یکی از خودروهای پرطرفداری که در سال ۲۰۱۴ وارد بازار شد، BMW X4است. این خودرو به‌دلیل آپشن‌های مختلف و ظاهر جذابی که دارد طرفداران زیادی پیدا کرده است. هرچند این خودرو با کیفیت بالایی تولید می‌شود اما پس از مدتی دچار آسیب خواهد شد. یکی از بخش‌های بسیار مهم این خودرو گیربکس آن است. در صورتی که گیربکس خراب شود دیگر نمی‌توان دنده را جا زد و باید آن را سریعا تعمیر کرد. برای تعمیر آن هزینه زیادی نیاز است و باید به یک متخصص مراجعه کرد. اگر می‌خواهید این خودرو را بیشتر بشناسید و با تعمیر گیربکس آن آشنا شوید با ما همراه باشید.

معرفی Bmw X4

این خودرو یک نمونه‌ی کراس‌اوور، کوپه است. در سال 2014 برای اولین‌ این خودرو با کیفیت بالای خود طرفداران زیادی پیدا کرد و وارد بازار ایران هم شد. این خودرو با دو تیپ 28 iبه‌عنوان مدل پایه و مدل قدرتمندتر خود یعنیm40i عرضه شده‌ است. تفاوت این دو تیپدر حجم موتور، سیلندر و برخی آپشن‌‌های رفاهی است. مدلی که به بازار ایران وارد شده است مدل پایه bmwx4 است. خریداران اروپا مدل دیگری از این خودرو را با نام m35iخریداری می‌کنند.ویژگی های این محصول عبارتند از : 

طراحی

طراحی X4 یکی از نقاط قوت آن است. این خودرو دارای ظاهری جسورانه و جذاب است که توجه ها را به خود جلب می کند. جلوپنجره بزرگ و چراغ های جلوی تیز، چهره ای تهاجمی به خودرو می بخشند. خط سقف شیب دار و بدنه عضلانی، ظاهری اسپرت و پویا ایجاد می کنند.

داخل کابین

کابین X4 از مواد با کیفیت بالا و متریال عالی ساخته شده است. فضای داخلی جادار و راحت است و صندلی ها از راحتی خوبی برخوردار هستند. داشبورد دارای طراحی مدرن و کاربرپسند است. صفحه نمایش لمسی بزرگ، سیستم سرگرمی و اطلاعات را کنترل می کند.

عملکرد

X4 با طیف گسترده ای از موتورها ارائه می شود. مدل پایه دارای موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر است که 248 اسب بخار قدرت تولید می کند. مدل های پیشرفته تر دارای موتورهای 3.0 لیتری شش سیلندر خطی یا 3.0 لیتری شش سیلندر توربوشارژ هستند. قدرت خروجی این موتورها به ترتیب 382 اسب بخار و 480 اسب بخار است.

X4 با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ارائه می شود. این گیربکس تعویض دنده های سریع و روانی دارد. X4 همچنین دارای سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد است.

سواری و هندلینگ

X4 سواری راحت و هندلینگ دقیقی دارد. این خودرو در جاده های پیچ در پیچ عملکرد خوبی دارد و به خوبی از دست انداز ها عبور می کند.

ایمنی

X4 دارای رتبه ایمنی عالی از موسسه بیمه ایمنی بزرگراه ها (IIHS) و موسسه ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها (NHTSA) است. این خودرو به طیف گسترده ای از ویژگی های ایمنی استاندارد و اختیاری مجهز است.

اگر گیربکس اتوماتیک خودرو شما دچار مشکل شده است یا نیاز به تعمیر دارد، با تیم حرفه ای مجموعه ما در تماس باشید.

تماس با متخخصین گیربکس سان:

گیربکس سان، همیشه در کنار شما تا مطمئن سفر کنید…

گیربکس اتوماتیک چیست؟

گیربکس در واقع یک نوع سیستم انتقال قدرت است و همان‌طور که اشاره کردیم وظیفه تغییر سرعت (افزایش و کاهش) را بر عهده دارد که در قسمت زیرین کاپوت اتومبیل قرار گرفته است. امروزه در خودروهای جدید گیربکس اتوماتیک قرار دارند؛ چرا که باعث سهولت در رانندگی شده و سرعت چرخش چرخ‌ها را کنترل می‌کنند. در این نوع اتوماتیک از دنده‌ها نیازی نیست راننده مدام دنده را تعویض کند؛ چرا که دنده به صورت اتوماتیک نیروی لازم جهت به حرکت در آمدن خودرو را ایجاد خواهد کرد. این امر با بالا بردن نیروی گشتاور موتور و سرعت مورد نیاز صورت می‌گیرد.

گیربکس اتوماتیک تقریبا سیستم پیچیده‌‌تری نسبت به سایر جعبه دنده‌ها یا همان گیربکس دارد. به طور کلی گیربکس‌های اتوماتیک دنده‌ها را با توجه به میزان گاز تعویض می‌کنند و از این رو نیازی به مهارت زیادی از رانندگی نخواهید داشت. گیربکس‌های اتوماتیک در انواع مختلفی نظیر گیربکس‌های سیاره‌ای AT، گیربکس‌های AMT، گیربکس‌های CVT و گیربکس‌های DCT وجود دارند.

BMW-X4-M40i

مشخصات فنی bmwX4

این خودرو در تیپ xDrive28i یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندرتوربوشارژ است. این خودرو می‌تواند حداکثر قدرت 241 اسب‌ بخار وگشتاور 350 نیوتن‌ متر را تولید کند. در این خودرو یک گیربکس هشت سرعته وجود دارد. این قدرت و گشتاور با استفاده از دو عدد دیفرانسیل و این گیربکس به‌ تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود. از صفر تا صد این خودروی  ۱۸۷۳ کیلوگرمی با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۶.۴ ثانیه طی می‌شود.

حداکثر سرعت این مدل ۲۳۲ کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت خودروهای مجهز به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک حدود ۷.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. اگرچه در این تیپ سری X4 موتور بسیار قدرتمندی نیست اما موتور ضعیفی نیز درون سینه آن قرار ندارد. مدل 4 سیلندر توربو شارژ ایکس 4 که با کد N20B20 تولید می‌شود،  یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک دارد. در واقع خودرو bmwX4 در قالب دو مدل چهار سیلندر بنزینی و شش سیلندر دیزلی تولید می‌شود.

BMW-X4_M40i_2016

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و : تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و 330i )

چه زمانی گیربکس اتوماتیک Bmw X4 نیاز به تعمیر دارد؟

زمانی که با مشکلات فنی در گیربکس بی ام و x4 روبرو شدید حتماً برای تعمیر گیربکس اتوماتیک به تعمیرگاه و متخصص این خودرو مراجعه کنید. از علائم خرابی گیربکس این خودرو می‌توان به پایین آمدن سطح روغن موجود در گیربکساشاره کرد. این اتفاق به دلایل مختلفی مانند فاسد شدن روغن، سوراخ شدن و نشتی روغن اتفاق می‌افتد. در این حالت دنده به سختی تغییر می‌کند و خودرو سخت حرکت می‌کند. شما باید دائما سطح روغن موجود در گیربکس خودروی خود را بررسی کنید تا آسیب جدی نبیند. برای درک بهتر این موضوع باید بو و رنگ روغن گیربکس را هم چک کنید تا در صورت خراب و فاسد شدن سریعا تعویض شود. روغنی که فاسد شده باشد رنگ تیره‌ای دارد.

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و : تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و X3 )

برای طولانی‌تر شدن عمر گیربکس‌های اتوماتیک BMW X4چه کنیم؟

برای اینکه عمر گیربکس این خودرو را افزایش دهید باید به نکات مختلفی توجه کنید.

  • تعویض روغن گیربکس اتوماتیک را باتوجه به زمانبندی و کیلومتر تعیین شده توسط شرکت سازنده خودرو انجام دهید.
  • در صورت کم شدن سطح روغن یا نشتی حتما علت نشتی را بیابید و آن را رفع کنید.
  • در گیربکس‌های اتوماتیک این خودروها حتما به علائمی مثل تقه زدن گیربکس، زوزه کشیدن، گاز خوردن و… توجه کنید.
  • در خودروهای BMW X4 هرگونه تغییر در صدا، سرعت و عمل تعویض دنده و دور موتور خودرو باید مورد توجه قرار گیرند. در صورتی که این عوامل طبیعی نباشند باید به یک تعمیرگاه مراجعه کنید.
  • از آنجایی که در گیربکس‌ اتوماتیک BMW X4، مدارهای الکترونیکی و سنسورهای حساسی وجود دارند، هرگز آنها را موتورشویی نکنید.
  • خطاهای مربوط به گیربکس BMW X4 را جدی بگیرید.
  • در خودروهای دنده اتوماتیک، از حمل کردن بار اضافه و بکسل کردن بپرهیزید.
2013_bmw_x4

تعمیر گیربکس اتوماتیک Bmw X4

زمانی که شما با علائم خرابی گیربکس این خودرو مواجه شدید باید به بهترین تعمیرکار گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید تا خودروی شما را موردبررسی قرار دهد. برای تعمیر گیربکس این خودرو باید از تجهیزات مختلف استفاده شود. اگر شما به یک تعمیرکار ماهر مراجعه کنید این شخص اطلاعات کافی در این زمینه داشته و تعمیر گیربکس خودروی شما را به بهترین شکل انجام خواهد داد.

مراحل تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و X4 معمولاً به شرح زیر است:

  1. عیب یابی گیربکس: اولین مرحله تعمیر گیربکس، عیب یابی آن است. در این مرحله، تکنسین با استفاده از تجهیزات و ابزارهای پیشرفته، علت خرابی گیربکس را تشخیص می دهد.
  2. تعمیر یا تعویض قطعات معیوب: پس از تشخیص علت خرابی گیربکس، قطعات معیوب باید تعمیر یا تعویض شوند.
  3. سرویس گیربکس: پس از تعمیر یا تعویض قطعات معیوب، گیربکس باید سرویس شود تا عملکرد مناسبی داشته باشد.

هزینه تعمیر گیربکسBmw X4

هزینه تعمیر گیربکس این خودرو وابسته به عوامل مختلفی است. با توجه به نوع تعمیر مورد نیاز و میزان آسیبی که در گیربکس به وجود آمده باید هزینه‌های مختلفی برای تعمیر بپردازید. زمانی که گیربکس خودرو شما به طور کامل از کار بیفتد چرخش موتور به چرخ‌های ماشین منتقل نشده و خودرو شما حرکت نمی‌کند. در صورتی که گیربکس شما در حین رانندگی از کار بیفتد باید خودرو را سریعاً خاموش کنید. زمانی که به تعمیرکار مراجعه می‌کنید او شرایط خودرو شما را بررسی کرده و هزینه مورد نیاز برای تعمیر آن را اعلام می‌کند. بیشترین هزینه زمانی ایجاد می‌شود که باید گیربکس را به‌طور کامل تعویض کرد.

در هنگام تعویض گیربکس، با توجه به برندی که خریداری می‌کنید باید هزینه‌های مختلفی پرداخت کنید. از آنجایی که گیربکس اتوماتیک یکی از گران‌ترین بخش‌های این خودرو شناخته می‌شود باید نسبت به نگهداری آن دقت زیادی داشته باشید. البته هزینه‌های تعمیر گیربکس خودرو در برخی مواقع به حدی زیاد است که گاهی اوقات برخی افراد ترجیح می‌دهند خودروی خود را به طور کامل تعویض کنند.

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب توضیح دادیم خودروی bmw x4یکی از خودروهای پرطرفدار بازار امروز شناخته می‌شود. در این خودرو آپشن‌های بسیار زیادی وجود دارد که مورد توجه قرار گرفته‌اند. گیربکس خودرو به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های آن شناخته می‌شود. این خودرو باید با دقت بسیار بالایی نگهداری شود تا این بخش از آن دچار آسیب نشود. در صورتی که گیربکس خودروی شما به مشکل مواجه شود باید به یک تعمیرکار ماهر مراجعه کنید. برای دریافت خدمات و اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.