بنز (Mercedes-Benz) یکی از برندهای معروف خودروسازی در جهان است و متعلق به گروه دایملر (Daimler AG) آلمان است. این برند برای تولید خودروهای لوکس و عملکرد بالا شناخته می‌شود و محصولات متنوعی در دسته‌های مختلف از جمله خودروهای سواری، خودروهای ورزشی، خودروهای جیپ و خودروهای الکتریکی تولید می‌کند.
 
بنز با توجه به تاریخچه طولانی خود در صنعت خودروسازی، شهرت بسیاری در زمینه کیفیت ساخت، نوآوری و فناوری دارد. خودروهای بنز معمولاً دارای طراحی زیبا، داخلی مجلل و امکانات پیشرفته‌ای همچون سیستم‌های ایمنی، ناوبری و سیستم‌های رانندگی هوشمند هستند.
بنز همچنین مدل‌های AMG را تولید می‌کند که خودروهای ورزشی و عملکرد بالا هستند. این مدل‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، موتورهای قدرتمند و سیستم‌های تنظیمات رانندگی قابل تنظیم، تجربه رانندگی هیجان‌انگیزی را فراهم می‌کنند.

آشنایی با گیربکس اتوماتیک بنز

گیربکس‌های اتوماتیک بنز از جمله بهترین گیربکس‌‌های جهان هستند که کیفیت و کارایی فوق‌العاده‌ای دارند و نسبت به گذشته بسیار ارتقا پیدا کرده‌اند. از آن جایی که این قطعه بسیار پیچیده و پیشرفته ساخته شده‌، پس طبیعی است که در صورت به وجود آمدن مشکل نیازمند تعمیرکاران ویژه‌ای باشد. تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز باید به صورت کاملاً اصولی انجام شود تا عملکرد ماشین پایین نیاید و به دیگر قطعات آسیب نرسد. در این مطلب قصد داریم در رابطه با خودروی بنز و تعمیر گیربکس اتوماتیک آن مطالبی را در اختیار شما قرار دهیم پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

خلاقیت و نوآوری بنز همیشه زبان‌زد همه مردم بوده‌است. عملکرد این خودروی بی‌نظیر به نحوی است که سرنشینان تجربه‌ی بسیار لذت‌بخشی از سواری با این ماشین خواهند داشت. شاید بپرسید چه چیزی باعث این قدرت فوق‌العاده و رانندگی نرم و آرامی شده است. باید به شما بگوییم که بنز این ویژگی مهم خود را مدیون قطعه‌ای به نام گیربکس اتوماتیک است.

از دهه 1990 کمپانی مرسدس بنز تصمیم گرفت فناوری انتقال تیپ‌ترونیک را در خودروهای خود اعمال کند. در سال 2013 از نسخه فعلی گیربکس 9 سرعته اتوماتیک 9G-Tronic پرده برداشته شد. تعویض دنده در این‌گونه از گیربکس‌های اتوماتیک به صورت دستی نیز قابل انجام است. سازوکار تیپ‌ترونیک تا حدودی شبیه به دنده‌های معمولی می‌باشد؛ اما تفاوتی که دارد این است که به راننده این امکان را می‌دهد که زودتر از سیستم اتوماتیک دنده را عوض کند.

به این منظور زمانی که به‌طور خودکار دنده عوض می‌شود، راننده می‌تواند در پیچ‌ها کنترل دنده را در دست بگیرد تا به شتاب ماشین کمک کند و یا در مواقع سبقت گرفتن دنده معکوس انجام دهد.

داخل اتاق بنز کلاس

اگر گیربکس اتوماتیک خودرو شما دچار مشکل شده است یا نیاز به تعمیر دارد، با تیم حرفه ای مجموعه ما در تماس باشید.

تماس با متخخصین گیربکس سان:

گیربکس سان، همیشه در کنار شما تا مطمئن سفر کنید…

مزایای فناوری تیپ‌ترونیک گیربکس بنز

گیربکس بنز مدل 9G-tronic اولین گیربکس جهان بود که مبدل گشتاور هیدرودینامیکی داشت و به سرعت طرفداران زیادی را در سرتاسر دنیا به خود جذب کرد. از امکانات و فواید این تکنولوژی بی‌نظیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان رانندگی در دو حالت دستی و خودکار
  • گشتاور بیشتر
  • شتاب‌گیری سریع‌تر
  • مصرف سوخت پایین‌تر، آلایندگی کم
  • تعویض دنده راحت و نرم

 

خرابی گیربکس اتوماتیک بنز

برای ساخت خودروی بنز از امکانات پیشرفته‌ای استفاده شده‌است. گیربکس اتوماتیک آن نیز دارای ساختار پیچیده‌ای می‌باشد. این قطعه با قدرت تمام نیروی موتور را به چرخ‌ها منتقل می‌کند تا خودرو به خوبی شتاب بگیرد. اگر گیربکس خراب شود در طول زمان ممکن است باعث آسیب به دیگر قطعات ماشین شود؛ بنابراین باید به خوبی با علائم خرابی گیربکس اتوماتیک بنز آشنا باشید تا در صورت مشکل از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری به عمل آورید.

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز : تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز GLK )

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک بنز

خرابی گیربکس در خودروها امری بسیار طبیعی است و باید به سرعت کنترل شود؛ زیرا یکی از اجزای حیاتی ماشین محسوب می‌شود. اگر گیربکس بنز شما دچار اشکال شود باید سریعاً به بهترین تعمیرکار گیربکس اتوماتیک مراجعه نمایید . در صورت ایراد در گیربکس اتوماتیک احتمالاً با علائم زیر مواجه می شوید‌.

  • کاهش سطح کیفیت رانندگی: معمولاً اولین نشانه‌‌ی خرابی گیربکس افت عملکرد ماشین است؛ به نحوی که دنده‌ها به خوبی عوض نمی‌شوند و کاهش و افزایش سرعت خودرو با مشکل مواجه می‌شود.
  • وجود صداهای عجیب و غیرعادی: اگر صداهای غیرطبیعی و غیرعادی از گیربکس می‌شنوید، باید به سلامت آن شک کنید.
  • تکان و لرزش ماشین: آیا تا به حال هنگام تعویض دنده احساس کرده‌اید که ماشین دچار لرزش می‌شود یا یک تکان ناگهانی می‌خورد؟ این مشکل معمولاً یکی از نشانه‌های خرابی قطعات داخلی گیربکس است.
  • عملکرد اشتباه دنده‌ها: اگر گیربکس اتوماتیک بنز شما خراب شده باشد ممکن است دنده به خوبی جا نخورد یا با تأخیر عوض شود.
  • نشت روغن، بوی سوختنی و افت کارایی سوخت: گاهی ممکن است وقتی ماشین خود را پارک می‌کنید؛ پس از مدتی شاهد نشتی روغن در زیر خودرو باشید. نشت روغن از دیگر علائم خرابی گیربکس است که می‌تواند باعث کاهش سطح روغن گیربکس شود. در این هنگام بهتر است چند تکه کارتون زیر ماشین قرار دهید تا بدانید که دقیقاً از چه قسمتی روغن می‌ریزد. همچنین ممکن است در خودرو بوی سوختنی استشمام کنید. علاوه بر این گاهی خرابی گیربکس منجر به افزایش مصرف سوخت نیز می‌شود.
  • روشن شدن چراغ چک خودرو: گاهی وجود مشکل در سیستم انتقال نیرو باعث روشن شدن چراغ چک می‌شود که باید هرچه سریع‌تر به تعمیرکار مراجعه کرد.
بنز C200

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز : تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز E250 )

تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز در مدل‌های مختلف

گیربکس اتوماتیک بنز دارای ساختار پیشرفته‌ای است و تعمیر آن نیاز به مهارت و تجربه‌ی خاصی دارد. در صورت دیدن هرگونه علائم خرابی مرتبط با گیربکس حتما سریع به تعمیرگاه مراجعه کنید تا مانع از مشکلات جدی خودرو شوید. برای عملکرد صحیح گیربکس اتوماتیک و دوام بیشتر آن بهتر است سرویس‌های دوره‌ای مرتبط با خودروی خود را به طور منظم انجام دهید و تعویض روغن گیربکس اتوماتیک را در زمان مناسب انجام دهید.

با توجه به اینکه بنز یک خودروی گران و لاکچری است؛ بنابراین هزینه‌ی تعمیر گیربکس اتوماتیک آن نیز تقریباً زیاد است و با‌توجه به سطح خرابی و قطعات خراب تعیین می‌شود. فراموش نکنید که ماشین خود را به متخصص این حوزه نشان دهید تا مجبور نشوید که دو بار هزینه کنید.

بنز کلاس A

سخن پایانی

در این مطلب با یک قطعه‌ی مهم و کاربردی خودروهای بنز یعنی گیربکس اتوماتیک آن آشنا شدیم. همانگونه که گفتیم این بخش از ماشین باعث یک عملکرد بی‌نظیر در خودرو می‌شود و رانندگی لذت‌بخشی و نرمی را برای شما رقم خواهد زد. علائم خرابی گیربکس می‌تواند شامل نشت روغن، تکان ماشین، عدم کارکرد صحیح دنده‌ها، بوی سوختنی و … باشد. بررسی مشکلات این چنینی  نیز یک کار بسیار تخصصی می‌باشد. شما برای تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز بهتر است به یک متخصص مربوطه مراجعه کنید؛ زیرا این قطعه حساسیت خاصی دارد و به صورت حرفه‌ای تعبیه شده ‌است. امیدواریم اطلاعات خوبی از خواندن این مطلب به دست آورده باشید.