آیا با کمپانی لکسوس آشنا هستید؟ خودروهای تولید شده این کمپانی را می‌شناسید؟ آیا می‌دانید از چه گیربکس‌هایی در آن‌ها استفاده شده است؟ یکی از زیرمجموعه‌های لوکس برند تویوتا لکسوس نام دارد. این زیرمجموعه کار خود را از سال ۱۹۸۹ آغاز کرد. خودروهایی که توسط این کمپانی تولید می‌شوند تنوع بسیار زیادی دارند و در بسیاری از آنها از کشور ما نیز استفاده می‌شود این کمپانی از انواع گیربکس اتوماتیک در خودروهای مختلف خود استفاده می‌کند که مزیت‌های بسیار زیادی نیز دارند. اگر می‌خواهید با مدل‌های متنوع این کمپانی و گیربکس‌های آنها آشنا شوید با ما همراه باشید.

معرفی کمپانی لکسوس

کمپانی لکسوس که به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های لوکس برند خودروسازی تویوتا شناخته می‌شود. در طی دو دهه اخیر شاسی بلند و کراس اورهای متنوعی در سبد محصولات خود قرار داده است. این کمپانی به عنوان یکی از کمپانی‌های معروف ژاپنی دو مدل لکسوس rx و لکسوس lx تا پیش از آغاز قرن بیست و یکم تولید می‌کرد. از سال ۱۹۹۷ تولید این کشور پیشرفت پیدا کرد و نمونه‌های جدیدی نیز در لیست محصولات آن قرار گرفت. نسل دوم خودروهایی که توسط این کمپانی تولید می‌شوند کیفیت بسیار بالایی داشته و در آنها از آپشن‌های مختلف استفاده شده است. در ادامه انواع خودروهای این کمپانی را بهتر بشناسید.

Lexus-LF-C2

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز )

انواع خودروهای کمپانی لکسوس

لکسوس RX350 نسل دوم (XU30)

این خودرو به عنوان یکی از خودروهای قدیمی که توسط برند لکسوس تولید می‌شود شناخته شده است. در سال ۲۰۰۷ این خودرو به عنوان نسل دوم خود در بازار ایران به فروش می‌رسید. نمای ظاهری این خودرو جالب نبود و به همین دلیل از بازار خوبی برخوردار نشد. استهلاک کم این خودرو در مقابل سواری نرم و بی‌صدای آن به عنوان یکی از نقاط قوت این خودرو شناخته می‌شد. در این خودرو از یک موتور سه و نیم لیتری ۶ سیلندر استفاده می‌شود که دارای قدرت ۲۷۰ اسب بخار است. مصرف سوخت این خودرو نیز در هر ۲۰۰ کیلومتر ۱۱.۲ لیتر است.

لکسوس RX350 نسل سوم (AL10) _ مدل 2009 تا 2012

در سال ۲۰۰۸ سومین نسل از خاندان خودروی rx توسط کمپانی لکسوس تولید شد. این خودرو هم در کشور ایران به فروش می‌رسید و به عنوان یکی از خودروهای پرقدرت شناخته می‌شد. در این خودرو از یک موتور سه و نیم لیتری ۶ سیلندر استفاده می‌شود که توان ۲۷۵ اسب بخار و گشتاور ۳۴۸ نیوتن متر را دارد. این خودرو به راحتی می‌تواند در کمتر از ۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد و از آن از یک جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته استفاده شده است. از آنجایی که خودروهای اتوماتیک طرفداران زیادی دارد گیربکس این خودرو نیز به عنوان یکی از مزیت‌های آن شناخته می‌شود. از آپشن‌های این خودرو می‌توان به کنترل ایستایی در سربالایی و چراغ تطبیق پذیر اشاره کرد. این خودرو با صندلی‌های برقی و داشتن کروز کنترل مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفته است.

لکسوس RX350 نسل سوم فیس‌لیفت، مدل 2013

در سال ۲۰۱۳ یکی از خودروهای جدید برند لکسوس وارد بازار شد. این خودرو به عنوان یکی از خودروهای جذاب با ظاهر مثبتی شناخته شد که در آن تغییرات زیادی در چراغ‌ها جلو پنجره‌ای و سپر صورت گرفت. در این خودرو از یک پیشرانه سه و نیم لیتری ۶ سیلندر استفاده شده و از آپشن‌های آن می‌توان به دوربین ۳۶۰ درجه اشاره کرد.

لکسوس RX200 نسل چهارم (AL20) مدل 2017 تا 2018

این خودرو به عنوان یکی از نسل چهارم در فهرست خودروهای تولید شده لکسوس قرار گرفته است. از نظر طراحی این خودرو به طور کلی دگرگون شده و به عنوان یک خودرو زیبا و اسپرت شناخته می‌شود. این مدل دارای یک پیشرانه پرقدرت و طراحی جذاب است و استهلاک کمی در استفاده از آن وجود دارد. در این خودرو از یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر استفاده شده و گیربکس اتوماتیک این مورد توجه قرار گرفته است. این خودروی لکسوس دارای امکاناتی مانند دوربین پران هوشمند، رادار نقطه کور، رادار تصادف و… شناخته می‌شود.

اگر گیربکس اتوماتیک خودرو شما دچار مشکل شده است یا نیاز به تعمیر دارد، با تیم حرفه ای مجموعه ما در تماس باشید.

تماس با متخخصین گیربکس سان:

گیربکس سان، همیشه در کنار شما تا مطمئن سفر کنید…

گیربکس خودروهای لکسوس

در خودروهای لکسوس از گیربکس‌های اتوماتیک متفاوتی استفاده می‌شود. از انواع این گیربکس‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک لکسوس: از این نوع گیربکس در مدل های مختلفی مانند RX، NX، ES و LS استفاده می‌شود. در این نوع گیربکس سیستم کنترل گشتاور متغیر (TCU) و سیستم کنترل جابجایی دنده (SLT) وجود دارد.
  • گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک لکسوس: در مدل‌هایی مانند RX 450h+ و LS 500h از این نوع گیربکس استفاده می شود. این گیربکس‌ها شامل سیستم کنترل گشتاور متغیر (TCU) و سیستم کنترل جابجایی دنده (SLT) هستند.
  • گیربکس هیبریدی لکسوس: در این گیربکس‌ها از یک تکنولوژی پیشرفته استفاده می‌شود که می‌توان با استفاده از آن مصرف سوخت را کاهش داد. با استفاده از این خودروها عملکرد و راندمان خودرو بهتر می‌شود.
  • گیربکس CVT یکی دیگر از انواع گیربکس‌هایی که در خودروهای لکسوس استفاده می‌شود گیربکس اتوماتیک cvt است. این گیربکس نسبت دنده‌ها را به طور پیوسته تغییر داده و به راحتی با استفاده از آن می‌توان دنده‌ها را تغییر داد. در صورتی که با علائم خراب شدن این گیربکس مواجه شوید باید سریعاً نسبت به تعمیر گیربکس اتوماتیک اقدام کنید.

ویژگی‌های گیربکس اتوماتیک لکسوس

گیربکس‌های اتوماتیک در خودروهای لکسوس استفاده می‌شود دارای ویژگی‌های مختلفی هستند. از ویژگی‌های آنها می‌توان به تعویض دنده به صورت نرم و روان اشاره کرد. با استفاده از این گیربکس‌ها  رانندگی به راحتی و با عملکرد بهینه انجام می‌شود. از ویژگی‌های دیگر می‌توان به مصرف سوخت بهینه و دوام استحکام بالای آنها اشاره کرد. از آنجایی که در برخی از مدل‌های خودروی لکسوس از گیربکس سی‌وی‌تی استفاده می‌شود این خودروها دارای عملکرد بسیار مناسبی هستند. اگر شما به درستی از گیربکس اتوماتیک این خودروها مراقبت کنید آنها را دچار مشکل نخواهید کرد. یکی از نکات مهم برای نگهداری از گیربکس‌های اتوماتیک توجه به سطح روغن و تعویض روغن گیربکس اتوماتیک آنها است.

لکسوس RC 2019

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و )

lexus-lf-nx-detroit-2021

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب توضیح دادیم برند لکسوس به عنوان یکی از برندهای معتبر در سطح جهان شناخته می‌شود. گیربکس‌های اتوماتیکی که در مدل‌های مختلف این برند استفاده می‌شوند تنوع زیادی داشته و هر یک از آنها باعث عملکرد بهتر خودرو خواهند شد. برای دریافت خدمات بیشتر در این زمینه می‌توانید با ما در مجموعه گیربکس سان تماس بگیرید یا از طریق همین سایت با همکاران ما ارتباط داشته باشید.