بی ام و مدل 730Li از سری محصولات قوی بازار است که به عنوان یک خودوری لوکس در بازار معرفی شده است. این سری از خودروها با توجه به امکاناتی که دارد، خریداران بسیاری را به خود جذب کرده و توانسته در این زمینه بسیار موفق عمل کند.بی ام و 730Li یک سدان لوکس فول سایز است که توسط بی ام و تولید می شود. این خودرو از سال 2016 در ایران عرضه می شود و از آن زمان به یکی از محبوب ترین خودروهای لوکس در بازار ایران تبدیل شده است.

طراحی بی ام و 730Li ترکیبی از زیبایی و ظرافت است. این خودرو دارای ظاهری مدرن و اسپرت است که آن را از سایر خودروهای لوکس متمایز می کند. جلوپنجره بزرگ و چراغ های LED جلو چهره ای جسور و قدرتمند به این خودرو می بخشند. در نمای جانبی، خط سقف شیبدار و رینگ های آلیاژی بزرگ، ظاهری جذاب و اسپرت به این خودرو می بخشند. نمای عقب نیز طراحی زیبایی دارد و چراغ های LED عقب باریک، ظاهری مدرن و چشم نواز به این خودرو می بخشند.

معرفی بی ام و مدل 730Li

خودروی بی ام و 730Li سال ۲۰۱۵ معرفی شده و در سال ۲۰۱۶ وارد بازار شد.‌ اولین بار در مونیخ این خودرو رونمایی شد و برای عموم مردم به نمایش گذاشته شد. بدنه این خودرو بزرگ و مجلل است و به صورت یکپارچه است. این خودرو با مواد اولیه مرغوب و براساس فناوری‌های روز دنیا تولید می‌شود. کابین داخل این خودرو مدرن بوده و دارای امکانات مختلفی است که سبب محبوبیت آن شده است. این خودرو دارای سیستم تعلیق هوشمند بوده و دارای ۵ حالت رانندگی است. همچنین دارای سیستم کنترل کشش، کنترل پایداری، کروز کنترل و کنترل هوشمند است. از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به دارا بودن سیستم کنترل سرعت در سرازیری و کنترل ایستایی در سربالایی اشاره کرد. این مدل بی ام و دارای ترمز اضطراری هوشمند، ترمز ضد قفل و ترمز پارک برق است. از جمله مشخصات بی ام و 730Li داشتن سنسور عقب و جلو، رادار تصادف عقب و جلو، سنسور فشار باد تایر و رادار تغییر لاین را می‌توان عنوان کرد. از دیگر ویژگی‌ها مجهز بودن آن به سنسور خواب آلودگی ماشین است. با توجه به آنکه این خودرو با مواد جدید تولید شده وزن آن خیلی کمتر از نسل‌های قبلی است.

داخل اتاق bmw 730li

اگر گیربکس اتوماتیک خودرو شما دچار مشکل شده است یا نیاز به تعمیر دارد، با تیم حرفه ای مجموعه ما در تماس باشید.

تماس با متخخصین گیربکس سان:

گیربکس سان، همیشه در کنار شما تا مطمئن سفر کنید…

مشخصات فنی بی ام و مدل 730Li

بی ام و مدل 730Li دارای موتور پیشرفته ۴ سیلندر قدرتمند بوده و این موتور از فناوری‌های مختلفی برخوردار است که قدرت آن ۲۵۵ اسب بخار بوده و گشتاور تولیدی آن ۴۰۰ نیوتن است. با استفاده از گیربکس خودکار نیرو به محور عقب منتقل شده و ماشین در ۶.۳ ثانیه به سرعتی برابر با ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.‌ گیربکس اتوماتیک از قطعات اصلی این خودرو است که خراب شدن آن عملکرد دیگر قطعات را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. تعمیر سریع و زود هنگام این قطعه جلوی بروز مشکلات بعدی را خواهد گرفت. این خودروی لوکس در هر ۱۰۰ کیلومتر به طور متوسط ۶.۲ لیتر سوخت مصرف می‌کند. طول این خودرو ۵۲۳۸ میلی‌متر، عرض آن ۱۹۰۲ میلی‌متر و ارتفاع آن ۱۴۷۹ میلی‌متر است. حجم باک آن ۷۸ لیتر است و دارای رینگ ۲۰ و ۲۱ اینچی آلپینا یا ام اسپرت( سفارشی ) است. چرخ عقب آن ۲۴۵/۴۵R۱۹ و چرخ جلوی آن ۲۴۵/۴۵R۱۹ بوده و در کل وزن خودرو معادل ۱۷۹۵ کیلوگرم است.

گیربکس اتوماتیک بی ام و مدل 730Li

گیربکس بی ام و مدل 730Li از نوع اتوماتیک بوده و از نظر عملکردی سیستمی پیچیده است. تعویض دنده توسط این‌ گیربکس به صورت خودکار انجام شده و فرد رانندگی بسیار راحت و ساده‌ای را تجربه خواهد کرد. این قطعه وظیفه تامین نیروی محرکه برای حرکت ماشین را برعهده داشته و گشتاور و سرعت لازم را فراهم می‌کند. این بخش از اجزای مختلفی تشکیل شده است که عبارتند از:

مبدل گشتاور: این مبدل به جای کلاچ بوده و عملیات آن را انجام می‌دهد. مبدل گشتاور به موتور اجازه می‌دهد جدای از سیستم انتقال قدرت چرخش خود را داشته باشد. این جزء از اجزای مهم گیربکس اتوماتیک بی ام و 730Li است که خود دارای اجزای مختلفی است.

