تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا پرادو باید با مهارت و دقت کافی ، توسط افراد متخصص انجام شود. این خودرو یکی از رایج‌ترین خودروهایی است که این روزها طرفداران زیادی در بین مشتریان دارد. باید به فاصله سرویس گیربکس این خودرو توجه داشته باشید و هر چند وقت یکبار آن را سرویس کنید. از آنجایی که گیربکس خودروهای اتوماتیک از طریق جریان روغن، برای انتقال گشتاور هستند، باید نسبت به نگهداری آنها حساسیت بیشتری داشته باشید. با مجموعه گیربکس سان همراه شوید تا اطلاعات بیشتری درباره بهترین تعمیرگاه گیربکس خودرو  در اختیار شما قرار دهیم.

چرا گیربکس تویوتا پرادو نیاز به تعمیر دارد؟

اگرچه خودروی تویوتا پرادو با استفاده از قطعات بسیار باکیفیت تولید می‌شود اما پس از مدتی نیاز به تعمیر دارد. تویوتا پرادو باید هر چند وقت یکبار مورد تعمیر قرار بگیرد. روغنی که در گیربکس به کار می‌رود در اثر گرمای بسیار زیاد خراب می‌شود. هرچه این روغن دمای زیادی را تحمل کند از خواص آن کمتر می‌شود و نمی‌تواند حالت روانکاری خود را حفظ کند. اگر مایع گیربکس به صورت منظم تعویض نشود آسیبی به اجزای داخل گیربکس وارد می‌کند. اگر شما هر ۴۰۰۰۰ کیلومتر یکبار گیربکس خود را تعمیر کنید نیازی به هزینه زیاد برای تعمیر اساسی آن نخواهید داشت.

 سرویس گیربکس کامل باید در هنگام تعویض روغن گیربکس پرادو انجام شود. اگر کیفیت روغن و فیلتر گیربکس بالا باشد مدت بیشتری می‌توانید از آنها استفاده کنید. اگر در روغن گیربکس براده های فلزی مشاهده کنید باید آن را تعمیر کنید. به دست آوردن سطح روغن گیربکس کار آسانی نیست و باید توسط افراد مجرب انجام شود. شما باید خودروی خود را هر چند وقت یکبار سرویس کرده تا هیچگونه آسیبی به گیربکس آن وارد نشود. گیربکس سان با بیش از 14 سال سایقه در تعمیر گیربکس انواع خودرو از جمله تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا پرادو در خدمت شما عزیزان می باشد .  

تعمیر گیربکس تویوتا پرادو

اگر گیربکس اتوماتیک خودرو شما دچار مشکل شده است یا نیاز به تعمیر دارد، با تیم حرفه ای مجموعه ما در تماس باشید.

تماس با متخخصین گیربکس سان:

گیربکس سان، همیشه در کنار شما تا مطمئن سفر کنید…

مشکلات رایج گیربکس خودروی پرادو

گیربکس خودروی پرادو دارای مشکلات رایجی است که از آنها می‌توان به عدم تعویض دنده ها اشاره کرد. روغن گیربکس یکی از دلایل اصلی عدم تعویض دنده است. اگر روغن در سطح مناسب قرار نگیرد یا از نمونه نادرست آن استفاده شود، روی چرخ دنده تاثیر گذاشته و تعویض دنده به خوبی انجام نمی‌شود. یکی دیگر از دلایل عدم تعویض دنده مشکلات مربوط به کامپیوتر گیربکس است. سنسورهای شیر برقی نیز می‌توانند تاثیر زیادی در این موضوع داشته باشند. از دیگر مشکلات رایج گیربکس می‌توان به صدای همهمه یا وزوز آشنا اشاره کرد. این صدا در خودروی پرادو به احتمال زیاد به دلیل ایجاد مشکل در گیربکس است.

 کمبود روغن گیربکس هم از دیگر دلایل رایج و مشکلات گیربکس محسوب می‌شود. اگر سطح روغن در گیربکس کم باشد باید به دنبال محلی برای نشتی روغن باشید. از دیگر مشکلات می‌توان به بوی سوخته اشاره کرد. اگر سیال در گیربکس نباشد سیستم داغ شده و بوی سوختگی را احساس می‌کنید. تکان خوردن در هنگام تعویض دنده از دیگر مشکلات گیربکس اتوماتیک پرادو است. اگر با هر یک از این مشکلات مواجه شوید باید سریعا نسبت به تعمیر گیربکس خودرو خود اقدام کنید. توجه داشته باشید که حتما برای تعمیر به مجموعه‌ای مراجعه کنید که مهارت و تخصص کافی در این زمینه داشته باشد.

مشکلات رایج گیربکس خودرو پرادو

هزینه تعمیر گیربکس پرادو

هزینه تعمیر گیربکس پرادو با توجه به عوامل مختلف متفاوت است. اینکه گیربکس این خودرو دارای چه مشکلی باشد در هزینه تعمیر آن تاثیر زیادی دارد. گاهی اوقات با تعویض روغن در زمان بسیار کوتاهی می‌توان تعمیر گیربکس انجام داد. در برخی از موارد قطعات داخل گیربکس دچار مشکل می‌شوند که باید آنها را تعمیر و تعویض کرد. هرچه مشکل گیربکس پرادو با پیچیدگی بیشتری همراه شود باید هزینه بیشتری برای تعمیر آن پرداخت. مجموعه‌های مختلف، هزینه‌های گوناگونی برای این کار دریافت می‌کنند. باید با توجه به مهارت مکانیک و تجربه آن هزینه‌ مشخصی برای تعمیر گیربکس پرداخت کنید.

