خودرو ایکس ۵۵ پرو نسل جدید خودرو های ام وی ام و در واقع فیس لیفت جدید خودرو چری تیگو ۴ است. این خودرو براساس آخرین استاندارد‌های روز طراحی شده است. فرم طراحی این خودرو ظاهری اسپورت داشته و جزو پر فروش‌ترین مدل‌های خودروهای ام وی ام محسوب می‌شود. اگر شما نیز تمایل به آشنایی بیشتر با مشخصات این خودرو و گیربکس آن هستید در ادامه این مقاله همراه ما باشید. در این مطلب سعی داریم تا در خصوص خودرو ام وی ام ایکس ۵۵ و تعمیر گیربکس اتوماتیک آن بیشتر سخن بگوییم.

معرفی خودرو ام وی ام x55pro

خودرو ایکس ۵۵ پرو یک خودرو با ظاهری اسپرت و طراحی زیبا و منحصر به فرد است. مشخصات فنی این خودرو نسبت به مدل‌های قبلی خودرو‌های ام وی ام پیشرفت زیادی داشته است. طراحی این خودرو بر اساس اخرین استاندارد‌های جهانی صورت گرفته است. یکی از ویژگی‌های ظاهری که این خودرو را نسبت به مدل‌های قبلی متمایز می‌کند طرح کهکشانی جلو پنجره ماتریسی آن است. به طور کلی طراحی سپر و دی لایت‌های به کار رفته در کناره‌های سپر باعث مدرن شدن هرچه بیشتر ظاهر این خودرو شده است.

 این کراس اوور زیبا با رینگ‌های ۱۷ اینچی دارای چراغ‌های سه بعدی در نمای عقب آن است.از امکانات و ویژگی‌های این خودرو می‌توان به مانیتور ۱۰.۲۵ اینچی با وضوح تصویر بالا اشاره کرد. یک شارژر بی سیم نیز در قسمت کنسول برای شارژ گوشی‌های هوشمند تعبیه شده است. سیستم تهویه این خودرو نیز از نوع دیجیتال تک کاناله است که ظاهر مدرنی به خودرو بخشیده است. این خودرو به پیشرانه ۱۴۷ اسب بخار و ۲۱۰ نیوتن متری و با گیربکس دو کلاچ نه سرعته مجهز است. در حقیقت در نسخه امروزی این خودرو از پیشرانه جدیدتر و به روزتر و که تغییر یافته خودرو تیگو ۷ است استفاده شده است.

mvm-x55-pro-

اگر گیربکس اتوماتیک خودرو شما دچار مشکل شده است یا نیاز به تعمیر دارد، با تیم حرفه ای مجموعه ما در تماس باشید.

تماس با متخخصین گیربکس سان:

گیربکس سان، همیشه در کنار شما تا مطمئن سفر کنید…

معرفی گیربکس اتوماتیک ام وی ام x55pro

خودرو ایکس ۵۵ یک کراس اووراسپرت با ظاهری مدرن و طراحی منحصر به فرد است که بر اساس امکانات و ویژگی‌هایی که دارد به سرعت مورد محبوبیت قرار گرفت. گیربکس استفاده شده در این خودرو از نوع گیربکس cvt ۹ سرعته است که به پیشرانه توربو شارژ مجهز است. از ویژگی‌های گیربکس این خودرو می‌توان به مصرف سوخت پایین آن اشاره کرد. طراحی شیفتر گیربکس در این خودرو به صورت الکترونیکی باعث کاربری آسان‌تر و راحت‌تر برای راننده می‌شود. گیربکس دو کلاچه این خودرو، تبدیل به جعبه دنده اتوماتیک سی وی تی مشابه نمونه موجود در خودرو اریزو ۶ شده است.

ام وی ام ایکس ۵۵ پرو در حدود ۱۴۳۹ کیلوگرم وزن داشته و شتاب آن نزدیک ۱۱.۵ ثانیه است و از مصرف سوخت پایینی برخوردار است. یکی از ویژگی‌های دیگر این خودرو امکان تعویض دستی دنده است تا در مواقع اضطراری راننده امکان شتاب گیری بهتری داشته باشد. اگر به قسمت مشخصات فنی خودرو ام وی ام ایکس ۵۵ پرو مراجعه کنید متوجه می‌شوید که این خودرو در کنار قدرت بالای موتور و جدید بودن نوع گیربکس یک ویژگی مهم دارد که این ویژگی هماهنگی مناسب میان این دو بخش است. موتور خودروهای ام وی ام از عملکرد بالا و طول عمر زیادی برخوردار است.

x55 pro

نحوه استفاده از گیربکس خودرو ام وی ام x55pro

برخلاف باور برخی از مردم استفاده از گیربکس سی وی تی بسیار راحت بوده و نیاز به مهارت خاصی ندارد. گیربکس سی وی تی یک گیربکس عالی و راحت برای استفاده است. کافی است پس از روشن کردن خودرو پا را روی پدال گذاشته و دسته دنده را به سمت عقب حرکت دهید. در خودروهایی با گیربکس سی وی تی نیاز به دخالت راننده نیست و تنها کافیست دنده را در وضعیت D  قرار دهید. بعد از این مرحله سیستم اتومبیل به صورت خودکار دنده را تنظیم می‌کند.