پمپ روغن: این پمپ مایع را از مخزن به بدنه منتقل کرده و باعث به گردش درآمدن روغن گیربکس در داخل بدنه می‌شود. در صورت ایجاد نشتی در پمپ دنده‌ها خورده شده و روغن گیربکس افت کرده و عملکرد تعویض دنده مختل می‌شود.پس تعویض روغن گیربکس اتوماتیک را به موقع و در زمان معین انجام دهید.

چرخ دنده سیاره‌ای: گیربکس اتوماتیک یک یا چند دنده سیاره‌ای دارد که شامل ۴ بخش است. این ۴ قسمت شامل قسمت دنده خورشیدی، حلقه دنده، سیاره‌ای و حمل کننده سیاره است.

شفت خروجی: این شفت هدایت کننده شفت درایو بوده و بعد از انجام کار گیربکس قدرت را به شفت خروجی انتقال می‌دهد.

باند ترمز: نوارهای ترمز چرخ دنده‌های سیاره‌ای را نگه داشته و وقتی به پشت پمپ فشار روغن وارد شود، پیستون حرکت می‌کند. هر چقدر که پیستون فشار بیشتری داشته باشد، قدرت ترمزگیری نیز بیشتر خواهد شد.

ساعت گیربکس: این قسمت عملکرد پیچیده‌ای داشته و تمام کارهای گیربکس را کنترل می‌کند. این قطعه هدایت کننده فشار پمپ روغن به دیگر اجزا است.

فیلتر روغن: یکی از اصلی‌ترین اجزای گیربکس بی ام و 730Li فیلتر روغن است که وظیفه دارد مایع اضافی برای پمپ روغن را نگه دارد. گاهی ممکن است قطعات داخلی گیربکس دچار خوردگی شده و ذرات فلز یا غیر فلز وارد روغن شوند.‌ این ذرات مشکلات مختلفی را برای ماشین ایجاد می‌کنند که فیلتر روغن این ذرات را از روغن گیربکس جدا می‌کند. اگر این کار درست انجام نشده و ذرات در روغن باقی بمانند مشکلات زیادی برای گیربکس ایجاد می‌شود.

کامپیوتر گیربکس: این قطعه مغز متفکر گیربکس بوده و گیربکس از سنسورهای مختلف و کامپیوتر اطلاعات را دریافت کرده و پردازش می‌کند. با انجام این کار تعویض دنده با قدرتی مناسب و بهتر انجام شده و به مصرف سوخت نیز کمک می‌کند. عملکرد کامپیوتر گیربکس پیچیده بوده و پارامترهای مختلفی را برای تعویض دنده در  نظر دارد.‌

bmw-730li

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و : تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و X4 )

تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و 730Li

گیربکس یکی از اجزای اصلی و ضروری ماشین است که نیروی گشتاور را از موتور به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. ممکن است این قطعه به دلایل مختلفی دچار مشکل شود که حتماً باید در اسرع وقت اقدام به تعمیر گیربکس اتوماتیک کرد.‌ مشکلات این قطعه با علائم مختلفی بروز می‌کند که از جمله آن می‌توان به شنیدن صدای تق تق از ماشین و روغن ریزی آن اشاره کرد. هر کدام از مشکلات به دلایل مختلفی رخ می‌دهد که با مراجعه به یک تعمیرکار مجرب می‌توان آن را برطرف کرد. چنانچه تعمیر آن به درستی انجام نشود، دیگر قطعات خودرو نیز آسیب خواهد دید.

bmw-7-series

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و : تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام X3 )

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و 730Li

هزینه تعمیر و دستمزد گیربکس را نمیتوان به طور دقیق مشخص کرد؛ زیرا به عوامل مختلفی بستگی دارد. ابتدا باید به یک تعمیرکار که در این زمینه مهارت دارد، مراجعه کنید تا آن را به طور کامل بررسی کند. پس از آن که مشکل شناسایی شد، به شما گفته می‌شود که آیا نیاز به باز شدن گیربکس هست یا اینکه مشکل سطحی است. اگر مشکل سطحی باشد با هزینه کمی می‌توان آن را درست کرد، اما در صورتی که نیاز به باز شدن آن باشد، هزینه بیشتری را متحمل خواهید شد. معمولا قبل از انجام هر کاری تعمیرکار شما را از هزینه تقریبی آن مطلع خواهد کرد.

 

سخن پایانی

در مطلب بالا درباره خودروی بی ام و 730Li و گیربکس اتوماتیک آن اطلاعاتی را در اختیار شما کاربران گرامی قرار دادیم. این خودرو یکی از با کیفیت‌ترین ماشین‌ها است که با توجه به برخورداری از گیربکس اتوماتیک رانندگی با آن بسیار راحت است. در صورتی که گیربکس آن دچار مشکل شود، باید سریع مشکل را برطرف کرد تا دیگر اجزای خودرو صدمه نبینند.