لکسوس LX570 یک SUV لوکس سایز بزرگ است که توسط لکسوس، برند لوکس تویوتا تولید شده است. این خودرو در سال 1998 معرفی شد و در حال حاضر در نسل سوم خود قرار دارد. LX570 بر روی پلتفرم شاسی بلند بدنه روی فریم مشابه تویوتا لندکروزر ساخته شده است و از همان موتور V8 5.7 لیتری استفاده می کند با 383 اسب بخار قدرت . LX570 به صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک ارائه می شود و حداکثر ظرفیت بکسل 3490 کیلوگرم را دارد.

LX570 یک SUV بسیار توانمند است و هم در جاده و هم در خارج از جاده عملکرد خوبی دارد. سواری نرم و راحت دارد و کابین آن جادار و مجلل است. LX570 همچنین دارای طیف وسیعی از ویژگی های ایمنی و فناوری است.

در مجموع، لکسوس LX570 یک SUV لوکس بسیار توانمند و مجلل است. با این حال، این نیز بسیار گران است و مصرف بنزین زیادی دارد. اگر به دنبال یک SUV لوکس هستید که هم در جاده و هم در خارج از جاده عملکرد خوبی داشته باشد ، LX570 یک گزینه عالی است. با این حال، اگر به دنبال یک SUV مقرون به صرفه تر یا دارای مصرف بنزین بهتر هستید، گزینه های بهتری در دسترس است.

در اینجا برخی از مزایا و معایب لکسوس LX570 آورده شده است:

مزایا:

  • بسیار توانمند هم در جاده و هم در خارج از جاده
  • سواری نرم و راحت
  • کابین جادار و مجلل
  • طیف وسیعی از ویژگی های ایمنی و فناوری

معایب:

  • بسیار گران قیمت
  • مصرف بنزین بالا
  • فضای بار محدود در صورت تا شدن صندلی های ردیف سوم

در اینجا چند رقیب برای لکسوس LX570 آورده شده است:

  • لندکروزر تویوتا
  • جیپ گرند چروکی
  • مرسدس بنز GLS کلاس
  • ب ام و X7
  • رنج روور

تعمیر گیربکس اتوماتیک لکسوس LX570

محال است تاکنون نام گیربکس خودرو را نشنیده باشید اما آیا از کارکرد و وظیفه آن در خودرو اطلاع دارید؟ گیربکس اتوماتیک لکسوس LX570 یکی از اصلی‌ترین قطعات داخل این خودرو است که وظیفه اصلی آن تامین نیروی مکانیکی و انتقال آن به چرخ‌ها جهت حرکت اتومبیل بدون مشکل است.

 در صورتی که در کار گیربکس اختلالی ایجاد شود یا روغن آنها به موقع تعویض نشود، می‌تواند مشکلات مختلفی برای رانندگان به وجود بیاورد. برای اینکه اطلاعات بیشتری در مورد تعمیر گیربکس اتوماتیک لکسوس LX570 کسب کنید بهتر است تا پایان این مقاله از گیربکس سان همراه ما باشید.

2015_LX570

اگر گیربکس اتوماتیک خودرو شما دچار مشکل شده است یا نیاز به تعمیر دارد، با تیم حرفه ای مجموعه ما در تماس باشید.

تماس با متخخصین گیربکس سان:

گیربکس سان، همیشه در کنار شما تا مطمئن سفر کنید…

مهم‌ترین قطعات گیربکس اتوماتیک لکسوس LX570

گیربکس اتوماتیک لکسوس LX570 از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده است که از مهم‌ترین آنها می‌توانیم به جعبه دنده، کلاچ، دیفرانسیل، یاتاقان و چرخ دنده‌ها اشاره کنیم. زمانی که شما خودروی خود را برای بررسی یا تعمیر گیربکس به تعمیرگاه می‌برید، تعمیرکار اقدام به بررسی تمام قسمت‌ها و اجزای گیربکس کرده و در صورتی که در هر کدام از آنها مشکل یا موردی دیده شود، اقدام به تعمیر و رفع آن به صورت تخصصی می‌کند.

گاهی مواقع ایراد در برخی قطعات خودرو ممکن است روی کارکرد گیربکس یا قسمت‌های مختلف آن تاثیر منفی اعمال کند که شما باید اتومبیل خود را پیش یک تعمیرکار با تجربه و ماهر جهت بررسی تمام قسمت‌های آن ببرید. در نظر داشته باشید هیچگاه برای عیب یابی و رفع گیربکس و اجزا و قطعات مختلف، خود بدون داشتن تجربه و آگاهی اقدام نکنید که این مورد می‌تواند مشکلات فراوانی برای اتومبیل شما ایجاد کند. همچنین گاهی مواقع نیاز به تعویض برخی قطعات آن وجود دارد که تعمیرکار در صورت امکان، این کار را برای شما انجام می‌دهد. در ضمن تعویض روغن گیربکس اتوماتیک در زمان معین جزء مواردی است که نباید فراموش شود.

lx 570

وظیفه گیربکس اتوماتیک لکسوس LX570 در این خودرو

به طور کلی می‌توانیم بگوییم اصلی‌ترین و مهم‌ترین وظیفه گیربکس در خودرو لکسوس یا دیگر خودروها ایجاد یک تناسب میان سرعت چرخ‌های خودرو و سرعت موتور است. به عبارتی سیستم گیربکس این امکان را فراهم می‌کند که اتومبیل بتواند بدون افزایش دور موتور، خودرو را به حرکت درآورد. گیربکس‌ها سیستم‌های بسته‌ای هستند که مهمترین نقش را در حرکت خودرو در تمامی شرایط مخصوصاً سربالایی و شیب‌های تند دارند. این انتقال دهنده‌های سیستمی می‌توانند با کمک اجزا و قسمت‌های دیگر نیروی مورد نیاز اتومبیل فراهم کرده و وظیفه کنترل و تنظیم این قدرت را نیز بر عهده دارند.

گیربکس این امکان را دارد که اقدام به فراهم کردن سرعت‌های مختلف برای اتومبیل در شرایط متفاوت کند. همچنین این قطعه کارهای مهم دیگری از جمله تنظیم جهت حرکت اتومبیل، جلوگیری از سرعت‌های ناخواسته، کارکرد موتور اتومبیل بدون حرکت خودرو و…. را نیز فراهم می‌کند. موارد ذکر شده در کنار همدیگر اهمیت وجود گیربکس اتوماتیک لکسوس LX570 را برای شما مشخص می‌کنند و شما می‌توانید متوجه شوید این قطعه اهمیت فوق العاده زیادی در خودروی شما دارد.

lexus

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک انواع لکسوس )

معایب تعمیر نکردن گیربکس اتوماتیک لکسوس LX570

به محض اینکه شما متوجه خرابی گیربکس شدید و علائم آن را مشاهده کردید، باید هرچه سریع‌تر اقدام به انتقال خودرو به تعمیرگاه کنید. از مهمترین علائم خرابی این قطعه می‌توان به

  • صداهای اضافه
  • استشمام بوی سوختگی
  • عمل نکردن گیربکس
  • کار نکردن درست پدال
  • افزایش یا کاهش ناگهانی سرعت اتومبیل در مواقع مختلف مخصوصاً در جاده‌هایی با شیب تند
  • حرکت نکردن خودرو در دنده
  • و….

اشاره کنیم. در صورتی که نشانه‌ها و علائم ذکر شده را مشاهده کردید و باز هم برای تعمیر و بررسی علت اقدام نکردید این موضوع می‌تواند آسیب‌های جدی برای خودروی شما ایجاد کند. برای مثال حرکت نکردن خودرو، عدم کشش آن در جاده‌های تند، کار نکردن ترمز و افزایش یا کاهش ناگهانی سرعت اتومبیل از برخی مهم‌ترین معایب تعمیر نکردن گیربکس این خودرو است.

این موضوع حتی در طولانی مدت می‌تواند آسیب‌های جدی دیگری برای خودروی شما به وجود بیاورد. پس توصیه ما به شما این است که در صورت مشاهده هرگونه مشکل در اولین فرصت بررسی و تعمیر آن را در اولویت قرار داده تا جلو عواقب و مشکلات بعدی را بگیرید

 

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک لکسوس NX200t )

هزینه تعمیر و معاینه فنی گیربکس اتوماتیک لکسوس LX570

یکی از مهمترین مواردی که برای بسیاری از رانندگان و صاحبان خودرو در مورد تعمیر گیربکس اهمیت دارد، هزینه تعمیر این قطعه است. بهتر است بدانید قیمت و هزینه دقیق آن به مواردی مانند نوع گیربکس، میزان خرابی، تجهیزات و تجربه تعمیرکار و زمان مراجعه جهت تعمیر بستگی دارد. به همین دلیل به طور دقیق نمی‌توانیم قیمت مشخصی برای آن در نظر بگیریم و هزینه تعمیر این قطعه مهم به طور کلی در نوسان است.

 توصیه ما به شما این است برای اطلاع از میزان قیمت و هزینه تعمیر این قطعه در ابتدا با چند تعمیرکار صحبت کرده و پس از برآورد هزینه‌ها اقدام به تصمیم گیری جهت تعمیر آن کنید. اما موضوعی که همواره حائز اهمیت است، این است که به دلیل اهمیت شایانی که این قطعه در کارکرد و حفظ سلامت خودرو دارد، تعمیر سریع آن توسط یک تعمیرکار ماهر را در اولویت قرار داده و سپس به هزینه آن توجه کنید.

 به دلیل اینکه گیربکس اتوماتیک لکسوس LX570 جزء قطعاتی است که به صورت مداوم نیاز به بررسی و تعمیر دارد، در نتیجه در زمان تعمیر بهتر است در ابتدا به خدمات ارائه شده توسط تعمیرکار دقت کرده و سپس هزینه و نرخ آن را در نظر بگیرید.

سخن پایانی

در این مقاله برای شما در مورد اهمیت تعمیر گیربکس اتوماتیک لکسوس LX570 صحبت کردیم و گفتیم این قطعه برای کارکرد بهتر خودرو و پیشگیری از خطرات جدی در جاده‌ها اهمیت فراوانی دارد. برای اینکه جلوی هزینه‌های اضافی را بگیرید و بتوانید با خیال راحت تا چندین سال از خودروی خود استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما این است که به صورت دوره‌ای اقدام به سرویس و بررسی قطعات خودرو از جمله گیربکس آن کرده و مشکلات به وجود آمده را در همان مرحله اول برطرف کنید. همچنین برای بررسی و رفع عیوب خودرو، حتماً از مشاوران باتجربه ما ، در مجموعه گیربکس سان کمک بگیرید.