تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهایی مانند بنز مدل CLA45تنها باید توسط افرادی ماهر و کاربلد انجام شود؛ چراکه در غیر این صورت شما را با مشکلات و آسیب‌های هزینه‌بر بیشتری روبرو می‌کنند. خودروی بنز مدل CLA45یک خودروی لوکس و اسپرت است که امروزه به خاطر قیمت مناسب توانسته مورد علاقه بسیاری از خانواده‌ها قرار بگیرد. به همین دلیل، ما در ادامه شما را بااین خودرو و همچنین نحوه نگهداری، علائم خرابی و هزینه فروش لوازم گیربکس اتوماتیک ، بیشتر آشنا می‌کنیم.

مشخصات فنی و داخلی خودروی بنز CLA45

خودروی بنز مدل CLA45  یکی از مدل‌های خودروی اسپرت است که شما را با چرخ‌های AMG روبرو می‌کند. گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه‌ای که در ساختار این خودرو قرار گرفته است، نیروی مورد نیاز را به هر 4 چرخ به بهترین شکل ممکن انتقال می‌دهد تا شما در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانید دنده‌ها را عوض کنید.

این خودرو در دسته‌بندی خودروهای دیفرانسیل جلو قرار دارد و نکته‌ای که مدنظر قرار می‌گیرد، این است که شما ۳۷۵ اسب بخار را می‌توانید برای ۶۰۰۰ دور بر دقیقه در نظر بگیرید. حقیقت ماجرا این است که رانندگی با این خودرو شاید کمی سریع و البته سخت به نظر برسد و اینکه این خودرو یک رقیب سرسخت برای آئودیRS3 به شمار می‌آید.

در داخل کابین این خودرو شما با نمایشگری 8 اینچی مرکزی، روکش‌هایی چرمی، نورپردازی منحصر به فرد و بسیاری از تجهیزات کلیدی دیگر روبرو می‌شوید، به گونه‌ای که نسبت به یک  CLA شما را با کیفیت کابین بالاتری روبرو می‌کند.

طبق نظر مشتریانی که به خرید این خودرو پرداخته‌اند، این مدل یکی از بهترین خودرو‌هایی است که تا به حال تولید شده است؛ چراکه این خودرو دارای قوی‌ترین سدان چهارسیلندر بوده ولی اگر سوخت باکیفیتی را برای خودرو مورد استفاده قرار ندهید، قطعاً شما را با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد.

benz CLA

اگر گیربکس اتوماتیک خودرو شما دچار مشکل شده است یا نیاز به تعمیر دارد، با تیم حرفه ای مجموعه ما در تماس باشید.

تماس با متخخصین گیربکس سان:

گیربکس سان، همیشه در کنار شما تا مطمئن سفر کنید…

گیربکس اتوماتیک چیست؟

گیربکس در واقع یک نوع سیستم انتقال قدرت است و همان‌طور که اشاره کردیم وظیفه تغییر سرعت (افزایش و کاهش) را بر عهده دارد که در قسمت زیرین کاپوت اتومبیل قرار گرفته است. امروزه در خودروهای جدید گیربکس اتوماتیک قرار دارند؛ چرا که باعث سهولت در رانندگی شده و سرعت چرخش چرخ‌ها را کنترل می‌کنند. در این نوع اتوماتیک از دنده‌ها نیازی نیست راننده مدام دنده را تعویض کند؛ چرا که دنده به صورت اتوماتیک نیروی لازم جهت به حرکت در آمدن خودرو را ایجاد خواهد کرد. این امر با بالا بردن نیروی گشتاور موتور و سرعت مورد نیاز صورت می‌گیرد.

گیربکس اتوماتیک تقریبا سیستم پیچیده‌‌تری نسبت به سایر جعبه دنده‌ها یا همان گیربکس دارد. به طور کلی گیربکس‌های اتوماتیک دنده‌ها را با توجه به میزان گاز تعویض می‌کنند و از این رو نیازی به مهارت زیادی از رانندگی نخواهید داشت. 

benz CLA45

سیستم ترمز و سیستم صوتی بنز CLA45

ABS – BAS – EBD –ESP همگی سیستم های ترمز و پایداری این خودرو می باشد و همچنین در بخش سیستم تعلیق و ترمز خودرو نیز نمی‌توان از دیسک‌های ۱۵اینچی خنک‌شونده‌ی آن به همراه سیستم هوشمند ۴MATIC all wheel drive مرسدس بنز گذشت؛ چراکه مهمترین فاکتور در سیستم هدایت این سدان سریع است . سیستم صوتی آن را هم سیستم صوتی هارمن کاردن، سامانه کنترل مرکزی مرسدس بنز (همان COMAND با نمایشگر 7 اینچی و موس) تشکیل می‌دهند. این خودرو محصول کشور آلمان است که با تنفس موتور توربوشارژ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک ماکسیما )

تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز CLA45

همان‌گونه که می‌دانید گیربکس یکی از مهم‌ترین بخش‌های این خودرو را تشکیل می‌دهد و چنانچه با آسیب و صدمه خاصی روبرو شود، شما باید هرچه سریع‌تر از خدمات تعمیر گیربکس اتوماتیک استفاده کنید.

حقیقتاً تعمیر گیربکس اتوماتیک کار چندان ساده‌ای نیست و به همین خاطر، باید این کار را به تیمی ماهر و کاربلد بسپارید. سیستم گیربکس این خودرو از فناوری سطح بالایی بهره می‌برد و می‌توان گفت جزء برترین گیربکس‌های مکانیکی در دنیا شناخته می‌شود.

