تعمیر گیربکس سانتافه کاری است که نیاز به تخصص کافی داشته و باید آن را تعمیرگاه­ های تخصصی بسپارید. هیوندا که شرکت کره ­ای است، با راه ­اندازی خط تولید خودروی سانتافه، محبوبیت خود را افزایش داد. گیربکس این خودروی شاسی بلند اتوماتیک بوده و ساختار پیچیده ­ای دارد.

تعمیر گیربکس این خودروی لوکس را باید به تعمیرگاهی بسپارید که تخصصش در زمینه تعمیر گیربکس خودروهای اتوماتیک خارجی بوده و از کادری مجرب تشکیل شده باشد. مجموعه گیربکس سان از مرحله عیب ­یابی تا تعمیر با شما همراه است و به شما کمک می­کند. اگر علائمی جهت خرابی گیربکس خودروی خود مشاهده کرده­ اید، کافیست تا با ما تماس بگیرید.

معرفی گیربکس اتوماتیک هیوندا سانتافه

خودروی سانتافه از کمپانی هیوندا بوده و در کشور کره تولید می­شود. این خودروی جهانی از سال 2007 وارد بازارها شده و از سال 2013 در ایران نیز به فروش رسید. طرفداران خودروهای شاسی بلند این خودرو را می­پسندند و برای سواری انتخاب می­کنند. گیربکس این خودرو 6 سرعته بوده و شتاب زیادی به خودرو می­دهد. رانندگی با سانتافه بی­نظیر است.

به دلیل گران بودن این گیربکس، افراد ترجیح می­دهند به ­جای تعویض، اقدام به تعمیر گیربکس سانتافه کنند. این خودرو که در سه نسل تولید و وارد بازار شده، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. هیچ خودرویی همیشگی نبوده و سانتافه نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر قصد دارید سال­ های زیادی با خودروی هیوندا سانتافه خود سواری کنید، بازدیدهای دوره ­ای را جدی بگیرید.

اگر گیربکس اتوماتیک خودرو شما دچار مشکل شده است یا نیاز به تعمیر دارد، با تیم حرفه ای مجموعه ما در تماس باشید.

تماس با متخخصین گیربکس سان:

گیربکس سان، همیشه در کنار شما تا مطمئن سفر کنید…

عمده ترین مشکلات گیربکس سانتافه

هیوندا سانتافه به دلیل استفاده از گیربکس اتوماتیک 6 حالته، ساختاری پیچیده داشته و جهت تعمیر، نیاز به فردی متخصص دارد. عمده­ترین مشکل گیربکس این خودرو، گیج شدن گیربکس است. وقتی خودرو گرم نشده و قصد حرکت با آن را دارید یا می­خواهید از پارک خارج شوید، خودرو دچار گیجی شده و توانایی تشخیص دنده یک و دو را از دست می­دهد.

نشانه های خرابی گیربکس هیوندا سانتافه

برخی خرابی­ ها در گیربکس خودروی سانتافه معمول بوده و برخی جدی و اساسی هستند. اگر دلیل و نشانه این خرابی­ ها را بدانید، دیگر دچار ترس نشده و بهترین تصمیم را خواهید گرفت. برای رفع این علامت­ ها حتما به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید. نشانه­ های خرابی این خودرو که در صورت مشاهده آن­ها نیاز به تعمیر گیربکس سانتافه خواهید داشت، عبارتند از:

  1. خلاص شدن گیربکس
  2. احساس بوی سوختگی
  3. نشت کردن روغن از قسمت­ های مختلف گیربکس
  4. شنیده شدن سروصداهای غیرعادی از گیربکس و موتور

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک تیگو 8 : تعمیر گیربکس اتوماتیک تیگو 8  )

نکات مهم جهت جلوگیری از خرابی گیربکس سانتافه

با پیشگیری از بروز آسیب ­ها و خطرات به گیربکس جلوگیری کنید. پیشگیری نه­ تنها از هزینه ­های اضافی جلوگیری می­کند؛ بلکه می­تواند از رسیدن آسیب­های دیگر به خودرو نیز جلوگیری کند. یکی از راه­ های پیشگیری، سرویس ­های دوره ­ای گیربکس اتوماتیک است. با وجود سرویس­ های دوره ­ای نیاز به تعمیر گیربکس سانتافه کمتر خواهد شد. ممکن است قسمت یا قطعه کوچکی از گیربکس خراب شده باشد و با سرویس زودهنگام بتوانید آن را تشخیص دهید. در این صورت از به ­وجود آمدن مشکلات بیشتر جلوگیری خواهید کرد.

