بی ام و Z4 یک رودستر اسپرت دو نفره است که از سال 2002 توسط کمپانی آلمانی بی ام و تولید می‌شود. این خودرو در حال حاضر در نسل سوم خود قرار دارد و به عنوان رقیبی برای مرسدس بنز SLK و آئودی TT Roadster شناخته می‌شود.

خودروی بی‌ام‌و Z4 دارای گیربکس نوع اتوماتیک 8 سرعته Steptronic و دستی 6 سرعته می باشد. انتخاب نوع گیربکس به مدل و تیپ Z4 بستگی دارد که برای تعمیر آن نیاز به تخصص و مهارت بالایی وجود دارد. خدمات متنوعی در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک ارائه می‌شود که می‌توانید با مراجعه به یک تعمیرگاه معتبر از این خدمات استفاده کنید. این خودرو که طرفداران بسیار زیادی دارد باید با حساسیت بالایی نگهداری شود؛ زیرا گیربکس‌های اتوماتیک در برابر عوامل مختلف حساسیت دارد. در صورتی که با هر یک از علائم خراب شدن گیربکس اتوماتیک مواجه شوید باید سریعاً نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. برای شناخت این علائم و تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو با ما همراه باشید.

مشخصات فنی بی‌ام‌و Z4

از مشخصات این خودرو می‌توان به داشتن دیفرانسیل عقب و سیستم تعلیق تطبیقی اشاره کرد. در این خودرو یک موتور ۲۰۰۰ سی سی ۴ سیلندر توربو شارژ وجود دارد که با قدرت ۲۴۰ اسب بخار در آن قرار گرفته است. گیربکس اتوماتیک این خودرو یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک است. از آنجایی که گیربکس از قطعات مختلفی تشکیل می‌شود باید برای تعمیر آن تمام این قطعات مورد بررسی قرار گیرند. خودروی بی‌ام‌وZ4 به عنوان یکی از خودروهای پرقدرت در بازار شناخته می‌شود.

نقاط قوت:

  • طراحی جذاب: Z4 از ظاهری اسپرت و خشن بهره می‌برد که نظر بسیاری را به خود جلب می‌کند. سقف پارچه‌ای این خودرو نیز به زیبایی آن می‌افزاید.
  • عملکرد رانندگی: Z4 به واسطه موتور قدرتمند، هندلینگ عالی و شتاب سریع، تجربه‌ای لذت‌بخش از رانندگی را به ارمغان می‌آورد.
  • فضای داخلی لوکس: کابین Z4 با استفاده از مواد باکیفیت ساخته شده و از امکانات رفاهی و تجهیزاتی متعددی بهره می‌برد.
  • قابلیت‌های اسپرت: Z4 به گونه‌ای طراحی شده که علاوه بر استفاده روزمره، قابلیت‌های لازم برای رانندگی اسپرت و حضور در پیست را نیز داشته باشد.

نقاط ضعف:

  • قیمت بالا: Z4 به عنوان یک خودروی اسپرت لوکس، قیمتی نسبتاً بالا دارد.
  • فضای محدود: فضای داخلی Z4 برای دو نفر مناسب است و فضای بار آن نیز محدود است.
  • کیفیت سواری: سواری Z4 در حالت اسپرت می‌تواند کمی خشک و خشن باشد.
2013-bmw-z4-roadster-dashboard

اگر گیربکس اتوماتیک خودرو شما دچار مشکل شده است یا نیاز به تعمیر دارد، با تیم حرفه ای مجموعه ما در تماس باشید.

تماس با متخخصین گیربکس سان:

گیربکس سان، همیشه در کنار شما تا مطمئن سفر کنید…

گیربکس بی ام و Z4

وظیفه گیربکس اتوماتیک این خودرو انتقال قدرت موتور به چرخ‌های آن است. این سیستم بسیار پیچیده اگر دچار آسیب شود خودرو را از حرکت باز می‌دارد و دیگر نمی‌توانید از خودروی خود استفاده کنید. وظیفه گیربکس اتوماتیک اهمیت بسیار زیادی در عملکرد بهتر خودرو دارد. در صورتی که قطعات گیربکس دچار مشکل نباشند تعویض دنده‌ها به خوبی و در زمان مشخص انجام می‌شود و رانندگی در مسیرهای طولانی نیز با مشکل مواجه نخواهد شد.

تعمیرات گیربکس اتوماتیک بی ام و Z4 شامل چه خدماتی می‌شوند؟

اگر گیربکس خودرو نیاز به تعمیر داشته باشد می‌توان از خدمات زیادی استفاده کرد. از خدمات تعمیراتی این گیربکس‌ها می‌توان به سرویس‌های دوره‌ای آنها اشاره کرد. با استفاده از سرویس‌های دوره‌ای می‌توانید از خراب شدن قسمت‌های گوناگون گیربکس جلوگیری کرده و هزینه‌های زیاد تعمیر را برای خودتان به وجود نیاورید. از دیگر خدمات می‌توان به تعویض روغن گیربکس اتوماتیک نیز اشاره کرد.

 وجود روغن با کیفیت در گیربکس‌های اتوماتیک اهمیت زیادی دارد؛ زیرا باعث می‌شود که روانکاری قسمت‌ها به خوبی انجام شده و هیچگونه آسیبی به آنها وارد نشود. در سرویس‌های دوره‌ای سطح روغن مورد بررسی قرار می‌گیرد تا در صورت نیاز آن را تعویض کرد. عیب یابی و نمایش ایرادهای گیربکس اتوماتیک نیز در خدمات تعمیرات این قطعه وجود دارد. زمانی که شما برای تعمیر گیربکس به یک مجموعه مراجعه می‌کنید از مشاوره لازم برخوردار می‌شوید و اطلاعات زیادی به دست می‌آورید. شما باید از خودروی خود به خوبی نگهداری کنید تا حد از خراب شدن آن جلوگیری کنید.

The-new-BMW-Z4-sDrive20i

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و : تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و 530i )

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک

برای جلوگیری از هزینه‌های زیاد برای تعمیر گیربکس باید از آن به خوبی نگهداری کنید. اگر با علائم خرابی گیربکس مواجه شدید سریعاً به یک تعمیرکار مراجعه کنید. از این علائم می‌توان به گاز هرز خوردن و تقه زدن خودرو اشاره کرد. اگر خودروی شما قدرت کافی برای حرکت‌های سربالایی ندارد یعنی گیربکس آن دچار مشکل شده است. از دیگر علائم می‌توان به ضربه شدید هنگام توقف و گیر کردن دنده در هنگام حرکت خودرو اشاره کرد.

افت شتاب خودرو در سربالایی و زوزه کشیدن آن از علائم خرابی گیربکس اتوماتیک است. از علائم دیگر می‌توان به دیر عوض شدن دنده و روشن شدن آلارم گیربکس اشاره کرد. در صورتی که گیربکس نشتی داشته باشد نیز شما به راحتی می‌توانید روغن ریزی را زیر خودروی خود مشاهده کرده و نسبت به برطرف کردن این مشکل اقدام کنید.

در اینجا به طور خلاصه  به برخی از علائم خرابی گیربکس اتوماتیک بی ام و Z4 اشاره می کنیم:

  • لرزش: لرزش غیرعادی در هنگام تعویض دنده، شتاب گیری یا حرکت در حالت خلاص می تواند نشانه ای از خرابی گیربکس باشد.
  • تاخیر در تعویض دنده: اگر گیربکس در تعویض دنده ها تاخیر دارد، به خصوص هنگام شتاب گیری، ممکن است مشکلی در سیستم وجود داشته باشد.
  • صدای غیرعادی: شنیدن صداهای غیرعادی مانند زوزه، ناله یا تق تق از گیربکس، می تواند نشانه ای از خرابی باشد.
  • نشت روغن: نشت روغن گیربکس می تواند باعث کم شدن سطح روغن و آسیب به سیستم شود.
  • روشن شدن چراغ چک: روشن شدن چراغ چک موتور یا چراغ گیربکس می تواند نشان دهنده وجود مشکل در سیستم باشد.
  • مشکل در تعویض دنده: اگر در تعویض دنده ها مشکل دارید، به طور مثال گیربکس به دنده مورد نظر شما نمی رود یا دنده ها به طور ناگهانی عوض می شوند، ممکن است مشکلی در سیستم وجود داشته باشد.
  • کاهش شتاب: اگر شتاب خودرو شما به طور ناگهانی کاهش یافته است، ممکن است گیربکس به درستی کار نکند.
BMW z4-2022

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و : تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و i8 )

برای جلوگیری از خراب شدن گیربکس چه کنیم؟

برای جلوگیری از خراب شدن گیربکس می‌توانید از سرویس‌های دوره‌ای استفاده کنید. خریدن یک روغن با کیفیت نیز تاثیر زیادی در جلوگیری از خراب شدن این قطعه دارد. مهمترین ماده‌ای که باید در گیربکس قرار گیرد روغن آن است که توسط شرکت‌های مختلفی تولید می‌شود. تولید کننده خودروها با توجه به نوع گیربکس اتوماتیکی که برای خودرو قرار می‌دهند، درون دفترچه خودرو راهنمایی لازم را برای انتخاب روغن به شما خواهند کرد. شما با توجه به دفترچه راهنمای خودروی مد نظر می‌توانید روغن گیربکس را برای آن انتخاب کنید. از روش‌های دیگر برای نگهداری از گیربکس اتوماتیک می‌توان به تعمیر به موقع و سریع خودرو اشاره کرد. در صورتی که کوچک‌ترین مشکلی در گیربکس به وجود آید نباید در تعمیر آن سهل انگاری کنید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک بی‌ام‌و Z4

اگر شما در سرویس‌های دوره‌ای به تعمیرگاه مراجعه کنید او با بررسی و تست‌های مختلفی که روی گیربکس انجام می‌دهد می‌تواند تعمیر آن را به درستی انجام دهد. در صورتی که با علائم خرابی گیربکس مواجه شده باشید و به تعمیرگاه مراجعه کنید ابتدا او سوال‌هایی از شما می‌پرسد تا بتواند عیب دقیق گیربکس را بشناسد.

هر یک از علائم می‌تواند مربوط به بخش خاصی از گیربکس باشد و این کار به سرعت بالای تعمیر کمک خواهد کرد. برای تعمیر گیربکس اتوماتیک این خودرو ابتدا تعمیرکار تمامی قسمت‌های گیربکس را باز کرده و هر یک را تست می‌کند. اگر قطعات با تعمیر درست شود نیازی به قطعه یدکی وجود ندارد اما گاهی اوقات آسیب به حدی زیاد است که باید از قطعات یدکی مختلف برای تعویض گیربکس استفاده شود.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک

گیربکس‌های اتوماتیک با هزینه‌های مختلفی تعمیر می‌شوند. انتخاب تعمیرکار نیز تاثیر زیادی در هزینه نهایی می‌گذارد. در صورتی که مشکل خاصی در گیربکس اتوماتیک خودروی شما وجود نداشته باشد نیازی به پرداخت هزینه‌های زیاد وجود ندارد؛ اما گاهی اوقات مشکلات بسیار زیادی در این بخش از خودرو وجود دارد که باید هزینه زیادی برای آن بپردازید. از عوامل موثر در هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک می‌توان به استفاده یا عدم استفاده از قطعات یدکی نیز اشاره کرد.

 اگر نیاز باشد که قطعات گیربکس تغییر پیدا کند باید هزینه خرید قطعات یدکی را نیز در هزینه نهایی در نظر بگیرید. اجرت تعمیرکار نیز برای تعویض قطعات به صورت جداگانه محاسبه می‌شود. اگر شما به یک فرد ماهر مراجعه کنید او تعمیر گیربکس را با سرعت بالایی انجام می‌دهد تا شما بتوانید در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید. برای تعیین قیمت دقیق تعمیر گیربکس با مجموعه گیربکس سان تماس بگیرید.

BMW Z 4

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب توضیح دادیم تعمیر گیربکس باید در اسرع وقت انجام شود تا هزینه زیادی برای تعمیر آن نیاز نباشد. یکی از خودروهایی که گیربکس اتوماتیک در آن به کار می‌رود خودروی بی‌ام‌وZ4 است. این خودرو حساسیت بسیار زیادی دارد و در صورت مشاهده هرگونه علائم خرابی گیربکس باید به یک تعمیرگاه ماهر مراجعه کنید. تعمیر گیربکس با خدمات بسیار متنوع توسط مجموعه ما انجام می‌شود. شما می‌توانید از طریق همین سایت از خدمات مجموعه ما مطلع شده و آنها را دریافت کنید. گیربکس سان بهترین پرسنل را در اختیار شما قرار خواهد داد.