تعمیر گیربکس اتوماتیک خصوصاً برای خودروهای مدل بی ام و باید با تخصص و مهارت بالایی انجام شود؛ چراکه بی ام و خودروهای خود را با قیمت گران وارد بازار می‌کند و البته کیفیت ساخت بالایی را هم می‌توان به خودروهای ساخته شده این کمپانی اختصاص داد. صد درصد شما به وقت و هزینه ، بسیار اهمیت می‌دهید. با این حساب، باید در صورت مشاهده جزئی‌ترین عیب و ایراد در گیربکس، آن را به کارشناسان ما در مجموعه گیربکس سان گزارش دهید. ما در ادامه بیشتر در مورد علائم خرابی گیربکس اتوماتیک خودروی بی ام و مدل X3، هزینه تعمیرات و بسیاری از موارد مربوط دیگر با شما صحبت می‌کنیم.

مشخصات بی ام و X3

بی ام و X3 یک شاسی بلند لوکس کوچک است که از سال 2003 تولید می شود. این خودرو در حال حاضر در نسل سوم خود قرار دارد که در سال 2017 معرفی شد. X3 در برابر رقبای سرسختی مانند مرسدس بنز GLC و آئودی Q5 قرار دارد.

طراحی

طراحی X3 نسبتاً محافظه کارانه است، اما هنوز هم جذاب و مدرن به نظر می رسد. جلوپنجره بزرگ باریک و چراغ های جلوی دوتایی از ویژگی های برجسته طراحی هستند. در عقب، چراغ های عقب LED کشیده و یک اسپویلر کوچک وجود دارد.

کابین

کابین X3 فضای جادار و راحت را برای سرنشینان ارائه می دهد. صندلی های جلو از حمایت خوبی برخوردار هستند و فضای کافی برای پاها و سر وجود دارد. صندلی های عقب نیز راحت هستند و فضای کافی برای سه سرنشین بزرگسال وجود دارد.

مواد داخلی با کیفیت بالا و ساخت محکم هستند. داشبورد از پلاستیک نرم و چرم ساخته شده است. کنترل ها و صفحه نمایش ها به راحتی قابل دسترسی هستند.

عملکرد

X3 با طیف وسیعی از موتورها ارائه می شود، از جمله موتورهای بنزینی، دیزلی و هیبریدی. مدل پایه X3 xDrive20i از یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با قدرت 255 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر استفاده می کند. این موتور باعث می شود که X3 در 6.5 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

مدل X3 M40i از یک موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ با قدرت 382 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتن متر استفاده می کند. این موتور باعث می شود که X3 M40i در 4.8 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

X3 با سیستم تعلیق مستقل در هر چهار چرخ ارائه می شود. این سیستم تعلیق سواری نرم و راحت را ارائه می دهد. X3 همچنین هندلینگ دقیق و چابکی را ارائه می دهد.

ایمنی

X3 در تست های ایمنی NHTSA و IIHS رتبه برتر را دریافت کرده است. این خودرو دارای طیف گسترده ای از ویژگی های ایمنی فعال و غیرفعال است، از جمله ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط و کروز کنترل تطبیقی.

bmw-x3

اگر گیربکس اتوماتیک خودرو شما دچار مشکل شده است یا نیاز به تعمیر دارد، با تیم حرفه ای مجموعه ما در تماس باشید.

تماس با متخخصین گیربکس سان:

گیربکس سان، همیشه در کنار شما تا مطمئن سفر کنید…

گیربکس اتوماتیک چیست؟

گیربکس در واقع یک نوع سیستم انتقال قدرت است و همان‌طور که اشاره کردیم وظیفه تغییر سرعت (افزایش و کاهش) را بر عهده دارد که در قسمت زیرین کاپوت اتومبیل قرار گرفته است. امروزه در خودروهای جدید گیربکس اتوماتیک قرار دارند؛ چرا که باعث سهولت در رانندگی شده و سرعت چرخش چرخ‌ها را کنترل می‌کنند. در این نوع اتوماتیک از دنده‌ها نیازی نیست راننده مدام دنده را تعویض کند؛ چرا که دنده به صورت اتوماتیک نیروی لازم جهت به حرکت در آمدن خودرو را ایجاد خواهد کرد. این امر با بالا بردن نیروی گشتاور موتور و سرعت مورد نیاز صورت می‌گیرد.

گیربکس اتوماتیک تقریبا سیستم پیچیده‌‌تری نسبت به سایر جعبه دنده‌ها یا همان گیربکس دارد. به طور کلی گیربکس‌های اتوماتیک دنده‌ها را با توجه به میزان گاز تعویض می‌کنند و از این رو نیازی به مهارت زیادی از رانندگی نخواهید داشت. گیربکس‌های اتوماتیک در انواع مختلفی نظیر گیربکس‌های سیاره‌ای AT، گیربکس‌های AMT، گیربکس‌های CVT و گیربکس‌های DCT وجود دارند. مجموعه گیربکس سان در زمینه فروش لوازم گیربکس اتوماتیک سال ها تجربه دارد و شما عزیزان می توانید با خیالی آسوده از آنها خرید نمایید.

داخل اتاق X3

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک بی ام و

قبل از اینکه به بررسی خدمات تعمیرات گیربکس اتوماتیک بپردازیم، بهتر است کمی در مورد علائم خرابی گیربکسبی ام و مدل X3 با شما صحبت کنیم. متأسفانه برخی از رانندگان به اهمیت نقش روغن گیربکس هنوز پی نبرده‌اند. این در صورتی است که برای به کار انداختن کلاچ و تسمه‌ها، قطعاً خودرو به روغن گیربکس احتیاج مبرم دارد. این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که روغن مورد استفاده برای گیربکس باید رنگی صورتی متمایل به روشن داشته باشد و زمانی که رنگ روغن به تیرگی تمایل پیدا کند، باید هر چه سریع‌تر به انجام تعویض روغن گیربکس اتوماتیک بیندیشید. شما باید ماهانه یک مرتبه روغن گیربکس را بررسی کنید و اگر با تغییر رنگ و بو مواجه می‌شوید، هرچه سریع‌تر آن را تعویض کنید.

از کار افتادن به صورت ناگهانی خودرو یکی از نشانه‌های اصلی و بارز خرابی گیربکس اتوماتیک است. در این شرایط است که دنده به راحتی تعویض نمی‌شود و بدون دلیل، خودرو شما را با تکان‌های آزاردهنده‌ای روبرو می‌کند. در این مواقع باز هم به اهمیت روغن گیربکس باید اشاره کنیم؛ زیرا اگر روغن سوخته باشد، احتمال بروز هرگونه حادثه‌ای هم وجود دارد.

گیربکس خودرویی مانند بی ام و مدل  X3اگر بیش از حد گرم بماند با استهلاک زودهنگام روبرو خواهد شد و به همین دلیل، باید گیربکس را خنک نگه داشت. در شرایطی که روغن گیربکس به موقع تعویض نشود، معمولاً گرمایش بیش از اندازه باعث خرابی و استهلاک گیربکس می‌شود.

زمانی که موتور خودرو شتاب بی اندازه و زیادی داشته باشد و با گاز دادن، سرعت خودروی بی ام و شما زیاد نشود، این یعنی گیربکس دچار لغزش شده است. البته سوختگی کلاچ و سوختگی یا کاهش روغن هم از جمله دلایل دیگر لغزش گیربکس به حساب می‌آیند.

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز CLA45 )

ویژگی تعمیرکار گیربکس اتوماتیک خودروی بی ام و

گیربکس اتوماتیک بی ام و مدل X3 را می‌توان در دسته‌بندی گیربکس‌های باکیفیت قرار داد. البته باید این نکته را هم به خاطر داشته باشید که تمامی گیربکس‌های اتوماتیک به سرویس دوره‌ای برای دوری از استهلاک و خرابی نیاز دارند. گیربکس از موتور به چرخ نیروی مورد نیاز را برای سرعت و گشتاورهای گوناگون منتقل می‌کند و با این حساب می‌توان گفت یکی از قطعات بسیار مهمی است که می‌تواند سرعت خودروی را کنترل کند.

