص برای تعمیر. با توجه به این دلایل، افزایش قیمت قطعات اورجینال و تجربه تخصصی تعمیرکاران می‌تواند هزینه تعمیر گیربکس را افزایش دهند. بنابراین، بهتر است قبل از شروع تعمیر، با تعمیرکار خودرو مشورت کنید تا هزینه تخمینی را بدست آورید.

هزینه تعمیر گیربکس اسپورتیج

نتیجه گیری

اگر به دنبال یک خودرو شاسی بلند با ظاهری اسپورت و امکانات فراوان هستید، قطعا یکی از انتخاب‌ها اسپورتیج است. اما باید در نظر داشته باشید که در ازای داشتن این خودرو ، سواری خشک و مصرف سوخت بالا را هم متحمل خواهید شد. البته این نکات در اغلب خودروهای شاسی بلند دیده می‌شود . این خودرو رقبای سرسختی در بازار خودرو ایران همچون هیوندا سانتافه و تویوتا راو ۴ دارد که البته با این حال با استقبال خوبی مواجه شده است . اگر تنها امکانات رفاهی برای شما مهم باشد، این خودرو کاملا مناسب شماست اما اگر سواری نرم و عملکرد مناسب هم مدنظر دارید، رقبای این خودرو هم حرف‌هایی برای گفتن دارند.