افزایش جمعیت و افزایش تقاضای جامعه برای استفاده از خودرو در سال‌های گذشته منجر به افزایش واردات خودرو شده است. این افزایش تقاضا بسیار بیشتر از توان صنعت خودروسازی ایران بود و در این شرایط بازار مناسبی برای شرکت‌های فعال در صنعت خودرو کشور چین بوده است. نمونه‌ای از خودروهای وارد شده به کشور را باید لیفان x60 عنوان کرد که یکی از محبوب‌ترین خودروهای موجود در بازار ایران و چین است. تعمیر گیربکس اتوماتیک این خودرو در گیربکس سان انجام می‌شود.

بررسی طراحی ظاهری لیفان x60

استفاده از متریال بسیار محکم در سرتاسر این خودرو از کمپانی لیفان حس می‌شود. استفاده از این متریال منجر شده است که کناره‌های خود مانند جلو و طراحی عقب آن بسیار محکم باشد. در کنار رعایت اصول مهندسی و تلاش برای افزایش امنیت استفاده از خودرو باید دقت زیادی به زیبایی این طراحی نیز داشت. نکته بسیار مهمی که طراحان لیفان x60 آن را فراموش نکرده‌اند توجه به فاکتورهای زیبایی در این خودرو است.

استفاده از جلو دیسکی دوجداره با امکان تهویه و خنک شونده یکی از مهم‌ترینتکنولوژی‌هایی است که در زمینه سیستم‌های ترمز در این خودرو استفاده شده است. استفاده از تجهیزات امنیتی در این خودرو بسیار چشمگیر است که نمونه‌ای از آن رامی‌توان کیسه خودرو راننده و سرنشین عنوان کرد. سیستم صوتی بسیار پیشرفته تعبیه شده در این خودرو دارای بلندگوهای متعددی است که منجر به رضایت مصرف‌کننده شده است.

نکته مهمی که بسیار جذاب است و در این خودرو توجه زیادی به آن شده است، استفاده از آینه‌های برقی در این مدل از لیفان است. استفاده از چراغ‌هایمه‌شکن نیز از دیگر تکنولوژی‌های موجود در لیفان x60 است. استفاده از این چراغ در زمان‌های بحرانی بسیار کمک‌کننده و مفید است. استفاده از چراغ مه‌شکن در شرایطی که آب‌وهوا بسیار بد است می‌تواند ایمنی خودرو و سرنشینان آن را خیلی افزایش دهد.

همچنین بخوانید: تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان x50

درون لیفان x60

جدول مشخصات فنی لیفان x60

نوع موتور

4 سیلندر 16 سوپاپه

حجم موتور

1794 سی سی

حداکثر سرعت

170 کیلومتر در ساعت

گیربکس

CVT دوحالته (اسپرت – برفی)

حداکثر قدرت

131 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

168 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه

وزن

1330 کیلوگرم

اگر گیربکس اتوماتیک خودرو شما دچار مشکل شده است یا نیاز به تعمیر دارد، با تیم حرفه ای مجموعه ما در تماس باشید.

تماس با متخخصین گیربکس سان:

گیربکس سان، همیشه در کنار شما تا مطمئن سفر کنید…

بررسی مشخصات فنی موجود در لیفان x60

سیستم تزریق سوخت الکتریکی هوشمند دلفی MT22.1 که در لیفان x60 وجود دارد نمونه‌ای از مهم‌ترین ویژگی‌های این خودرو است. افزایش سرعت خودرو و صرفه‌جویی در مصرف سوخت از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از این سیستم در خودرو است. استفاده از تکنولوژی‌های مشابه در موتور این خودرو نقش مهمی در کاهش تولید آلایندگی در هوا دارد و منجر به افزایش حفظ امنیت محیط‌زیست می‌شود.

عدم وجود پیچ‌ومهره در موتور در کنار استفاده از متریال روز دنیا که چگالی کمتری نسبت به دیگر مواد دارد نقش مهمی در افزایش کارایی این خودرو دارد. این موارد منجر به کاهش صدای موتور شده و نقش بسیار مهمی در افزایش آسایش و راحتی کاربران خودرو داشته است. سپر جلوی خودرو بسیار محکم است و طراحی آن به شیوه‌ای انجام شده است که کاملاً ضدضربه است.

لیفان x60

نشانه‌های خرابی گیربکس اتوماتیک لیفان x60

درک نشانه‌های خراب‌شدن گیربکس در این خودرو نقش بسیار پررنگی در جلوگیری از آسیب‌دیدن آن ایفا خواهد کرد. به یاد داشته باشید که ایجاد اختلال در جعبه موتور اتوماتیک همیشه نشانه‌هایی به همراه خواهد داشت. بررسی این نشانه‌ها و توجه به تشخیص مشکل ایجاد شده نقش مهمی در جلوگیری از افزایش شدت خرابی و حل به‌موقع آن ایفا خواهد کرد.

