تعمیر گیربکس سورنتو یکی از نکاتی است که برای سلامت این خودرو ضروری است. اگر به ­خوبی از این خودروی محبوب و گیربکس آن مراقبت کنید، کمتر نیاز به تعمیر گیربکس خواهید داشت. گیربکس سورنتو گران قیمت بوده و به همین دلیل باید به­ خوبی به آن رسیدگی کرده و بازدیدهای دوره ­ای داشته باشید. شناسایی به موقع مشکل گیربکس، باعث می­ شود تا از بروز خرابی به سایر قسمت­ های موتور و خودرو جلوگیری کنید.

گیربکس سان به تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروی شما با هر برندی از جمله کیا یا هیوندا کمک کرده و برای رفع مشکلات گیربکس خودروی خود، می­توانید به تعمیرگاه تخصصی این مجموعه مراجعه کنید. در ادامه قصد داریم به ضرورت ­های تعمیر گیربکس این خودرو بپردازیم.

معرفی گیربکس اتوماتیک کیا سورنتو

کمپانی کیا با معرفی خودروی محبوب خود یعنی سورنتو، به طرفداران خود افزود و از سال 2003 تا به حال، در حال فروش خودروهایی بی­ بدیل است. کیا سورنتو مسیر خود به ایران را در سال 2010 پیدا کرد و در هر آزمونی سربلند بیرون آمده است. به دلیل محبوبیت بالا، این خودرو تا به امروز در 4 نسل طراحی شده و روانه بازار شده است. از مزایای اصلی این خودروی محبوب می­توان به رانندگی نرم و امکاناتی استاندارد و کامل اشاره کرد. آپشن­ ها و امکانات این خودرو نیز غیر قابل انکار هستند.

گیربکس این خودرو اتوماتیک بوده و به صورت 6 سرعته است. گیربکس در سورنتو حکم قلب خودرو را داشته و باید به ­طور مداوم به آن توجه شود. این خودروی شاسی بلند تمام قدرت خود را از گیربکس گرفته و می­تواند در طول 8 ثانیه سرعت خود را از صفر به 96.6 کیلومتر بر ساعت برساند. در سال­های اخیر می­توان خودروهای جدید سورنتو را به صورت 8 سرعته مشاهده کرد که ساختار گیربکس پیچیده ­تری نسبت به مدل­ های قبلی دارند.

گیربکس خودروی کیا سورنتو بسیار مقاوم در برابر خوردگی بوده و از استانداردهای بالایی برخوردار است. این گیربکس توانسته مصرف سوخت را به میزان زیادی کاهش دهد. با وجود این گیربکس فول آپشن می­توانید به نرمی دنده را عوض کرده و تغییر حالت دهید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا سورنتو

اگر گیربکس اتوماتیک خودرو شما دچار مشکل شده است یا نیاز به تعمیر دارد، با تیم حرفه ای مجموعه ما در تماس باشید.

تماس با متخخصین گیربکس سان:

گیربکس سان، همیشه در کنار شما تا مطمئن سفر کنید…

عمده ترین مشکلات گیربکس کیا سورنتو

این خودروی کره ­ای یعنی کیا سورنتو، گیربکس بادوامی دارد؛ اما به هر حال ممکن است دچار خرابی شود. از عمده ­ترین مشکلات احتمالی در گیربکس این خودرو می ­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لرزش، صدای سوت یا بوی سوختگی در زیر کاپوت
  • ساییدگی یا پرش خودرو در هنگام شتاب گرفتن
  • تاخیر داشتن در جابجایی گیربکس
  • نبود درایو یا همان دنده معکوس
  • احساس ضربه به دنده توسط گیربکس
  • گیر کردن دنده و …

معمولا خودروهای با گیربکس اتوماتیک دچار مشکلاتی عجیب می­شوند که به دلیل ساختار پیچیده آن­ هاست. این مشکلات را یک متخصص گیربکس ­های اتوماتیک به­ خوبی می­ شناسد و می­ تواند در زمانی کوتاه برطرف کند. اگر تعمیر گیربکس سورنتو را به فردی عادی بسپارید، ممکن است مشکل را بزرگ ­تر کرده و باعث خرابی جدی­ تری شود.