همان‌طور که احتمالاً بدانید بی ام و از جمله کمپانی‌های خودروسازی آلمانی است که در سراسر جهان شهرت و محبوبیت خاصی به دست آورده است. این کمپانی به خاطر استفاده از قطعات باکیفیت، خودروهای لوکس خود را هم با قیمت پایینی به فروش نمی‌رساند. با این حساب تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و مدل X3 به تخصص و مهارت بسیار بالایی نیاز دارد.

اهمیت تخصص و مهارت تعمیر کار به این دلیل است که گیربکس‌های اتوماتیک در مقایسه با گیربکس‌های دستی همیشه از پیچیدگی بیشتری برخوردار هستند. به همین دلیل، تخصص و مهارت در این شرایط حرف اول را می‌زند.  بسیار دیده شده است که برخی از رانندگان برای پرداخت هزینه کم‌تر به تعمیرکارانی اعتماد می‌کنند که ناوارد بوده و همین مسئله باعث وجود آسیب و هزینه‌های گزاف بیشتر می‌شود.

BMW X3

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا راوفور )

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و

بی ام و مدل X3در دسته‌بندی خودروهای وارداتی قرار می‌گیرد و با این حساب، کاملاً واضح است که قطعات این خودرو از خارج وارد شده و در داخل تأمین می‌شوند، با این شرایط طبیعی است که هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروی بی ام و مدل X3 و در مقایسه با دیگر خودروهای گیربکس اتوماتیک کمی بیشتر و بالاتر باشد.

در مواردی هم که تعویض قطعه چاره کار است، شما هزینه بیشتری را باید نسبت به تعمیر آن برآورد کنید. به صورت معمول هرچقدر گیربکس شما خرابی بیشتری داشته باشد، طبعاً هزینه تعمیر آن هم بیشتر است. حقیقتاً نمی‌توان به صورت دقیق در مورد برآورد هزینه تعمیر گیربکس خودروی بی ام و اطلاعاتی را ارائه داد، بلکه باید با استفاده از دستگاه به تست و بررسی گیربکس اتوماتیک تعمیرکاران ما در این مجموعه بپردازند.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک را به صورت منظم و دوره‌ای نباید نادیده بگیرید؛ چراکه عدم به موقع تعویض روغن گیربکس باعث خرابی زودهنگام گیربکس می‌شود، در نظر داشته باشید که روغن گیربکس یک مایع لغزنده است که به روان شدن قطعاتی که درون گیربکس کار می‌کنند، کمک می‌کند و در این شرایط است که این قطعات دچار اصطکاک نمی‌شوند.

اگر روغن گیربکس به موقع تعویض نشود، حرارت گیربکس افزایش یافته، روغن دچار آلودگی می‌شود و طبیعتاً قطعات گیربکس هم مستهلک خواهند شد. به همین دلیل، معمولاً در کیلومتر مشخص همیشه باید روغن گیربکس را تعویض کرد. یعنی در هر 20000 الی 40000 کیلومتر روغن گیربکس باید تعویض شود ولی این نکته را به خاطر داشته باشید که در برخی از شهرها که ترافیک بالای شهری وجود دارد باید این عدد را بین 20000 الی 30000 در نظر بگیرید.

سخن پایانی

بی ام و X3 یک شاسی بلند لوکس کوچک است که عملکرد، راحتی و ایمنی را ارائه می دهد. این خودرو انتخاب خوبی برای افرادی است که به دنبال یک شاسی بلند با کیفیت بالا و عملکرد عالی هستند. در مورد علائم و نشانه‌هایی که برای  تعمیر گیربکس اتوماتیک باید مدنظر داشته باشید، با شما صحبت کردیم. بهتر است بدانید که تخصص و مهارت تعمیرکار قطعاً جزء موارد مهم و کلیدی به شمار می‌آید. در این میان، این نکته را هم به خاطر داشته باشید که مجموعه گیربکس سان با سابقه بالایی که دارد، می‌تواند بهترین گزینه برای انجام تعمیرات گوناگون مربوط به گیربکس اتوماتیک خودرویبی ام و مدل X3همچنین تعویض روغن این مدل خودروها باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی دیگر لازم نیست تا مدت زمان زیادی را برای یافتن یک مجموعه کار بلد سپری کنید؛ چراکه این مجموعه به صورت آنلاین خدمات خود را در اختیار شما رانندگان و کاربران عزیز قرار می‌دهد.