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا )

سرویس دوره‌ای گیربکس خودروی تویوتا پرادو چگونه است؟

با توجه به توصیه کمپانی خودروی پرادو باید با توجه به کارکرد این خودرو از سرویس‌ های دوره‌ای استفاده کرد. سرویس دوره‌ای شامل تعویض روغن، فیلتر و بررسی قسمت‌های گوناگون گیربکس می‌شود. زمان مناسب برای این کار بین ۲۰ هزار کیلومتر تا ۴۵ هزار کیلومتر در خودروی تویوتا پرادو است. شرایط رانندگی هم تاثیر زیادی در سرویس گیربکس این خودرو دارد. اگر رانندگی در ترافیک بالا یا در شرایط بسیار نامناسب انجام شود باید سرویس گیربکس را در دوره‌های کوتاه انجام داد.

با توجه به توصیه کمپانی خودروی پرادو باید با توجه به کارکرد این خودرو از سرویس‌های دوره‌ای استفاده کرد. سرویس دوره‌ای شامل تعویض روغن، فیلتر و بررسی قسمت‌های گوناگون گیربکس می‌شود. زمان مناسب برای این کار بین ۲۰ هزار کیلومتر تا ۴۵ هزار کیلومتر در خودروی تویوتا پرادو است. شرایط رانندگی هم تاثیر زیادی برای سرویس گیربکس این خودرو دارد. اگر رانندگی در ترافیک بالا یا در شرایط بسیار نامناسب انجام شود باید سرویس گیربکس را در دوره‌های کوتاه انجام داد.

تعویض روغن گیربکس پرادو به صورت دستی بهتر است یا اتوماتیک؟

تعویض روغن گیربکس پرادو را می‌توان هم به صورت دستی و هم تمام اتوماتیک انجام داد اما روش دستی آن رایج تر است که البته اشکالاتی هم دارد، که مهمترین آن خارج نشدن تمام روغن‌های قبلی و کهنه و ماندن آن در بخشی از گیربکس است. اما در تعویض روغن گیربکس به صورت اتوماتیک این حسن را دارد که روغن کهنه را به طور کامل از گیربکس پرادو خارج کرده و روغن سالم را جایگزین آن می‌کند.

توصیه‌های مهم برای نگهداری گیربکس تویوتا پرادو

اگر بخواهید تعمیر گیربکس خودروی تویوتا پرادو را به تعویق بیندازید، می‌توانید توصیه‌های مهم برای نگهداری آن را رعایت کنید. یکی از توصیه‌های مهم استفاده از روغن گیربکس موتور خودروی شما است. استفاده از روغن‌های نامرغوب باعث آسیب جدی به گیربکس خودرو می‌شوند. سرویس‌های دوره‌ای اهمیت بسیار زیادی برای جلوگیری از مشکلات رایج گیربکس دارند. در هنگام رانندگی سعی کنید پدال گاز را آرام فشار داده و از فشار نامنظم پدال گاز بپرهیزید. این کار باعث ضربه شدید به گیربکس شده و عمر آن را کوتاه می‌کند.

 یکی دیگر از موارد مهم برای جلوگیری از آسیب گیربکس، عدم استفاده از خودروی شما به عنوان یکدکش است. این کار باعث اکسید شدن و سوختن روغن گیربکس و خراب شدن آن می‌شود. شما باید برنامه کامپیوتر گیربکس خود را هر دو سال یکبار به روز رسانی کرده تا به نگهداری آن کمک بیشتری کنید. از آنجایی که مدارهای الکترونیکی گیربکس حساسیت زیادی دارند، هرگز نباید آنها را شستشو کنید. در هنگام تعویض دنده هم باید فشار پای خود را از روی پدال گاز کمتر کنید تا دور موتور کاهش پیدا کرده و به گیربکس آسیبی وارد نشود. اگر تمام این نکات را برای حفظ و نگهداری گیربکس رعایت کنید به طول عمر آن کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

لذا با درک این موضوع می بایست موارد زیر را در نظر گرفت؛

  • خطاهای گیربکس را جدی گرفته و در اولین فرصت به تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید. ادامه رانندگی با گیربکس معیوب، باعث گسترش خرابی به سایر قطعات شده که در نتیجه هزینه و زمان تعمیرات آن را چندین برابر می کند.
  • روغن گیربکس را در زمان بندی و کیلومتر تعیین شده تعویض کنید.
  • خودروهای اتوماتیک سیستم برق پیچیده‌ تری نسبت به سایر خودرو ها دارند، ترجیحا از وسایل برقی اضافه مانند چراغ زنون، آمپلی فایر، دزدگیر متفرقه و … استفاده نکنید.
  • مجموعه گیربکس اتوماتیک، سنسورها و مدارهای الکترونیکی حساسی دارد و موتورشویی برای آنها توصیه نمی شود.

 

تعمیرکار تویوتا پرادو

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب اشاره کردیم تعمیر گیربکس خودروی تویوتا پرادو باید توسط افراد متخصص انجام شود. سرویس گیربکس پرادو هر چند وقت یکبار انجام شود تا از عمر گیربکس کم نشود. مشکلات رایج بسیاری در گیربکس خودروی پرادو به وجود می‌آید که باید در صورت ایجاد چنین مشکلاتی سریعاً به تعمیرکاران گیربکس مراجعه کنید. اگر در حین رانندگی نکات مختلف را برای فشار دادن پدال گاز رعایت کنید می‌توانید به طول عمر گیربکس کمک زیادی کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر کافی است با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید تا همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.