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا سورنتو

تعمیر گیربکس اتوماتیک سورنتو

برای تعمیر گیربکس سورنتو ابتدا باید به این امر توجه داشته باشید که آسیب ­های وارده به گیربکس چقدر بوده است. البته یک متخصص کاربلد در زمانی کوتاه می­تواند خسارات وارده را  تخمین زده و اقدام به تعویض یا تعمیر این قسمت از خودروی شما بکند. اگر خودروی سورنتوی شما توانایی حرکت ندارد، بدین معناست که مشکل گیربکس این خودرو بسیار اساسی بوده و باید زمان و هزینه بیشتری برای آن صرف کرد. در این حالت باید از یک خودروبر کمک بگیرید تا خودرو را به تعمیرگاهی قابل اعتماد برسانید. تعمیر گیربکس خودروی سورنتوی خود را جدی گرفته و ساده از آن نگذرید. یک فرد متخصص می­تواند هزینه ­های شما را جهت تعمیر این قسمت، کاهش دهد.

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اپتیما : تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اپتیما )

نشانه های خرابی گیربکس کیا سورنتو

وجود برخی نشانه ­ها به ما نشان می­دهد که باید گیربکس خودروی خود را به تعمیرگاه ببرید یا اقدام به تعمیر گیربکس سورنتو کنید. بی ­توجهی به هر کدام از این علائم می­تواند باعث زیاد شدن خسارات شده و شما را به دردسر بیندازد. در صورتی که علائم زیر را در خودروی سورنتوی خود مشاهده کردید، با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم:

  1. شنیده شدن صداهایی شبیه به ناله در حین حرکت
  2. کم بودن میزان روغن گیربکس
  3. مشاهده نشتی در روغن گیربکس
  4. عوض شدن رنگ روغن گیربکس و تیره ­تر شدن آن
  5. گیر کردن دنده در حالت 3

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندا سانتافه : تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندا سانتافه )

نکات مهم و مراقبت ها برای جلوگیری از خرابی گیربکس سورنتو

برای این­که بتوانید از تعمیر گیربکس سورنتو به صورت زود هنگام جلوگیری کنید، نکاتی وجود دارند که با رعایت آن­ها، گیربکس خودروی شما طول عمر بیشتری خواهد داشت. این موارد عبارتند از:

  1. عدم یدک کشی با خودروی سورنتو
  2. فشار دادن نرم ­تر و یکنواخت پدال گاز
  3. بررسی کردن مداوم و منظم صفحه روغن گیربکس با دمای معمولی
  4. عوض کردن دوره ­ای روغن گیربکس به ­ویژه هنگام تیره یا غلیظ شدن آن
  5. عدم استفاده از روغن گیربکس ­های تقلبی و بی­ کیفیت ارزان قیمت
  6. تعویض و سرویس دوره ­ای گیربکس طبق زمان­ بندی گفته شده توسط کمپانی کیا (حدود هر 30 تا 40 هزار کیلومتر) 

سخن پایانی

هدف ما از جمع ­آوری این مطالب، بررسی لزوم تعمیر گیربکس سورنتو، یکی از خودروهای محبوب شرکت کره‌ای کیا بود. تعمیر خودروهای خارجی گران قیمت به­ خصوص شاسی بلند، از اهمیت بالایی برخوردار است. عذم تعمیر به­ موقع هر یک از قسمت­ های این خودروها، می­تواند باعث گسترش خسارت شده و هزینه ­های شما را افزایش دهد. توصیه ما برای جلوگیری از بروز مشکلات، انجام سرویس­ های دوره ­ای است.

اگر با مشاهده علائم خرابی گیربکس خودروی خود، متوجه شدید نیاز به تعمیر وجود دارد، مجموعه گیربکس سان آماده است تا با کادری مجرب به شما کمک کند. گیربکس سان نه تنها یک فروشگاه کامل بلکه یک تعمیرگاه قابل اعتماد برای خودروی باارزش شماست که همه روزه در خدمت­ رسانی به شما حاضر است.

2 دیدگاه در “تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا سورنتو

  1. محسن گفت:

    سلام.چند وقتیه ماشینم ( کیا سورنتو ) کند شده و خیلی با تاخیر حرکت میکنه؟باید تعمیر گیربکس اتوماتیک انجام بدم؟

    1. manager.p گفت:

      سلام دوست عزیز.
      از مهم ترین عوامل به وجود آمدن این مشکل نشتی روغن در گیربکس می باشد . بهتره که هرچه سریع تر برای تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروتون اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *