داشتن خودرو بی ام و سواری با آن بسیار لذت بخش است. انواع مدل‌های این خودرو با قابیلت‌ها و آپشن‌هایی که دارد جزو موفق‌ترین خودرو‌های لوکس و گران قیمت است. انواع مدل‌های خودرو بی ام و در ایران بسیار معروف هستند و به عنوان یکی از محبوب‌ترین خودرو‌های لوکس شناخته می‌شوند. بیشتر رانندگانی که شتاب و عملکرد سریع خودرو برایشان مهم است زمان زیادی را صرف مقایسه گیربکس انواع مدل‌های این شرکت پر طرفدار می‌کنند. اگر شما نیز دارای یکی از مدل‌های خودرو بی ام و هستید و به دنبال اطلاعاتی جهت تعمیر گیربکس خودرو بی ام و می‌گردید در ادامه همراه ما باشید. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و برای تمامی مدل‌ها مطالبی بیان کنیم.

بررسی گیربکس اتوماتیک بی ام و

گیربکس یکی از مهم‌ترین اجزای خودرو خصوصا در نوع اتوماتیک است که شتاب و عملکرد سریع خودرو به آن بستگی دارد. خودرو‌های لوکسی همانند بی ام و دارای دو نمونه گیر بکس دستی و اتومات هستند که نوع اتومات آن از تکنولوژی پیشرفته‌ای برخوردار است و بر خلاف نوع دستی کنترل آن به دست شما نیست. عملکرد‌های اصلی گیربکس شامل مواردی همچون رانندگی تمام اتوماتیک و حالت رانندگی دستی است.

 این عملکرد به رانندگان این امکان را می‌دهد که توانایی تغییر از حالت اتومات به حالت دستی را داشته باشند. از ویژگی‌های مهم گیربکس خودروهای شرکت بی ام و می‌توان به سیستم انتقال سریع و روان اشاره کرد. گیربکس اتومات ایده آل‌ترین نوع رانندگی است که حتی افراد کم تجربه نیز می‌توانند به راحتی با آن رانندگی کنند. این سیستم یک طراحی خاص و مهندسی شده و یکی از آخرین نسل‌های گیربکس استپ ترونیک است.

بی ام و

اگر گیربکس اتوماتیک خودرو شما دچار مشکل شده است یا نیاز به تعمیر دارد، با تیم حرفه ای مجموعه ما در تماس باشید.

تماس با کارشناسان گیربکس سان:

گیربکس سان، همیشه در کنار شماست تا مطمئن سفر کنید…

گیربکس اتوماتیک چیست؟

گیربکس اتوماتیک یکی از انواع گیربکس است که در آن تعویض دنده به صورت خودکار انجام می شود. این نوع گیربکس در مقایسه با گیربکس دستی مزایای زیادی دارد، از جمله راحتی در استفاده، کاهش خستگی راننده، و افزایش عمر موتور.

گیربکس اتوماتیک از اجزای مختلفی تشکیل شده است، از جمله:

  • مبدل گشتاور: این قطعه وظیفه انتقال گشتاور موتور به گیربکس را بر عهده دارد.
  • کلاچ اتوماتیک: این قطعه وظیفه تعویض دنده را بر عهده دارد.
  • چرخ دنده ها: این قطعات وظیفه تبدیل گشتاور موتور به سرعت های مختلف را بر عهده دارند.
  • روغن گیربکس: این مایع وظیفه روانکاری و خنک کردن قطعات گیربکس را بر عهده دارد.

انواع گیربکس اتوماتیک

گیربکس های اتوماتیک را می توان بر اساس نحوه عملکرد آنها به انواع مختلفی تقسیم کرد. برخی از رایج ترین انواع گیربکس اتوماتیک عبارتند از:

  • گیربکس اتوماتیک مبدل گشتاور: این نوع گیربکس مرسوم ترین نوع گیربکس اتوماتیک است. در این نوع گیربکس، مبدل گشتاور وظیفه انتقال گشتاور موتور به گیربکس را بر عهده دارد.
  • گیربکس اتوماتیک CVT: این نوع گیربکس به جای استفاده از چرخ دنده ها، از یک تسمه یا زنجیر برای انتقال گشتاور موتور به چرخ ها استفاده می کند.
  • گیربکس اتوماتیک دو کلاچه: این نوع گیربکس از دو کلاچ مجزا برای تعویض دنده استفاده می کند. این امر باعث می شود که تعویض دنده ها در این نوع گیربکس سریع تر و روان تر انجام شود.
  • گیربکس اتوماتیک نیمه اتوماتیک: این نوع گیربکس از یک کلاچ معمولی و سیستم تنظیم دنده استفاده می کند اما عمل تعویض دنده را با استفاده از سنسورها، عملگرها، پردازنده ها و فناوری پنوماتیک ( گازهای فشرده) بصورت اتوماتیک انجام می دهد.
بی ام و M1

بررسی گیربکس مدل ای ۸ برای بی ام و

خودروهای بی ام و با گیربکس اتومات ای ۸ به این گیربکس در جهت انتقال نیرو از موتور به محور محرک و دیفرانسیل برای چرخش چرخ ها نیاز دارند. جالب است بدانید در این نمونه گیربکس با تغییر ضریب گشتاور،سرعت و جهت گیربکس با گشتاور بالا حرکت می‌کند. سیستم انتقال اتوماتیک در این نوع گیربکس، به صورت جعبه دنده ای است که بلافاصله بعد از روشن شدن دنده نیاز به تعویض دستی ندارد.

BMW i8

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و : تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و X3 )

شناخت ارور گیربکس اتوماتیک بی ام و برای همه مدل ها

اگر با خودروهای لوکسی همچون بی ام و رانندگی کرده باشید مشاهده کرده اید که گاهی گیربکس اتومات این خودروها دچار مشکلاتی شده و ارور و خطا را به نمایش می‌گذارد. ارور گیربکس بی ام گاهی بسیار زیاد است اما برخی از این خطاها بیشتر از بقیه قابل توجه هستند و باید به آن‌ها اهمیت داد.

به طور کلی طراحی و تولید خودروهای بی ام و به گونه ای است که تمام قسمت‌های سیستم داخلی به هم متصل هستند و مشکل در یک قسمت باعث عملکرد نادرست قسمت‌های دیگر این خودرو می‌شود. گیربکس این خودروها دارای چند سنسور است در همه حالت‌ها، وضعیت انتقال سیستم انتقال نیرو را بررسی می‌کند. اگر سنسورهای گیربکس خطایی را به نمایش بگذارند باید سیستم‌های داخلی خودرو به طور کامل بررسی شود. در ادامه برخی از خطاهای رایج را معرفی میکنیم.

همچنین اگر مشاهده کردید که گیربکس اتومبیل شما همانند قبل کار نمی‌کند و عملکرد آن دچار مشکل شده است باید نسبت به تعمیر گیربکس اتوماتیک توسط تعمیرکار متخصص اقدام کنید. دو نمونه از خطاهای رایج سیستم گیربکس بی ام و شامل خطاهایی با کد های ۵۴۶۲ و ۵۴۶۳ است. این دو نمونه خطا از خطاهای رایجی است که در اکثریت گیربکس‌های اتومات اتومبیل‌های بی ام و مشاهده شده است.

 علت بروز این خطا، رانندگی در جاده‌های ناهموار و نامناسب است. هنگامی که خودرو در شرایطی همچون جاده ناهموار همراه با گل و لای قرار گیرد سنسورهای گیربکس نسبت دنده را تشخیص نداده و باعث بروز این خطا می‌شود. توجه داشته باشید هنگامی که چراغ‌های هشدار ۴*۴ و ای بی اس همزمان با هم روشن شوند به این معنا است که گیربکس شما در کدهای ۵۴۶۲ و ۵۴۶۳ دچار مشکل است.

  • کد P0500 به مشکلات سنسور سرعت خودرو اشاره دارد. این مشکل می‌تواند به توقف ناگهانی گیربکس یا عملکرد نامناسب ترانسمیشن منجر شود.
  • کد P0501 به محدودیت یا عدم کارایی سنسور سرعت خودرو اشاره دارد. ممکن است به دلیل فرسودگی، آسیب یا عیب‌های دیگر در سنسور رخ دهد.
  • کد P0571 به مشکل در مدار سوئیچ ترمز اشاره دارد. مشکل در این مدار می‌تواند باعث عملکرد نامناسب ترانسمیشن یا ورود به حالت اضطراری شود.
  • کد P0715 و P0720 نشانگر نقص در سنسورهای سرعت ورودی و خروجی است. مشکلات در این سنسورها می‌تواند به تغییرات ناگهانی در شیفت دنده و کارکرد نامناسب ترانسمیشن منجر شود.
  • کد P0740 به مشکلات مرتبط با کلاچ تبدیل گشتاور اشاره دارد. مشکلات در این قسمت می‌تواند به افزایش مصرف سوخت، گرم شدن غیرمعمول ترانسمیشن یا عملکرد نامناسب گیربکس منجر شود.
  • کد P0705 و P0717 به مشکلات در سنسورها یا اتصالات الکتریکی اشاره دارد. عیب یا فرسودگی در اتصالات می‌تواند به عملکرد نامناسب ترانسمیشن منجر شود.
  • کد P0730 و P0741 به مشکلات مکانیکی و فرسودگی قطعات گیربکس اشاره دارد. فرسودگی یا آسیب به قطعات می‌تواند به کاهش عملکرد، افزایش مصرف سوخت و یا خرابی قطعات گیربکس منجر شود.
  • کد P0700 و P0706 مربوط به مشکلات نرم‌افزاری در سیستم کنترل گیربکس است. مشکلات نرم‌افزاری می‌تواند به عملکرد نامناسب ترانسمیشن، ورود به حالت اضطراری یا وقوع خطاهای دیگر منجر شود.

درصورت مشاهده این خطاها چه باید کرد؟

اگر با هر یک از این خطاها مواجه شدید، اولین گام باید توقف و چک کردن سطوح مایعات و دیگر قطعات اضافی گیربکس باشد. در صورتی که مشکل حل نشود، بهتر است با یک متخصص یا نمایندگی تماس بگیرید تا مشکلات را دقیق‌تر شناسایی و رفع کنند. اگرچه برخی از این خطاها ممکن است به مشکلات جدی منجر شوند، اما با تشخیص و رفع زودهنگام آن‌ها، می‌توان از وقوع مشکلات بزرگتر جلوگیری کرد.

BMW

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و : تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و i 330 )

خنک کردن گیربکس بی ام و

یکی از اجزای کلیدی و مهم گیربکس سیستم خنک کننده آن است. وظیفه این سیستم خنک کردن گیربکس اتوماتیک خودروهای بی ام و است. این قطعه اب را در تمامی کانال‌ها و مجاری گیربکس به جریان می‌اندازد تا گرمای گیربکس به آب منتقل شود. در صورت آسیب رسیدن به این قطعه و یا خرابی آن سیستم گیربکس خودرو و عملکرد اصلی آن به دلیل گرمای زیاد دچار مشکل می‌شود. پس یکی از عوامل ایجاد مشکل در عملکرد گیربکس می‌تواند مربوط به این سیستم باشد. با بررسی این سیستم شما می‌توانید علت مشکل گیربکس اتوماتیک خود را رفع کنید.

کمپانی بی ام و

سخن پایانی

خودرو بی ام و یکی از لوکس ترین و گران قیمت‌ترین خودرو‌های موجود در سراسر دنیا است که طرفداران مخصوص به خود را دارد. این خودرو در انواع مدل‌ها و با بروزترین فناوری طراحی و تولید می‌شود. گیربکس‌های خودروهای بی ام و شامل گیربکس دستی اتومات است. گیربکس دستی اتوماتیک همانطور که از نام آن مشخص است مبتنی بر گیربکس دستی است اما عملکرد سوئیچ و کلاچ خودرو اتوماتیک است. مشکلاتی زیادی ممکن است برای گیربکس اتوماتیک این خودروها ایجاد شود که با توجه به این که تمامی سیستم‌های قسمت داخلی خودرو به هم متصل هستند بروز خطا و یا اشکال در گیربکس می تواند عملکرد کلیه قسمت‌ها را دچار مشکل کند. در این مقاله سعی کردیم تا شما را با مدل‌های گیربکس خودروهای بی ام و آشنا و برخی از مشکلات رایج آن را بیان کنیم. و در آخر در نظر داشته باشید رفع خطا و یا تعمیر و تعویض گیربکس اتوماتیک خودروهای بی ام و باید زیر نظر تعمیرکار متخصص حرفه‌ای انجام شود.