سرویس دوره ­ای بستگی به عوامل مختلفی همچون کارکرد خودرو، کمپانی و دمای هوا متغیر است؛ اما میزان توصیه شده کلی حدود هر 15 ماه یک بار است. کند شدن خودرو به­ ویژه در سربالایی­ ها می­تواند نشانه­ ای از خرابی گیربکس باشد. بررسی فشار روغن گیربکس کمک می­کند تا به­ موقع بتوانید مشکل را شناسایی کنید. دستگاه دیاگ می­تواند به شما کمک کند. اگر تعمیر را به تعمیرگاهی قابل اعتماد بسپارید، احتمال خراب شدن گیربکس خودروی هیوندای شما کمتر خواهد شد.

تعمیر گیربکس اتوماتیک سانتافه

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان : تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان

 

سرویس ها و تعمیرات گیربکس اتوماتیک سانتافه

برخی از سرویس­ ها و تعمیرات گیربکس خودروی سانتافه مخصوص بوده و توسط متخصصین انجام می­شوند. این سرویس ­ها عبارتند از:

  • سرویس اورهال گیربکس: این نوع سرویس خودروی سانتافه به صورت جز به جز است. یعنی تمامی قطعات از هم باز شده و هر یک جداگانه بررسی می­شوند. این روش سرویس هنگام بروز مشکلات جدی یا مشکلاتی که منشا آن­ها قابل تشخیص نیست، بکار برده می­شود.
  • تعمیر شیر برقی گیربکس: شیر برقی یکی از اجزای گیربکس بوده و ممکن است دچار خرابی شود. تنظیم فشار روغن از وظایف اصلی این قطعه بوده و می­تواند روی بازدهی گیربکس موثر باشد. خرابی این قطعه از شایع ­ترین خرابی­ های گیربکس به­ شمار می­ رود.
  • تعمیر ساعت گیربکس: ساعت گیربکس به قسمتی در کانال­های روغن گفته می­شود که فشار روغن را تنظیم می­کند. اگر سرویس دوره ای این قسمت را مرتب انجام دهید، نیازی به تعمیر آن نخواهید داشت.
  • تعمیر توربین گیربکس: این قطعه از مهم­ترین قسمت­ های گیربکس محسوب شده و عامل مهمی در حرکت خودرو به­ شمار می­رود. خرابی توربین گیربکس می­ تواند آسیب­های بیشتری به سایر قسمت­ها وارد کند.
  • تعمیر فولی یا پولی گیربکس: این قسمت نیز لازم است تا مورد بررسی قرار بگیرد؛ زیرا در معرض خرابی قرار دارد.
  • برطرف کردن مشکل روغن­ ریزی گیربکس: این مشکل شایع می­تواند به دلایلی گوناگون رخ دهد. روغن ­ریزی ممکن است از کاسه نمدهای پلوس، گلدانی یا درب پشتی گیربکس و کارتل گیربکس اتفاق بیافتد.

سخن پایانی

تعمیر گیربکس سانتافه یکی از مهم­ ترین کارهای مربوط به خودروی هیوندا سانتافه است. تعمیرگاه و فروشگاه تخصصی گیربکس سان در این زمینه اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار می­دهد و به شما کمک می­کند تا مشکل خود را حل کنید. با خیال راحت می­توانید گیربکس سانتافه خود را به این مجموعه بسپارید و از گارانتی نیز بهره­ مند شوید. تعمیر گیربکس اتوماتیک ، فروش لوازم گیربکس و تعویض روغن گیربکس خودروهای اتوماتیک از جمله وظایف و خدمات این مجموعه محسوب می­شود.

2 دیدگاه در “تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندا سانتافه

  1. Nader گفت:

    سلام.ماشین من نمیتونه دنده رو ثابت نگه داره و یهو حالت خلاص میشه.علتش چیه؟و اینکه به تعمیر گیربکس احتیاج داره؟

    1. manager.p گفت:

      سلام دوست عزیز.
      خلاص شدن گیربکس علت های مختلفی داره ، از جمله بریدن دنده اویل پمپ، خراب شدن توربین، هرز شدن پلوس، خالی بودن گیربکس از روغن و یا معیوب شدن چرخ دنده های داخل گیربکس ، که هر کدوم از موارد نام برده شده باید به صورت تخصصی مورد عیب یابی و تعمیر قرار بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *