یکی از خودروهای پر طرفدار در دنیای امروز خودروی ال ۹۰ است. این خودرو با قابلیت‌های مختلف خود محبوبیت زیادی پیدا کرده و بازار خوبی دارد. این خودرو انواع مختلفی دارد که یکی از آن‌ها با گیربکس اتوماتیک تولید می‌شود. این روزها بسیاری از افراد به دنبال خودروهای اتوماتیک برای راحتی در رانندگی هستند. در صورتی که این قطعه دچار آسیب شود باید آن را توسط یک فرد ماهر تعمیر کرد. برای اطلاعات بیشتر با ما باشید.

معرفی خودروی تندر ۹۰

تندر 90، یا همان رنو لوگان در بازار خودرو ایران، در سال 2009 توسط شرکت رنو پارس معرفی شد. شرکت رنو پارس به عنوان یک شرکت مشترک بین شرکت‌های ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو تشکیل شده است. تندر 90 در واقع دومین محصولی بود که توسط رنو پارس در ایران تولید شد. تندر 90 مدل سدان خانواده X90 با تجهیزات معمول و متنوع عرضه شد. علاوه بر تندر 90 سدان، مدل‌های دیگری نیز در ایران عرضه شد که شامل مدل ساندرو (هاچبک و استپ وی) و داچیا داستر یا رنو داستر به عنوان مدل کراس اُور می‌شد.

نسل اول تندر MPV که به نام تندر 90 استیشن نیز شناخته می‌شد، به صورت وارداتی به بازار عرضه شد. نسل دوم رنو لوگان نیز با نام رنو سیمبل به صورت وارداتی وارد بازار خودرو ایران شد. در تست‌ها و بررسی‌های انجام شده بر روی تندر 90، مزایا و معایب این خودرو مشخص شد. تندر 90 می‌توانست جایگزین مناسبی برای خودروهایی مانند پیکان و پراید باشد، به خصوص با توجه به برخی از ویژگی‌ها و تجهیزات آن که نسبت به خودروهای قدیمی‌تر کامل‌تر بود.

تندر 90 اتوماتیک

اگر گیربکس اتوماتیک خودرو شما دچار مشکل شده است یا نیاز به تعمیر دارد، با تیم حرفه ای مجموعه ما در تماس باشید.

تماس با متخخصین گیربکس سان:

گیربکس سان، همیشه در کنار شما تا مطمئن سفر کنید…

معرفی گیربکس اتوماتیک ال ۹۰

گیربکس رنو ال نود یک گیربکس اتوماتیک هوشمند استفاده شده در خودروهای رنو ال نود است. این گیربکس دارای سیستمی است که با استفاده از سنسورها و واحدهای الکترونیکی مختلف، عملکرد خود را تنظیم و کنترل می‌کند. گیربکس ال نود علاوه بر دنده‌های اتوماتیک، از دنده‌های عقب نیز برخوردار است. قابلیت تعویض دنده در این گیربکس به کمک واحد الکترونیکی و سنسورهای مختلف انجام می‌شود.

مدار هیدرولیک در این گیربکس برای روان کاری و کنترل پیستون استفاده می‌شود و مبدل گشتاور هیدرولیکی نیز وظیفه اتصال موتور به گیربکس را بر عهده دارد. گیربکس AL4، که در گیربکس ال نود استفاده می‌شود، با کنترل شیرها و رگولاتور و با دریافت پیام‌های مختلف از سنسورهای موجود، عملکرد گیربکس را کنترل می‌کند.

چه زمانی نیاز به تعمیر گیربکس ال ۹۰ است؟

تعمیرگیربکس اتوماتیک ال نود به زمان و شرایط مختلفی نیاز دارد. درصورتی که گیربکس شما نیاز به تعویض روغن داشته باشد و روغن آن را تعویض نکنید دچار مشکل می‌شود. معمولا تعویض روغن‌ گیربکس ال نود در هر 40,000 کیلومتر یا هر 2 سال یکبار توصیه می‌شود. اگر مشکل خاصی در گیربکس شما به وجود آید نیاز به تعمیر خواهد داشت. کاهش سطح روغن در گیربکس هم باعث داغ شدن آن و تعمیر خواهد شد.

دلایل خرابی گیربکس ال ۹۰

دلایلی که می‌تواند باعث خرابی گیربکس اتوماتیک ال نود شود بسیار زیاد هستند. یکی از این دلایل عدم استفاده صحیح از این قطعه است. استفاده از گیربکس اتوماتیک ال نود برای حمل بار سنگین از دیگر دلایل است. رانندگی در مسیرها و شرایط سخت می‌تواند باعث فشار زیاد روی گیربکس شده و در نهایت باعث خرابی آن می‌شود. نادیده گرفتن مشکلات گیربکس هم تاثیر زیادی در خرابی آن دارد. در صورتی که مشکلی در عملکرد گیربکس تشخیص داده شود، بهتر است به زودی آن را تعمیر کنید. عدم توجه به مشکلات ممکن است باعث آسیب بیشتری شود و پیچیدگی و هزینه تعمیر را افزایش دهد.

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو : تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو کولئوس )

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک ال ۹۰

زمانی که گیربکس اتوماتیک خودروی ال ۹۰ دچار مشکل شود با علائمی همراه خواهد بود. شما با دیدن هر یک از علائم باید نسبت به تعمیر گیربکس اقدام کنید. از نشانه‌های متداول خرابی گیربکس اتوماتیک رنو ال نود می‌توان به ایجاد صداهای عجیب اشاره کرد. صداهای غیرعادی مانند غرقابی، خرد شدن یا پرتاب از گیربکس ممکن است به خرابی اشاره کنند.تاخیر در تغییر دنده از دیگر علائم است. اگر تغییر دنده در گیربکس اتوماتیک رنو ال نود تاخیر دارد و دنده به طور صحیح تغییر نمی‌کند، این مشکل ممکن است ناشی از خرابی در گیربکس باشد.

 اگر موقع حرکت گیربکس اتوماتیک لرزش احساس می‌کنید، این نشانه می‌تواند به خرابی گیربکس اشاره کند. در صورتی که نور چک موتور روشن می‌شود، ممکن است مشکلی در گیربکس وجود داشته باشد در این صورت بهتر است به تعمیرکار مجرب مراجعه کنید. اگر مصرف سوخت خودرو شما به طور ناگهانی افزایش پیدا کرد، ممکن است خرابی گیربکس باعث این مشکل شده باشد. در هر صورت، توصیه می‌شود برای تشخیص دقیق و تعمیر گیربکس، به یک تعمیرکار مجرب یا تعمیرگاه مجاز رنو مراجعه کنید.

رنو ال 90

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو : تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو کپچر )

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک ال ۹۰

هزینه تعمیر گیربکس ال نود به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع خرابی یکی از عوامل موثر است. هزینه تعمیر گیربکس ال نود وابسته به نوع خرابی است که در گیربکس رخ داده است. برخی از خرابی‌ها مانند تعویض روغن، هزینه کمتری نسبت به خرابی‌های جدی‌تر مانند تعمیر در پیستون‌ها، صافکاری دیسک‌ها و… دارند. هزینه تعمیر و تعویض گیربکس ال نود نیز به قطعات مورد نیاز برای تعمیر بستگی دارد. قیمت قطعات، به ویژه قطعات اصلی، می‌تواند هزینه نهایی را تحت تأثیر قرار دهد.

هزینه تعمیر گیربکس نیز به تجربه و مهارت تکنسینی که جهت تعمیر و تعویض گیربکس را انتخاب می‌شوند هم بستگی دارد. تکنسین‌های ماهر و مجرب به طور معمول هزینه بیشتری نسبت به تکنسین‌هایی با تجربه کم دریافت می‌کنند. محل تعمیر نیز می‌تواند هزینه را تحت تأثیر قرار دهد. هزینه تعمیر گیربکس ال نود در یک کارگاه تخصصی نسبت به تعمیر در یک نمایندگی رسمی خودرو متفاوت است.

برای افزایش عمر گیربکس چه کنیم؟

برای افزایش طول عمر و کارایی بهتر گیربکس رنو ال ۹۰، می‌توانید به نکات زیر توجه کنید:

  1. تعویض روغن گیربکس اتوماتیک : بهتر است هر 2 سال یکبار، روغن گیربکس را تعویض کنید. رعایت مقدار و نوع روغن توصیه شده توسط تولیدکننده خودرو نیز بسیار مهم است.
  2. رعایت سیستم خنک‌کننده: در طول سفرهای طولانی و در شرایط آب و هوایی سخت، از سیستم خنک‌کننده خودرو برای کاهش دمای گیربکس استفاده کنید.
  3. تعویض فیلتر: فیلتر گیربکس را نظافت کرده و در صورت لزوم تعویض کنید. فیلتر مناسب می‌تواند از ورود ذرات آلوده به گیربکس جلوگیری کند.
  4. حرکت یکنواخت: به جای تغییر ناگهانی سرعت و توقف مکرر، حرکت یکنواخت و پیوسته خودرو را ترجیح دهید. این کار می‌تواند فشار و خرابی را در سیستم گیربکس کاهش دهد.
  5. توقف به مدت طولانی: در صورتی که خودرو را برای مدت طولانی توقف می‌دهید، بهتر است گیربکس را در حالت پارک قرارداده و دسته دنده را در حالت نیوتر (N) قرار دهید. این کار می‌تواند از خرابی ناشی از فشار طولانی روی سیستم گیربکس جلوگیری کند.
L90

سخن پایانی

تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک خودروی خود را به گیربکس سان بسپارید. ما در این مطلب اطلاعاتی درباره خودروی ال ۹۰ و گیربکس اتوماتیک آن در اختیار شما قرار دادیم. با توجه به این اطلاعات می‌توان گفت که گیربکس نیاز به مراقبت زیادی دارد. در صورتی که کوچکترین علائم خرابی در آن مشاهده کنید باید آن را تعمیر کنید. برای تعمیر گیربکس خودروی ال ۹۰ کافی است از طریق مجموعه ما اقدام کرده و با هزینه‌های مناسب خودروی خود را به درستی تحویل بگیرید.  گیربکس سان خدمات متنوعی در این زمینه ارائه می‌دهد.