مرسدس بنز E350 کوپه یک خودروی لوکس دو در است که توسط مرسدس بنز تولید می شود. این خودرو در سال 2009 معرفی شد و در سال 2017 فیس لیفت شد. این خودرو با گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دیفرانسیل عقب عرضه می شود.

E350 کوپه دارای طیف وسیعی از ویژگی های استاندارد از جمله چراغ های جلو و عقب LED، رینگ های 18 اینچی، سانروف، صندلی های چرمی و سیستم صوتی 10 بلندگو است. ویژگی های اختیاری شامل سانروف پانورامیک، سیستم تعلیق اسپرت، ترمزهای عملکردی و سیستم صوتی Burmester است.

E350 کوپه به دلیل سواری نرم و راحت، هندلینگ چابک و فضای داخلی لوکس مورد تحسین قرار گرفته است. با این حال، قیمت آن به دلیل قیمت آن مورد انتقاد قرار گرفته است. رقابت با سایر کوپه های لوکس مانند BMW 430i و Audi A5.

خودروهایی که با گیربکس اتوماتیک تولید می‌شوند حساسیت بیشتری دارند و باید نسبت به تعمیر گیربکس اتوماتیک آنها توجه لازم را داشت. یکی از خودروهای مدرن و بسیار جذابی که در بازار وجود دارد خودروی بنز مدل e350کوپه است. تمامی خودروهای بنز با سیستم گیربکس اتوماتیک طراحی و تولید می‌شوند و هر کدام از آنها دارای یک گیربکس متفاوت هستند. برای تعمیر گیربکس اتوماتیک بنزe350 کوپه باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید

مشخصات فنی خودروی بنزE350 کوپه

این خودرو دارای مشخصات فنی مختلفی است. از مشخصات آن می‌توان به محور محرک دیفرانسیل عقب و گیربکس هفت دنده اتوماتیک آن اشاره کرد. این خودروی ۶ سیلندر با حجم موتور سه و نیم لیتر طراحی و تولید می‌شود و قدرت ۳۶۶ اسب بخار دارد. بنز کوپه با گشتاور ۳۷۰ نیوتن متر شتاب ۶.۲ ثانیه داشته و با حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند.

 برای هر ۱۰۰ کیلومتر نیاز به ۷.۱ لیتر بنزین وجود دارد. آپشن‌های مختلفی روی خودروی بنز کوپه وجود دارد که باعث شده طرفداران زیادی برای خرید این خودرو اقدام کنند. از آنجایی که در این خودرو از یک سیستم گیربکس اتوماتیک استفاده می‌شود باید با علائم خرابی گیربکس آشنا باشید تا در صورت وجود کوچکترین علائم به یک تعمیرگاه مراجعه کنید.

e-350-coupe-c207-4matic

اگر گیربکس اتوماتیک خودرو شما دچار مشکل شده است یا نیاز به تعمیر دارد، با تیم حرفه ای مجموعه ما در تماس باشید.

تماس با متخخصین گیربکس سان:

گیربکس سان، همیشه در کنار شما تا مطمئن سفر کنید…

چرا گیربکس اتوماتیک حساسیت بالایی دارد؟

از آنجایی که در گیربکس‌های اتوماتیک انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس انجام می‌شود حساسیت بالایی در برابر با گیربکس دستی دارند. گیربکس‌های اتوماتیک با ساختار هیدروالکترومکانیکی تولید می‌شوند. برای نگهداری از گیربکس اتوماتیک باید دقت و حساسیت بسیار زیادی به خرج دهید. شما باید خطاهای گیربکس را جدی بگیرید و در صورتی که کوچک‌ترین مشکلی در آن به وجود آید به یک تعمیرکار ماهر مراجعه کنید.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و باید در زمانبندی و کیلومتر مشخص شده تعویض شود. رانندگانی که از خودروی بنز کوپه استفاده می‌کنند باید در صورت خراب شدن گیربکس این مورد را جدی بگیرند؛ زیرا آسیب کوچک گیربکس می‌تواند به قطعات مختلف آن وارد شده و هزینه‌های بسیار زیادی برای تعمیر به وجود آورد. گیربکس اتوماتیک سیستم پیچیده‌ای دارد؛ بنابراین برای تعمیر آن حتماً یک فرد متخصص را انتخاب کنید و به هر تعمیرگاهی مراجعه نکنید. سیستم گیربکس‌های اتوماتیک از سنسورها و مدارهای الکترونیکی حساسی تشکیل شده است که باید از موتورشویی برای این نوع گیربکس جلوگیری کنید.

mercedes-benz_e-classe_2009

دلایل خرابی گیربکس اتوماتیک بنز کوپه

دلایل زیادی وجود دارند که باعث خراب شدن گیربکس اتوماتیک بنز کوپه می‌شوند. شما می‌توانید با علائم خرابی گیربکس متوجه شوید که نیاز به تعمیر اساسی آن وجود دارد. در صورتی که دنده خودروی شما در حالت خلاص وجود داشته باشد و پدال گاز را تا انتها فشار دهید گیربکس ممکن است در حالت دی قرار گیرد. اگر این کار چندین بار تکرار شود ممکن است به گیربکس اتوماتیک خود را آسیب زیادی وارد کند. تغییر دنده خودرو به هنگام حرکت نیز باعث اختلال در کار جعبه دنده می‌شود. شما باید به انتخاب یک روغن مناسب برای گیربکس خودرو اهمیت زیادی بدهید و یک روغن با کیفیت را برای جلوگیری از آسیب به این قطعه استفاده کنید.

 یکی از دلایل خراب شدن گیربکس اتوماتیک شستشوی موتور خودرو است که باعث می‌شود آب به قسمت‌های مختلف گیربکس وارد شده و مدار آن را مورد آسیب قرار دهد. از دلایل دیگر می‌توان به نشتی روغن گیربکس اشاره کرد که باعث می‌شود سطح روغن گیربکس هم شود و اصطکاک زیادی در میان قطعات مختلف آن به وجود آید. برای جلوگیری از آسیب گیربکس اتوماتیک روش‌های مختلفی وجود دارد.

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز )

علائم نشان‌دهنده خرابی گیربکس اتوماتیک

زمانی که گیربکس اتوماتیک خودروی بنزکوپه آسیب ببیند شما را با علائمی مواجه خواهد کرد. از این علائم می‌توان به تغییر زدن و صدای زوزه در خودرو اشاره کرد. اگر صداهای عجیب و غریبی از جلوی خودروی شما حس می‌شود ممکن است مربوط به قسمت گیربکس اتوماتیک باشد که باید آن را سریع تعمیر کنید. از دیگر علائم نشان دهنده گیربکس می‌توان به وجود روغن زیر خودرو اشاره کرد.

شما می‌توانید یک کارتن زیر خودروی خود و در قسمتی که گیربکس نصب شده قرار دهید و در صورتی که روغن روی آن ریخته شد نسبت به تعمیر خودرو اقدام کنید. اگر نشتی در گیربکس وجود داشته باشد در هنگام رانندگی با بوی بسیار بدی مواجه می‌شوید؛ زیرا روغن در اثر دمای بسیار زیاد قطعات مختلف می‌سوزد و این بو را حس می‌کنید.

در اینجا برخی از علائم خرابی گیربکس اتوماتیک مرسدس بنز E350 کوپه را به طور خلاصه شرح می‌دهیم:

1. تاخیر در تعویض دنده:

  • اگر هنگام تعویض دنده، تاخیر یا لرزش احساس می‌کنید، ممکن است گیربکس شما دچار مشکل شده باشد.

2. نشت روغن گیربکس:

  • نشت روغن گیربکس می‌تواند باعث کم شدن سطح روغن و آسیب به قطعات داخلی گیربکس شود.

3. صداهای غیرعادی:

  • شنیدن صداهای غیرعادی مانند زوزه، تق تق یا جیغ از گیربکس، می‌تواند نشان‌دهنده خرابی آن باشد.

4. روشن شدن چراغ چک موتور:

  • روشن شدن چراغ چک موتور می‌تواند به دلیل مشکلات مختلفی از جمله خرابی گیربکس باشد.

5. مشکل در حرکت خودرو:

  • اگر خودرو شما به سختی حرکت می‌کند یا در دنده خاصی گیر می‌کند، ممکن است گیربکس آن دچار مشکل شده باشد.

6. بوی سوختگی:

  • بوی سوختگی از گیربکس می‌تواند نشان‌دهنده اصطکاک بیش از حد و خرابی قطعات داخلی آن باشد.

7. لرزش خودرو:

  • لرزش خودرو هنگام رانندگی، به خصوص در هنگام تعویض دنده، می‌تواند از علائم خرابی گیربکس باشد.

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز : تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز GLK )

تعمیر گیربکس اتوماتیک چگونه است؟

تعمیر گیربکس اتوماتیک باید توسط فردی انجام شود که تجهیزات لازم را برای این کار داشته باشد. بسیاری از تعمیرکاران ابتدا سوال‌هایی را از شما می‌پرسند که اگر علائم خرابی گیربکس در آنها وجود داشته باشد این قطعه را به طور کامل باز می‌کنند تا آسیب آن را متوجه شوند. برای تعمیر گیربکس اتوماتیک می‌توان از روش‌های مختلف برای تست عملکرد آن استفاده کرد. تست توربین یا تست تقه زدن می‌توانند روش‌های مناسبی برای تست کردن گیربکس باشند.

اگر گیربکس خودرو نیاز به تعمیر داشته باشد باید قطعات مختلف آن را به طور کامل باز کرد و تعمیر آنها را انجام داد. گاهی اوقات آسیب‌های زیادی به قطعات گیربکس وارد می‌شود که باید مدارها و قطعات مختلف آن را تعویض کرد. در این حالت است که باید از بهترین قطعات یدکی برای تعمیر گیربکس اتوماتیک استفاده شود.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز کوپه

تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز کوپه وابسته به عوامل مختلفی است و نمی‌توان هزینه ثابتی برای آن بیان کرد. در صورتی که آسیب گیربکس بسیار ناچیز باشد باید هزینه کمی برای تعمیر آن بپردازید. گاهی اوقات متاسفانه برخی از رانندگان اهمیت زیادی به علائم خرابی گیربکس نمی‌دهند و با رانندگی در مسیرهای طولانی باعث آسیب جدی به قطعات دیگر نیز می‌شوند. در صورتی که بسیاری از قسمت‌های گیربکس اتوماتیک خودروی بنز کوپه دچار آسیب شود باید هزینه زیادی برای تعمیر آن پرداخت کرد.

از عوامل موثر دیگر در هزینه نهایی تعمیر گیربکس اتوماتیک می‌توان به مهارت و تجربه تعمیرکار نیز اشاره کرد. افراد متخصص به دلیل مهارت بسیار زیادی که دارند تعمیر گیربکس را در زمان کوتاهی انجام می‌دهند و وابسته به تخصص خود هزینه زیادی را از شما دریافت می‌کنند. در صورتی که تعمیر گیربکس نیاز به استفاده از قطعات یدکی داشته باشد نیز هزینه فروش لوازم گیربکس اتوماتیک نیز در هزینه نهایی اثر می‌گذارد.

اگر می‌خواهید تعمیر گیربکس با هزینه کمتری برای شما انجام شود بهتر است سرویس‌های دوره‌ای را مد نظر قرار دهید. در این سرویس‌ها تعمیرکار برای شما یک زمان مشخص را بیان می‌کند تا به او مراجعه کنید و قسمت‌های مختلف گیربکس را مورد بررسی قرار دهید.

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب توضیح دادیم تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروی بنز مدل E350 کوپه باید با دقت بسیار زیادی انجام شود؛ زیرا این قطعات حساسیت زیادی دارند. اگر از یک روغن با کیفیت برای گیربکس استفاده کنید می‌توانید باعث افزایش طول عمر آن شوید. برای تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو بنز کوپه از خدمات گیربکس سان استفاده کنید. مجموعه ما تمامی خدمات خود را با هزینه بسیار مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد. برای دریافت خدمات ما کافی است از طریق همین سایت اقدام کرده و با همکاران ما در ارتباط باشید. ما سرویس‌های دوره‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بتوانید از آسیب جدی در سیستم گیربکس خودرو جلوگیری کنید.