پژو 2008 اتوماتیک با گیربکس شش سرعته اتوماتیک EAT6 عرضه می‌شود. این گیربکس تعویض دنده‌های نرم و روان را ارائه می‌دهد و به مصرف سوخت خودرو کمک می‌کند. پژو 2008 اتوماتیک می‌تواند در 10.5 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن 190 کیلومتر در ساعت است.

پژو 2008 اتوماتیک دارای طیف وسیعی از ویژگی‌های استاندارد از جمله تهویه مطبوع، کروز کنترل، بلوتوث و رینگ‌های آلیاژی است. همچنین تعدادی ویژگی اختیاری از جمله سانروف، ناوبری و صندلی‌های چرمی در دسترس است.

پژو 2008 اتوماتیک یک انتخاب محبوب برای رانندگانی است که به دنبال یک کراس اوور جمع و جور، شیک و کاربردی هستند. این خودرو رانندگی نرم و راحتی را ارائه می دهد و همچنین طیف وسیعی از ویژگی های استاندارد را ارائه می دهد.

پژو 2008 و تعمیر گیربکس اتوماتیک آن

خودروهایی که با استفاده از گیربکس اتوماتیک کار می‌کنند، نسبت به خودروهایی که با دنده دستی کار می‌کنند میزان دقت و حساسیت بیشتری دارند. دلیل این دقت و حساسیت بیشتر این است که گیربکس اتوماتیک به دلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی راندمان کار را سریع‌تر می‌کند و دقت بیشتری دارد. اگر یک ماشین مجهز به گیربکس اتوماتیک باشد صاحب ماشین باید مراقب باشد که این وسیله آسیب نبیند چون آسیب دیدن این وسیله می‌تواند برای قطعات دیگر ماشین، ضرر داشته باشد و شما را وادار به تعمیر گیربکس اتوماتیک کند.

پژو 2008

اگر گیربکس اتوماتیک خودرو شما دچار مشکل شده است یا نیاز به تعمیر دارد، با تیم حرفه ای مجموعه ما در تماس باشید.

تماس با متخخصین گیربکس سان:

گیربکس سان، همیشه در کنار شما تا مطمئن سفر کنید…

اگر به موقع گیربکس خود را تعمیر نکنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

خطاهای گیربکس را باید جدی گرفت و به محض اینکه این خطاها را درون ماشین مشاهده کردید، باید به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید. اگر این کار را به تعویق بیندازید با مشکلاتی روبرو خواهید شد که این مشکلات عبارت است از:

  • سایر قطعات خراب می‌شود و در نتیجه هزینه و زمان تعمیرات چند برابر می‌شود.
  • روغن گیربکس منبع تغذیه این محصول است. سعی کنید آن را را در زمانبندی و کیلومتر تعیین شده تعویض کنید؛ چون اگر این کار را نکنید باعث می‌شوید که دوام و ماندگاری محصول کاهش یابد.
  • سیستم برق خودروهای اتوماتیک نسبت به مدل‌های ساده پیچیده‌تر است. زمانی که از این محصولات استفاده می‌کنید از وسایل برقی اضافه مثل چراغ زنون، دزدگیر متفرقه، آمپلی فایر و… استفاده نکنید چون می‌تواند به سیستم ماشین آسیب بزند.
  • به فکر موتورشویی نیفتید و اگر این کار را انجام دادید حتماً پیش تعمیرکار بروید. مجموعه گیربکس اتوماتیک، سنسورها و مدارهای الکترونیکی حساسی دارد که اگر آسیب ببیند خودروی شما را خراب می‌کند.

چه زمانی باید روغن گیربکس را تعویض کنیم؟

سرویس‌های دوره‌ای گیربکس بسته به نظر و توصیه کمپانی سازنده متفاوت است. دوره این سرویس‌ها معمولاً بر حسب کارکرد کیلومتر یا زمان صورت می‌گیرد. سرویس دوره‌ای فقط محدود به تعویض روغن گیربکس اتوماتیک نمی‌شود، بلکه تعویض فیلتر و موارد دیگر هم توسط تعمیرکار انجام می‌شود تا طول عمر قطعات گیربکس افزایش پیدا کند. سرویس‌های دوره‌ای گیربکس اتوماتیک در اغلب کمپانی‌ها معمولاً بین ۲۰۰۰۰ کیلومتر تا ۴۵۰۰۰ کیلومتر است. زمان تعویض روغن بسته به شرایط رانندگی هم متفاوت است. زمانی که دمای روغن بر اثر رانندگی در ترافیک افزایش پیدا کند، عمر آن کاهش می‌یابد. در این شرایط باید تعویض روغن گیربکس بین ۳۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ کیلومتر باشد.

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو : تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو پارس )

برای پژو ۲۰۰۸ گیربکس اتوماتیک بهتر است یا دستی؟

در سال ۲۰۱۶ پژو ۲۰۰۸ خودرویی بود که توانست توجه بازار جهانی را به خودش جلب کند. این خودروها در دو مدل دستی و اتوماتیک در بازاریافت می‌شود. بیشتر افراد به دلیل رانندگی بهتر و شتابی که خودروهای اتومات دارند مدل‌های دارای گیربکس اتوماتیک را ترجیح می‌دهند. پژو ۲۰۰۸ دارای گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته است که  به اصطلاح این گیربکس‌ها را AT می‌نامند. گیربکس‌هایAT دارای مزیت‌های بسیاری هستند و همین مزیت‌ها باعث شده است که این محصولات در بازار جهانی به شهرت بالایی برسند.

گیربکس‌های اتوماتیک پژو ۲۰۰۸ دارای سنسورها و کامپیوترهای ECU هستند. سنسورها اطلاعاتی مثل ان دور موتور مقدار گشتاور و سرعت اتومبیل را از قسمت‌های مختلف خودرو دریافت می‌کند و آن را به کامپیوتر گیربکس ارسال می‌کند. در واقع گیربکس اتومات پژو ۲۰۰۸ برای اینکه عملکرد بهتری را به جهان ارائه بدهند، سنسورها و سیستم‌های کامپیوتری را به کار گرفته‌اند‌.

peugeot - 2008

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس پژو 207 اتوماتیک )

گیربکس اتوماتیک پژو چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از سخت‌ترین کارهای رانندگی تعویض دنده است. خودروهای اتوماتیک تعویض دنده فقط با استفاده از یک اهرم و فشردن پدال گاز صورت می‌گیرد؛ به همین خاطر پژوهای دارای گیربکس اتومات فروش بیشتری دارند. گیربکس اتوماتیک پژو یک گیربکس معروف و تیپ ترونیک است که توسط شرکت رنوفرانسه تولید شده است.

گیربکس اتوماتیک پژو ۵ دنده دارد که چهاردنده آن برای حرکت به جلو، و یکدنده برای عقب در نظر گرفته شده است. طراحی این پنج دنده باعث شده است که خودرو بتواند در شرایط مختلف بهترین میزان سرعت و شتاب‌گیری را داشته باشد.

هر چیزی که درون گیربکس اتفاق می‌افتد به صورت هیدرولیک مدیریت می‌شود. مدیریت هیدرولیک توسط قطعه‌ای به نام مبدل گشتاور انجام می‌شود و این قطعه با کمک کنترل الکتریکی این فعالیت را به صورت درست و صحیح به ثمر می‌رساند.

اگر شما یک فرد ماشین باز باشید، خیلی خوب می‌دانید که گیربکس‌های تیپ ترونیک از لحاظ کیفیت خودشان را به جهان ثابت کردند. کمپانی‌های زیادی در خودروهای خود از این مدل گیربکس استفاده می‌کنند وکمپانی پژو ۲۰۰۸ هم از این قاعده مستثنا نیست.

بهترین زمان تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو

در انسان بروز یک بیماری با علائمی همراه است. خودرو هم دقیقا مثل انسان وقتی خراب می‌شود و آسیب می‌بیند، علائمی دارد که شما را از بروز مشکل آگاه می‌کند. این علائم شامل موارد زیر است:

  • زمانی که دنده سخت عوض می‌شود، یک پیغام روی خودرو ایجاد می‌شود که به شما اخطار می‌دهد که گیربکس اتوماتیک پژو را تعمیر کنید.
  • تاخیر در تعویض دنده یکی از علائم خراب شدن گیربکس است. این مسئله به خاطرآلودگی بیش از حد مایع گیربکس، کثیف شدن فیلتر روغن یا حتی سایش زیاد سوپاپ اتفاق بیفتد.
  • صدای تقه زدن از گیربکس اتوماتیک شما را از وجود مشکلی در خصوص گیربکس آگاه می‌کند که باید به آن توجه کنید. معیوب بودن قطعات مخصوصاً سوپاپ‌ها فعالیت روغن گیربکس را کاهش می‌دهد و دیگر عملکرد روانی نخواهد داشت به خاطر همین است که شما صدای تقه زدن را می‌شنوید.
peugeot 2008 -suv

سخن پایانی

تعمیرگیربکس اتوماتیک پژو کار راحتی نیست و با هزینه زیادی همراه بوده و نیاز به یک فرد متخصص دارد. توصیه ما به شما این است که قبل از اینکه به فکر تعمیر باشید از بروز مشکل در خودرو پیشگیری کنید. برای پیشگیری از این مسئله می‌توانید با رعایت آداب مناسب در رانندگی، تعویض روغن گیربکس اتوماتیک در زمان مناسب و سرویس کامل گیربکس از خطرات احتمالی جلوگیری کنید.

یکی از مناسب‌ترین و جدی‌ترین راهکارهای پیشگیری، خرید یک محصول مناسب و کارآمد است. برای خرید یک گیربکس اتومات کارآمد باید به سراغ یک فروشنده منصف بروید تا شما را راهنمایی کند. کارشناسان ما سالهاست در زمینه فروش لوازم گیربکس اتوماتیک و لوازم جانبی در دنیا خوش درخشیده‌اند و می‌توانند شما را راهنمایی کنند.