حتی در زمان سبقت گرفتن نیز احتیاجی به اقدام خاصی نیست تنها کافیست در این شرایط پدال گاز را کمی بیشتر فشار دهید. گیربکس با افزایش پدال گاز از افزایش سرعت مطلع شده و با افزایش دور موتور دنده‌ها نیز سنگین می‌شوند تا شما به راحتی بتوانید سرعت بگیرید. یکی از ویژگی‌های این خودرو همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم وضعیت تیپ ترونیک یا همان تعویض دنده دستی است. این آپشن برای جاده‌های کوهستانی و یا در هنگام سبقت گرفتن در جاده دو طرفه بسیار مورد نیاز است‌ در این حالت شما می‌توانید گیربکس را در وضعیت دستی قرار داده و برای سبقت گیری آماده شوید.

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22: تعمیر گیربکس ام وی ام x22 )

تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام x55 pro

گیربکس cvt ۹ سرعته که در خودرو ام وی ام ایکس ۵۵ پرو به کار رفته است با داشتن ویژگی‌ها و مزیت‌های فراوانی که دارد این خودرو را به یکی از خودرو‌های محبوب و پرفروش شرکت ام وی ام تبدیل کرده است. گیربکس به کار رفته در ام وی ام بر تمام عملکرد‌های خودرو ناظر بوده و باعث راحتی راننده در طول مدت زمان رانندگی می شود. گیربکس ام وی ام ایکس ۵۵ پرو همانندسایر گیربکس‌ها به مراقبت و سرویس دوره ای منظم نیاز دارد، اگر سرویس و تعمیر گیربکس به درستی و در زمان مناسب انجام نشود و گیربکس خودرو دچار مشکل شده و همچنین باعث ایجاد مشکلاتی در موتور خودرو می‌شود.

اگر گیبرکس این خودرو دچار مشکل شود با علائم بروز خطا در سیستم شما متوجه ایجاد مشکل می‌شوید. شما باید از تمامی علائم بروز خطا در گیربکس آگاه باشید تا به محض بروز مشکل بتوانید به راحتی مشکل خودرو را شناسایی کنید. بروز صداهایی در گیربکس که به نظر شما عجیب باشد، می‌تواند نشانگر بروز مشکل در این خودرو باشد. در این مواقع شما باید در قدم اول خودرو را از نظر سلامت گیربکس بررسی کنید. یکی از رایج‌ترین مشکلات گیبرکس که برخی افراد با آن مواجه هستند حرکت ماشین به سمت جلو است که به علت لیز خوردن دنده و قرار گیری نامناسب دنده است.در این صورت نیاز است نسبت به تعمیر گیربکس خودرو توسط تعمیرگاه تخصصی اقدام کنید.

x55-pro

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام x33: تعمیر گیربکس ام وی ام x33 )

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک MVM X55 pro

1. حفظ عملکرد صحیح گیربکس:

روغن گیربکس نقش حیاتی در روانکاری اجزای داخلی گیربکس و انتقال قدرت به چرخ ها دارد. با گذشت زمان، روغن گیربکس فرسوده شده و خاصیت خود را از دست می دهد. این امر می تواند منجر به مشکلاتی در عملکرد گیربکس، مانند تعویض دنده نامنظم، تاخیر در تعویض دنده، لرزش و سر و صدای بیش از حد شود.

2. افزایش طول عمر گیربکس:

تعویض منظم روغن گیربکس به حفظ سلامت اجزای داخلی گیربکس و افزایش طول عمر آن کمک می کند.

3. جلوگیری از تعمیرات پرهزینه:

مشکلات ناشی از روغن گیربکس فرسوده می تواند منجر به تعمیرات پرهزینه گیربکس شود. تعویض منظم روغن گیربکس می تواند از بروز این مشکلات و هزینه های اضافی جلوگیری کند.

4. حفظ راندمان و مصرف سوخت:

روغن گیربکس مناسب می تواند به حفظ راندمان و مصرف سوخت خودرو کمک کند.

دوره تعویض:

  • روغن گیربکس: هر 55000 کیلومتر
  • فیلتر روغن گیربکس: هر 110000 کیلومتر

نوع روغن:

  • روغن گیربکس: CVT NS3
  • حجم روغن: 7.5 لیتر

نکات:

  • حتماً از روغن گیربکس CVT NS3 استفاده کنید.
  • از تعویض دیرتر از موعد روغن گیربکس خودداری کنید.
  • تعویض روغن گیربکس در نمایندگی مجاز توصیه می شود.

سخن پایانی

خودرو x55pro توسط شرکت ام وی ام عرضه می‌شود و یک کراس اوور اسپرت است. این خودرو با وجود امکانات و ویژگی‌های بسیاری که دارد به سرعت به یکی از محبوب‌ترین خودروهای شرکت ام وی ام تبدیل شد. عملکرد بالای موتور و گیبرکس سی وی تی ۹ سرعته این خودرو باعث رانندگی با شتاب بالا و راحتی راننده در هنگام رانندگی می‌شود. در مقابل همه مزایا و ویژگی‌ها، این خودرو ممکن است همانند سایر خودروهای دیگر دچار مشکلاتی شود. یکی از رایج‌ترین مشکلات خودرو ام وی ام x55pro خرابی گیربکس اتوماتیک آن است که بیشتر اوقات به علت سرویس نامنظم آن ایجاد می‌شود. برای داشتن یک گیربکس با طول عمر زیاد باید سرویس‌های دوره ایخودرو به طور منظم انجام شود و در صورت بروز مشکل به تعمیرگاه‌ تخصصی گیربکس سان مراجعه کنید.