BMW 530i یک سدان سایز متوسط ​​لوکس است که توسط خودروساز آلمانی BMW تولید شده است. این خودرو در هفت نسل از سال 1972 تولید شده است و در حال حاضر در مدل‌های دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک (xDrive) موجود است. 

530i به طور استاندارد با طیف وسیعی از ویژگی ها از جمله چراغ های جلو LED، رینگ های 18 اینچی، صندلی های چرمی، سانروف و سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive 8 عرضه می شود. ویژگی های اختیاری شامل چراغ های جلوی لیزری، رینگ های 19 یا 20 اینچی، صندلی های اسپرت، گرمکن فرمان و سیستم صوتی Harman Kardon است.

BMW 530i 2024 رقیبی برای خودروهایی مانند آئودی A6، مرسدس بنز کلاس E و لکسوس GS است. این خودرو به دلیل رانندگی چابک، فضای داخلی مجلل و طیف وسیعی از ویژگی ها مورد تحسین قرار گرفته است.

در خودروهای بی‌ام‌و 530i از گیربکس اتوماتیک استفاده می‌شود. اگر گیربکس این خودروها دچار آسیب شود نمی‌توانید از خودرو استفاده کنید؛ بنابراین باید به نکات مهم درباره تعمیر این قطعه از خودرو توجه زیادی داشته باشید. تعمیر گیربکس باید توسط فردی انجام شود که اطلاعات کافی از انواع گیربکس‌های اتوماتیک داشته باشد. این گیربکس‌ها که از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده‌اند در صورتی که دچار آسیب شوند شما را با علائمی مواجه می‌کنند که به راحتی می‌توانید عیب آنها را تشخیص دهید. برای اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک این خودرو و علائم خرابی آن با ما همراه شوید.

معرفی خودروی بی‌ام‌و 530i

این خودرو دارای سه موتور است که اصلی‌ترین آن با قدرت درون سوز یک و نیم لیتری سه سیلندر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کنار این موتور دو موتور دیگر نیز وجود دارد که یکی از آنها روی محور جلو و دیگری برای تقویت مناسب است. از مشخصات فنی این خودرو می‌توان بهداشتن موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ و حجم موتور ۱۹۹۸ سی سی اشاره کرد. انتقال نیرو در این خودرو دیفرانسیل عقب است و حداکثر قدرت موتور آن ۲۵۲ اسب بخار است.

این خودرو با گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند. گیربکس این خودرو از نوع جعبه دنده اتوماتیک ۸ دنده است و شتاب آن از صفر تا ۱۰۰ بین ۶.۲ ثانیه انجام می‌شود. در ۱۰۰ کیلومتر در این خودرو باید ۵.۹ لیتر بنزین مصرف شود. این خودرو مجهز به یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ است. انتقال نیرو در این خودرو توسط گیربکس ۸ سرعته انجام می‌شود که اگر دچار آسیب شود باید آن را تعمیر کرد.

bmw-530-i

اگر گیربکس اتوماتیک خودرو شما دچار مشکل شده است یا نیاز به تعمیر دارد، با تیم حرفه ای مجموعه ما در تماس باشید.

تماس با متخخصین گیربکس سان:

گیربکس سان، همیشه در کنار شما تا مطمئن سفر کنید…

عملکرد گیربکس اتوماتیک

گیربکس‌های اتوماتیک انواع مختلفی دارند که هر یک از آنها باید دنده‌ها را در خودرو به آرامی تعویض کنند. تغییر دنده در یک خودرو نباید با عجله انجام شود؛ زیرا باعث اختلال در سیستم الکترونیکی گیربکس و آسیب در آن می‌شود. اگر شما هر نوع صدای غیر عادی از خودروی خود بشنوید باید گیربکس را مورد بررسی قرار دهید و عیب آن را برطرف کنید.

 گیربکس‌های اتوماتیک دارای یک روغن هستند که کیفیت روغن اهمیت زیادی در عملکرد آنها خواهد داشت. اگر می‌خواهید گیربکس دچار آسیب نشود و عملکرد مناسبی داشته باشد باید در انتخاب روغن گیربکس دقت زیادی داشته باشید و زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک را به درستی انتخاب کنید. گیربکس‌های اتوماتیک عملکرد جذابی دارند و راننده در حین رانندگی نیازی به تعویض دستی دنده نخواهد داشت.

bmw 530i

برای افزایش طول عمر گیربکس چه کنیم؟

بسیاری از متخصصان و تعمیرکاران گیربکس برای نگهداری صحیح و افزایش طول عمر گیربکس‌های اتوماتیک توصیه‌های زیر را ارائه کرده‌اند:

توصیه اول مربوط به تعویض روغن گیربکس در زمان مشخص است. در صورتی که روغن گیربکس سطح پایینی داشته باشد باید نسبت به تعویض آن اقدام کرد. برای نگهداری از گیربکس‌های اتوماتیک و افزایش طول عمر آنها از روغن‌های نامرغوب استفاده نکرده و یک روغن متناسب با خودرو را انتخاب کنید. استفاده از سرویس‌های دوره‌ای به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی از گیربکس اتوماتیک خودروی خودتان محافظت کنید.

سرویس‌های دوره‌ای هم یکی از راه‌های بسیار مناسب برای نگهداری گیربکس‌های اتوماتیک هستند. اگر از خودرو به عنوان یک عدد کش استفاده کنید فشار زیادی به گیربکس وارد می‌شود. گیربکس‌های اتوماتیک در اثر رطوبت دچار آسیب‌های جدی می‌شوند.‌ در خودروهایی که از این نوع گیربکس استفاده می‌شود نباید موتورشویی انجام شود؛ زیرا شستشوی موتور باعث آسیب جدی به قطعات مختلف گیربکس خواهد شد. یکی دیگر از نکاتی که در نگهداری گیربکس باید به آن توجه کنید بروزرسانی کردن کامپیوتر خودرو هر دو سال یک بار است.

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و : تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و i8 )

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک

در صورتی که گیربکس اتوماتیک خودروی شما مورد آسیب قرار گیرد علائم مختلفی در خودرو ایجاد خواهد شد. از این علائم می‌توان به گاز هرز خوردن، زوزه کشیدن و تقه زدن خودرو اشاره کرد. اگر با این علائم مواجه شدید به هیچ عنوان از خودروی خودتان استفاده نکنید؛ زیرا آسیب کوچک می‌تواند به آسیب‌های بسیار بزرگ در خودرو تبدیل شود.

 در این شرایط باید به یک تعمیرکار ماهر مراجعه کنید تا قسمت‌های گوناگون گیربکس مورد تعویض و یا تعمیر قرار گیرد. از دیگر علائم خرابی گیربکس می‌توان به نشت روغن آن نیز اشاره کرد. اگر یک کارتن در قسمت زیرین خودرو که گیربکس در آن محل نصب شده قرار دهید نشتی روغن باعث خیس شدن کارتن می‌شود. در این شرایط باید حتماً به تعمیرگاه مراجعه کرده و نشتی آن را برطرف کنید.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک وابسته به عوامل مختلفی است. هرگاه با علائم خرابی این قطعه از خودرو مواجه شدید باید سریعاً به یک تعمیرکار مراجعه کنید در غیر این صورت هزینه تعمیر آن افزایش پیدا خواهد کرد. از عوامل دیگر می‌توان به تعمیرکار و تجهیزاتی که در تعمیر از آنها استفاده می‌کند نیز اشاره کرد.

 یک تعمیرکار اگر مهارت بسیار بالایی در تعمیر گیربکس اتوماتیک داشته باشد هزینه بیشتری از شما دریافت می‌کند. به طور کلی شما می‌توانید پیش از تعمیر خودروی خود از تعمیرکار بخواهید که قیمت آن را برایتان بررسی کند. در صورتی که برای تعمیر گیربکس اتوماتیک نیاز به تعویض قطعات وجود داشته باشد باید هزینه خرید قطعات را نیز در هزینه نهایی اعمال کنید.

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و : تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و X3 )

تعمیر گیربکس بی ام و 530i شامل چه خدماتی می‌شود؟

زمانی که شما برای تعمیر گیربکس خود به یک تعمیرگاه مجهز و متخصص مراجعه می‌کنید خدمات مختلفی را در اختیار شما قرار خواهد گرفت. از خدمات تعمیر گیربکس اتوماتیک می‌توان به بررسی قسمت‌های گوناگون گیربکس و تعمیر یا تعویض آنها اشاره کرد. تعویض روغن نیز از دیگر خدمات تعمیر گیربکس اتوماتیک محسوب می‌شود.

 زمانی که شما با علائم مختلف به تعمیرگاه مراجعه می‌کنید، می‌توانید اطلاعات زیادی در اختیار تعمیرکار قرار دهید و سرعت تعمیر را افزایش دهید. اگر با نشتی روغن مواجه شوید تعمیرکار باید این مورد را برای شما بررسی کند. اگر سرویس‌های دوره‌ای را انتخاب کنید به راحتی می‌توانید از هزینه‌های بسیار زیاد برای تعمیر جلوگیری کنید.

یک تعمیرکار گیربکس اتوماتیک باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

یک تعمیرکار گیربکس اتوماتیک باید اطلاعات کاملی از بخش‌های مختلف گیربکس داشته باشد تا بتواند آنها را به طور دقیق باز و بسته کند. این شخص باید بتواند از ابزارهای مختلف برای تعمیر گیربکس استفاده کند و سرعت بالایی داشته باشد. از ویژگی‌های دیگر یک تعمیرکار خوب می‌توان به سابقه و مهارت بالای آن در تعمیر خودرو اشاره کرد.

 آشنایی با روغن‌های باکیفیت در انتخاب روغن گیربکس هم اهمیت زیادی برای شما خواهد داشت. شما باید برای تعویض تعمیر گیربکس خود به مکانی مراجعه کنید تا اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید از این قطعه نگهداری کنید. پیش از تعمیر خودروی خود حتماً مشاوره لازم را برای نگهداری و علائم خرابی گیربکس دریافت کنید.

BMW-530i-M-Sport

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب توضیح دادیم تعمیر گیربکس اتوماتیک باید توسط فردی انجام شود که آشنایی کامل با این قطعه داشته باشد. در خودروی بی‌ام‌و ۵۳۰ آی از گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته استفاده می‌شود که رانندگی را برای کاربران این خودرو راحت کرده است. هزینه تعمیر این قطعه وابسته به عوامل مختلفی است که شما باید به نسبت میزان خرابی آن هزینه مختلفی را پرداخت کنید.

مجموعه گیربکس سان خدمات متنوعی در این زمینه ارائه می‌دهد. برای دریافت خدمات مجموعه ما و اطلاعات کامل از هزینه‌های تعمیر گیربکس می‌توانید از طریق همین سایت با همکاران ما ارتباط بگیرید. اگر به نکات مختلف درباره نگهداری گیربکس اتوماتیک توجه داشته باشید و از سرویس‌های دوره‌ای کمک بگیرید این قطعه به راحتی دچار آسیب نخواهد شد و می‌توانید از طول عمر بالای آن برخوردار شوید.