کلیه مدل‌های مرسدس بنز با گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه سروکار دارند. همان‌طور که می‌دانید تعویض دنده در این مدل خودرو ( بنز مدل CLA45  ) به صورت اتوماتیک انجام می‌شود ولی شما زمانی می‌توانید به صورت دستی دنده را تعویض کنید که از شیفترهای پشت فرمان استفاده کنید.

برای اینکه مجبور نباشید در کوتاه مدت از خدمات تعمیر گیربکس استفاده کنید، بهتر است با اصول نگهداری این نوع گیربکس هم آشنایی داشته باشید. به هر حال، رعایت برخی از دستورالعمل‌ها به شما کمک می‌کند تا در طولانی مدت به نحو احسنت از گیربکس اتومات این خودرو استفاده کنید.

به هیچ عنوان زمانی که پشت چراغ قرمز هستید، دنده را خلاص نکنید و گیربکس را در حالت N قرار ندهید. متأسفانه این حالتی است که رانندگان در توقف کوتاه به انجام آن اقدام می‌کنند. زمانی که در شهر به صورت معمولی رانندگی می‌کنید، پیشنهاد ما به شما این است که به استفاده از حالت اسپرت فکر نکنید. روغنی که برای گیربکس استفاده می‌کنید، نباید تیره رنگ باشد یا اینکه بوی سوختگی آن به مشام برسد. در چنین شرایطی باید هرچه سریع‌تر از خدمات تعمیر گیربکس استفاده کنید.

همیشه به خاطر داشته باشید که اگر در حال حرکت هستید، نباید به تغییر حالت دنده بپردازید؛ چراکه باعث استهلاک گیربکس در کوتاه مدت می‌شود، شما به هیچ عنوان نباید حالت N را هنگام رویارویی با سرازیری انتخاب کنید. قبل از اینکه دنده را به حالت D برگردانید از گاز دادن درجا به شدت بپرهیزید.

بنز CLA 45

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک مزدا 3 )

علائم و نشانه های خرابی گیربکس اتوماتیک بنز مدلCLA45

زمانی که متوجه نشتی روغن گیربکس می‌شوید، باید مسئله را جدی بگیرید و هرچه سریع‌تر برای تعمیر گیربکس اقدام کنید. برخی از رانندگان به خلاص شدن خودرو در حالت پارک توجهی نشان نمی‌دهند و نمی‌دانند که این یکی از علائم خرابی گیربکس به شمار می‌آید.

به خاطر داشته باشید که اگر دنده به سختی تعویض شود هم یعنی یک زنگ هشدار بابت خرابی گیربکس است. هرگونه صدای غیرمعمولی هم می‌تواند نشان دهنده خرابی گیربکس خودروی شما باشد که گاهاً به این مورد هم توجهی نمی‌کنید.

در برخی از مواقع دیده می‌شود که دنده خود به خود تعویض می‌شود و این یک مشکل اساسی به شمار می‌آید. تقه زدن خودرو را هم مسئله مهمی در نظر بگیرید؛ چراکه می‌تواند مشکلات ریز و درشت زیادی را به وجود بیاورد. این نکته را به یاد داشته باشید که تعمیر گیربکس اتوماتیک به تخصص بالایی نیاز دارد و شما نمی‌توانید برای برآورد هزینه کم‌تر این کار را به افراد ناوارد بسپارید. تیم متخصص گیربکس سان آماده ارائه انواع خدمات تعمیر گیربکس اتوماتیک به شما عزیزان می باشد.در برخی از مواقع پیش می‌آید که گیربکس شما دچار عیب و ایراداتی می‌شود و شما برای بازبینی باید هرچه سریع‌تر اقدام کنید. معمولاً این بازبینی چندان هزینه‌ای نمی‌طلبد.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک

در مورد برآورد هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک بهتر است بدانید که هزینه تعمیر گیربکس قطعاً به عوامل مختلفی بستگی دارد. میزان خرابی و آسیب گیربکس یکی از عوامل اصلی در برآورد هزینه گیربکس است. نحوه تعمیرات و نوع خودرو که مطمئناً خودروی بنز مدل CLA45  در دسته‌بندی خودروهای لوکس قرار می‌گیرد را در براورد هزینه تعمیر گیربکس نباید نادیده گرفت. حقیقتاً تعمیرکاران ما در گیربکس سان سعی می‌کنند اگر مشکل قطعه‌ای بدون تعویض و با سرویس حل می‌شود، این روند را انتخاب کنند تا شما مجبور به پرداخت هزینه بالایی نشوید. در ابتدا گیربکس خودروی شما باید با دستگاه بررسی ، تست و عیب یابی شود و بعد از اینکه مشکل و آسیب اصلی مشخص می‌شود، هزینه تعمیر را برای شما محاسبه می‌کنند.

سخن پایانی

به طور کلی می‌توان گفت که گیربکس‌های اتوماتیک نوعی گیربکس پیشرفته و جدید به شمار می‌روند که کار و رانندگی را برای ما راحت‌تر کرده‌اند. با این جعبه دنده اتوماتیک دیگر نیازی به تعویض مداوم دنده‌ها حین رانندگی نخواهید داشت.
تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهای ام وی ام یک امر تخصصی است و سایتی مانند گیربکس اتوماتیک سان می‌توانند با تبحر و تخصص تیم ماهر خود خدماتی مقرون به صرفه را در این حوزه ارائه دهد.