بروز صداهای غیرطبیعی در موتور خودرو

موتور خودرو به‌عنوان مهم‌ترین بخش از این محصول همیشه دارای صدا است. نکته از جایی اهمیت پیدا خواهد کرد که این صدا مثل همیشه نیست و بسیار گوش‌خراش است. از مهم‌ترین دلایل بروز این‌گونه صداها می‌توان به آسیب‌دیدن چرخ‌دنده‌های خودرو اشاره کرد. البته باید توجه داشت که کمبود روغن گیربکس اتوماتیک لیفان x60 می‌تواند از دیگر دلایل بروز صداهای غیرطبیعی در موتور باشد.

عملکرد کند گیربکس اتوماتیک لیفان x60

ماهیت استفاده از گیربکس‌های اتوماتیک در سرعت و سهولت آنها است. مهندسان طراح خودرو با بکارگیری دانش خود در این زمینه سعی بر صرفه‌جویی در زمان و انرژی دارند. اگر عملکرد گیربکس خودروی شما کند شده باشد اصلاً نشانه خوبی برای گیربکس نیست. عدم نگهداری استاندارد از خودرو و گیربکس اتوماتیک لیفان x60 از مهم‌ترین دلایل بروز این واقعه است که باید بسیار جدی پیگیر حل آن باشید.

تعمیر گیربکس لیفان x60

نشت مایعات از قسمت پایین خودرو

هر یک از مایعات نشت شده از درون خودرو دارای رنگ‌های مختلفی هستند که باید توجه بسیار زیادی به آن داشت. نکته مهم این است که بدانید رنگ روغن گیربکس اتوماتیک لیفان x60 قرمز است. اگر رنگ روغن نشت شده از خودروی شما قرمز باشد نشانه‌ای واضح از وجود مشکل در سامانه گیربکس خودروی شما است. برای رفع این مشکل باید سریعاً از خدمات تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان x60 استفاده کنید.

افزایش دور موتور و لرزش خودرو

خراب‌شدن و ایجاد اختلال در عملکرد سیستم گیربکس شما خود را در لرزش خودرو نشان خواهد داد. هنگام مشاهده این مشکل در خودرو باید فوراً به فکر تعمیرات آن باشید؛ چراکه باگذشت زمان هزینه‌های بسیار زیادی برای شما به بار خواهد داشت. از مهم‌ترین دلایل این مشکل می‌توان به عدم مدیریت روغن گیربکس و عدم نگهداری درست و اصولی از گیربکس اتوماتیک لیفان x60 اشاره کرد.

نمای لیفان x60

قیمت خدمات تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان x60

خدمات ارائه شده توسط متخصصان حوزه تعمیرات گیربکس اتوماتیک خودرو دارای تعرفه‌های مختلفی است که باید به آن توجه شود. قیمت‌گذاری خدمات ارائه شده در این حوزه تابع فاکتورهای متعددی است که هر یک نقش بسیار مهمی در قیمت‌گذاری ایفا می‌کنند. یکی از مهم‌ترین فاکتورهای اثرگذار در تعین قیمت خدمات تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان x60 را باید میزان تخصص، دانش و سابقه کاری تعمیرکار عنوان کرد.

نکته بسیار مهم دیگری که باید به آن توجه شود میزان خسارات وارد شده به گیربکس اتوماتیک است. گاهی خسارت‌های وارد شده به خودرو و گیربکس بسیار زیاد است و باید قطعات زیادی تعویض یا تعمیر شوند. در این صورت قطعاً هزینه‌های خرید قطعات جدید و دستمزد بالاتر خواهد بود. در برخی از موارد نیز صدمه جدی به گیربکس و خودرو وارد نشده است و هزینه‌های کمتری برای مصرف‌کننده وجود خواهد داشت.

عقب لیفان x60

سخن پایانی

البته در کنار تمام این موارد باید دقت داشت که استفاده درست از خودرو و توجه به نگهداری آن و قطعات مرتبط نقش مهمی در افزایش طول عمر خودرو خواهد داشت. در زمان‌های ایجاد بحران و مشکل برای خودرو باید از بهترین خدمات موجود در زمینه تعمیرات خودرو استفاده کرد. استفاده از خدمات تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان x60 نمونه از این خدمات است که نقش مهمی در حفظ امنیت خودرو دارد. امیدواریم از خواندن این مطلب از سایت گیربکس سان لذت برده باشید و توانسته باشید اطلاعات خوبی دریافت کنید.

2 دیدگاه در “تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان X60

  1. سعید گفت:

    خسته نباشید.من سه ساله که لیفان X60 دارم.الان دو روزه ماشینم و که روشن میکنم و حرکت میکنم هرچی گاز میدم انگار به سرعت ماشین اضافه نمیشه.علت چی میتونه باشه؟

    1. manager.p گفت:

      سلام دوست عزیز.
      این مشکل گاهی اوقات از نشتی جعبه دنده و ترک خوردن آن هست که سبب کاهش روغن گیربکس می شود. این امر احتمالاً در آینده ای نه چندان دور آسیبی اساسی در گیربکس خودرو ایجاد می کنه.پس هرچه سریعتر برای تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروتون اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *