هیوندای النترا، یک خودرو کوپه، سدان یا هاچ بک با گزینه های متعدد برای درایو و انتخاب موتور است. این خودرو همچنین از سیستم پیشرفته ی نصب شده بر روی یک پلتفرم جدید، دارای یک سیستم صوتی و پنل سرگرمی 8 اینچی، فرمان چرمی، دیسک های جانبی، سیستم های کنترل ایمنی و ترمز جلو و عقب، سیستم هوشمند خودرو، کنترل کیفیت برجسته و موتور قوی تر به نسبت حجم خودرو برخوردار است. هیوندای النترا با طراحی خوش ساخت و کیفیت ساخت بالا، یکی از پرفروش ترین خودروهای مدل سدان در سراسر جهان محسوب می شود. برای تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندا النترا حتماً به مراکز معتبر مراجعه نمایید.

مشخصات فنی هیوندا النترا

هیوندای النترا ۲۰۱۷-۲۰۱۸ به یک موتور چهار سیلندر ۲ لیتری با تنفس طبیعی که خروجی آن به حداکثر ۱۵۲ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن.متر گشتاور تولید می‌رسد ، مجهز شده و قدرت حاصل از آن توسط یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک به سوی چرخ‌های جلو روانه می‌شود. شتاب صفر تا صد این خودرو ۹.۶ ثانیه، حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و همچنین وزن این خودرو ۱۳۵۰ کیلوگرم می باشد.

موتور عرضه‌شده برای النترا در بازار ایران، چه در نسخه وارداتی و چه در نسخه مونتاژی، قدرتمندترین مدل ارائه‌شده از سوی کمپانی هیوندا بوده و تنها قابلیتی که از سوی این کمپانی در بازار ایران ارائه نشد، حق انتخاب گیربکس دوکلاچه ۷ سرعته بود که از نظر منطقی نیازی به داشتن این گزینه نبود و وجود چنین چیزی ، قیمت نهایی این خودرو اقتصادی را به شکل قابل توجهی افزایش می‌داد. از این رو به دلیل رقابت مستقیم النترا با تویوتا کرولا، مزدا ۳ و کیا سراتو، ارائه این آپشن امتیاز منفی به حساب می‌آمد.

از نظر آپشن‌ها هیوندای النترا از رقبای خود سرتر است و امکانات رفاهی مناسبی را برای راحتی سرنشینان دارد. تنها تفاوت النترا مونتاژی با نسخه وارداتی آن، حذف ایربگ زانویی توسط کرمان موتور است.

النترا

اگر گیربکس اتوماتیک خودرو شما دچار مشکل شده است یا نیاز به تعمیر دارد، با تیم حرفه ای مجموعه ما در تماس باشید.

تماس با متخخصین گیربکس سان:

گیربکس سان، همیشه در کنار شما تا مطمئن سفر کنید…

گیربکس اتوماتیک چیست؟

گیربکس در واقع یک نوع سیستم انتقال قدرت است و همان‌طور که اشاره کردیم وظیفه تغییر سرعت (افزایش و کاهش) را بر عهده دارد که در قسمت زیرین کاپوت اتومبیل قرار گرفته است. امروزه در خودروهای جدید گیربکس اتوماتیک قرار دارند؛ چرا که باعث سهولت در رانندگی شده و سرعت چرخش چرخ‌ها را کنترل می‌کنند. در این نوع اتوماتیک از دنده‌ها نیازی نیست راننده مدام دنده را تعویض کند؛ چرا که دنده به صورت اتوماتیک نیروی لازم جهت به حرکت در آمدن خودرو را ایجاد خواهد کرد. این امر با بالا بردن نیروی گشتاور موتور و سرعت مورد نیاز صورت می‌گیرد.

گیربکس اتوماتیک تقریبا سیستم پیچیده‌‌تری نسبت به سایر جعبه دنده‌ها یا همان گیربکس دارد. به طور کلی گیربکس‌های اتوماتیک دنده‌ها را با توجه به میزان گاز تعویض می‌کنند و از این رو نیازی به مهارت زیادی از رانندگی نخواهید داشت. گیربکس‌های اتوماتیک در انواع مختلفی نظیر گیربکس‌های سیاره‌ای AT، گیربکس‌های AMT، گیربکس‌های CVT و گیربکس‌های DCT وجود دارند که در ادامه بیشتر درمورد آن‌ها توضیح خواهیم داد.

نمای داخلی هیوندا النترا

هیوندای النترا دارای نمای داخلی منحصر به فردی است که شامل ترکیبی از طراحی ساده و کلاسیک با استفاده از فناوری های پیشرفته می باشد. صندلی های هیوندا النترا با کیفیت بالا ساخته شده اند و این خودرو دارای فضای داخلی فوق العاده راحتی است که می توانید از آن لذت ببرید. صندوق عقب النترا نیز بسیار بزرگ و فضایی مفید و کاربردی دارد که برای حمل بار و وسایل هنگام سفر بسیارعالی است. صفحه نمایش لمسی بزرگ و صفحه های کنترل آن بسیار عالی و ساده است. سیستم صوتی النترا نیز با کیفیت بسیار بالا و عملکرد خوبی مجهز شده است و همچنین دارای امکانات مانند کنترل صدای فرمان، کیفیت صدای خوب و امکانات بلوتوث و USB است.

النترا2021

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندا : تعمیر گیربکس هیوندا سانتافه  )

مزایا و معایب هیوندا النترا

+ کیفیت ساخت عالی

+ فرمان‌پذیری خوب

+ بازار دست دوم پررونق

+ امکانات رفاهی مناسب

+ سواری راحت

– عرضه محدود

گیربکس اتوماتیک هیوندا النترا

گیربکس اتوماتیک هیوندای النترا با قابلیت های ارتقایی فراوان مانند شیفتر پدال، حالت های رانندگی مختلف، رانندگی داینامیک و صرفه جویی در سوخت طراحی شده است. این گیربکس باعث آسانی و راحتی در رانندگی می‌شود و به طور خاص برای سفر های طولانی و ترافیک شهری مناسب است. همچنین، فرمان هیوندای النترا با قابلیت جابجایی بالا باعث راحتی در دست راننده و کنترل بهتر خودرو می‌شود. بنابراین، اگر به دنبال خودرویی با گیربکس اتوماتیک ، صرفه جویی در سوخت و رانندگی آسان هستید، هیوندای النترا گزینه خوبی برای شماست.

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک هیوندا النترا

  • گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک: کمبود روغن گیربکس، نرسیدن روغن کافی پشت کاسه کلاچ ها، فرسودگی و مستهلک شدن صفحه کلاچ ها علت این مشکل می باشد
  • تقه زدن گیربکس اتوماتیک: دلیل اصلی این مشکل می تواند ایراد برقی و یا میزان نبودن فشار روغن گیربکس که ناشی از ایراد درساعت و یا خرابی و پارگی در دسته موتورهای خودرو باشد.
  • خلاص شدن گیربکس اتوماتیک: بریدن دنده اویل پمپ، خراب شدن توربین، هرز شدن پلوس، خالی بودن گیربکس از روغن و معیوب بودن چرخ دنده های داخل گیربکس
  • تاخیر در عملکرد گیربکس: گیربکس اتوماتیک هیوندا النترا به گونه ای طراحی شده که عمل تعویض دنده در کسری از ثانیه صورت می گیرد ولی اگر هنگام تعویض دنده با تاخیر مواجه شدید شاید به علت نشتی روغن گیربکس باشد.
  • نشتی روغن گیربکس : نشتی یکی دیگر از دلایل وجود مشکل در گیربکس های اتوماتیک است و باید سریعا برای رفع آن اقدام کنید چون اگر نشتی ادامه پیدا کند باعث خسارت های سنگینی به سیستم گیربکس خودروتان خواهد شد رنگ روغن گیربکس قرمز و شفاف است اگر رنگ آن تیره باشد باید آن را تعویض کنید.
  • کم شدن قدرت خودرو: چنانچه میزان سطح روغن گیربکس اتوماتیک کم باشد ویا نشتی داشته باشد احتمال کاهش قدرت در خودروهای هیوندای النترا زیاد است در صورت مشاهده چنین مشکلی حتما روغن گیربکس را تعویض کنید.
  • روشن شدن چراغ چک موتور: یکی از دلایل روشن شدن چراغ چک موتور وجود مشکل در گیربکس های اتوماتیک است. سنسورهایی که در خودرو وجود دارد بسیار حساس است و چنانچه ایرادی در آن به وجود بیاید به کامپیوتر خودرو اطلاع می دهد.
  • سروصدای خودرو در حالت خلاص: اگر صداهای غیر عادی در حالت خلاص از خودرو شنیدید مشکل از کم بودن سطح روغن گیربکس، کثیفی روغن گیربکس ویا فرسودگی قطعاتی مثل بلبرینگ، زنجیر دنده عقب و یا دنده ها است.
  • مکث: چنانچه خودروی شما هنگام تعویض دنده مکث داشت علت آن مربوط به کلاچ است اما اگر عمل تعویض دنده به سختی انجام شود نشانه وجود ایرادی در گیربکس اتوماتیک است.
  • بوی سوختگی از گیربکس : در صورت حس کردن بوی سوختگی از گیربکس خودرو باید سریعاً این ایراد را رفع کرد. دلیل بوی سوختگی گرم شدن بیش از حد روغن گیربکس است. روغن گیربکسی که کثیف شده و یا بوی سوختگی بدهد باعث میشود عمل روغن کاری در سیستم انتقال قدرت خودروهای هیوندا النترا به خوبی انجام نشود و باعث آسیب رسیدن به گیربکس و قطعات داخلی آن می شود.
  • لرزش خودرو هنگام حرکت: لرزش خودرو می تواند به علت خرابی در دسته موتور، بکسوات کردن صفحه کلاچ ها، خرابی پلوس باشد.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک: صدای زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک هیوندا النترا به دلیل صدای فشار روغن و یا خرابی دنده ها، مجموعه دنده سیاره ای و دنده های دیفرانسیل است.
  • گیر کردن دنده در حالت پارک : دلیل این مشکل می تواند به علت نبود برق در سیستم پارک یا خالی بودن باطری خودرو، خرابی استاپ زیر پدال ترمز، شکستن اهرم تعویض دنده از داخل گیربکس ویا خرابی در سلکتور باشد.
  • احساس لرزش در جعبه دنده : گیربکس های اتوماتیک هیوندای النترا زمان تغییر دنده روان عمل میکند بنابراین هنگام تعویض دنده خودرو، نباید احساس ضربه، لرزش و یا لغزش کنید. اگر خودرو زمان تعویض دنده دچار این مشکل شود و از آن چشم پوشی کنید این مشکل به مرور زمان بدتر شده و گیربکس و قطعات داخلی آن دچار آسیب جدی می شوند.
  • تعویض خود به خود دنده ها: اگر در گیربکس اتوماتیک به طور ناگهانی خودروی شما به حالت دنده خلاص میرود زودتر به یک تعمیرگاه مجرب مراجعه کنید.

این نشانه ها ممکن است به خطای خاصی در گیربکس هیوندا النترا اشاره کنند و بهتر است در صورت مشاهده هر یک از این علائم به یک کارشناس مجرب مراجعه کنید تا دستورات لازم را بدهند و خرابی را تعمیر کنند.

النترا2020

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک هیوندا النترا

بهترین زمان برای اولین تعویض روغن گیربکس اتوماتیک النترا روی ۶۰۰۰۰ کیلومتر یا پنج سال است و روغن‌های بعدی باتوجه‌به دما و شرایط آب‌وهوایی کشورمان بهتر است حداکثر هر ۵۰۰۰۰ کیلومتر تعویض شوند. کیفیت روغن مصرفی تأثیر بسزایی در کارکرد گیربکس و عمر قطعات آن دارد. پس با مراجعه به بهترین تعمیرکار گیربکس اتوماتیک در تهران و دیگر شهرها ، از سلامت خودروی خود مطمئن شوید .

النترا2014

سخن پایانی

خطاهای گیربکس را جدی گرفته و در اولین فرصت به تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید. ادامه رانندگی با گیربکس معیوب، باعث گسترش خرابی به سایر قطعات شده که در نتیجه هزینه و زمان تعمیرات آن را چندین برابر می کند.روغن گیربکس را در زمانبندی و کیلومتر تعیین شده تعویض کنید.

توصیه مجموعه گیربکس سان به شما عزیزان این است که چون خودروهای اتوماتیک سیستم برق پیچیده‌ تری نسبت به سایر خودرو ها دارند، ترجیحاً از وسایل برقی اضافه مانند چراغ زنون، آمپلی فایر، دزدگیر متفرقه و … استفاده نکنید. مجموعه گیربکس اتوماتیک، سنسورها و مدارهای الکترونیکی حساسی دارد و موتورشویی برای آنها توصیه نمی شود.