یکی از برندهای معروف خودرو که طرفداران زیادی دارد تویوتا است. از محبوب‌ترین خودروهای این برند می‌توان به لندکروز اشاره کرد. سواری با این خودرو بسیار لذت‌بخش بوده و مدت طولانی نیاز به تعمیر ندارند اما باید از این خودروهای لوکس، مراقبت بیشتری به عمل آورد. یکی از قطعات این خودرو گیربکس آن است که تا مدت طولانی پس از استفاده از آن خراب نمی‌شوند؛ اما وقتی گیربکس تویوتا لندکروز خراب شد تعمیر گیربکس آن به همین راحتی نیست و شما نمی‌توانید آن را تعمیر کنید؛ بلکه باید به یک تعمیرکار ماهر و متخصص مراجعه کنید. به دلیل اهمیت موضوع ما قصد داریم اطلاعات بیشتری در این زمینه به شما ارائه کنیم. اگر شما هم صاحب این خودرو هستید یا قصد خرید آن را دارید مطلب امروز ما می‌تواند برای شما مفید باشد.

پیشینه خودرو تویوتا لندکروز

در سال ۱۹۷۳ فردی به نام کیچیرو تویودا در ژاپن  شرکت تویوتا را تأسیس کرد. هم اینک شرکت اصلی تویوتا در ژاپن قرار دارد؛ اما در کشورهای دیگر نیز کارخانه‌هایی موجود است‌. بزرگ‌ترین کمپانی خودروسازی در ژاپن کمپانی تویوتا بوده که در سال‌های گذشته توانسته است تعداد زیادی از خودروهای خود را بفروشد و جهانیان را شگفت زده کند.

انواع مدل‌های خودروهای لوکس تویوتا در ایران هم به فروش می‌رسند و عبارتند از: پرادو، راوفور، کمری، اف جی کروز، یاریس، کرولا، جی تی، سی اچ آر و لندکروز. از بین آنها در ایران، لندکروز محبوب‌ترین خودروها محسوب می‌شود.

تولید اولین نسل لندکروز در سال 1951 صورت گرفت. عرضه آن از سال 2018 در بیشتر بازارهای جهان انجام شد. این خودرو با قابلیت اطمینان و طول عمر بالای خود از محبوبیت زیادی در بین مردم برخوردار است. به علت بادوام بودن آن می‌توان آن را بعد از چند سال استفاده بار دیگر فروخت. این خودرو در هر نوع زمینی قابل کنترل بوده و با 2450 کیلوگرم وزن و دارا بودن یک موتور دیزلی 4461 سی سی و گیربکس اتوماتیک 5 سرعته همچنان در ردیف خودروهای پرفروش به شمار می‌رود.

لندکروز

اگر گیربکس اتوماتیک خودرو شما دچار مشکل شده است یا نیاز به تعمیر دارد، با تیم حرفه ای مجموعه ما در تماس باشید.

تماس با متخخصین گیربکس سان:

گیربکس سان، همیشه در کنار شما تا مطمئن سفر کنید…

گیربکس اتوماتیک چیست؟

گیربکس در واقع یک نوع سیستم انتقال قدرت است و همان‌طور که اشاره کردیم وظیفه تغییر سرعت (افزایش و کاهش) را بر عهده دارد که در قسمت زیرین کاپوت اتومبیل قرار گرفته است. امروزه در خودروهای جدید گیربکس اتوماتیک قرار دارند؛ چرا که باعث سهولت در رانندگی شده و سرعت چرخش چرخ‌ها را کنترل می‌کنند. در این نوع اتوماتیک از دنده‌ها نیازی نیست راننده مدام دنده را تعویض کند؛ چرا که دنده به صورت اتوماتیک نیروی لازم جهت به حرکت در آمدن خودرو را ایجاد خواهد کرد. این امر با بالا بردن نیروی گشتاور موتور و سرعت مورد نیاز صورت می‌گیرد.

گیربکس اتوماتیک تقریبا سیستم پیچیده‌‌تری نسبت به سایر جعبه دنده‌ها یا همان گیربکس دارد. به طور کلی گیربکس‌های اتوماتیک دنده‌ها را با توجه به میزان گاز تعویض می‌کنند و از این رو نیازی به مهارت زیادی از رانندگی نخواهید داشت. گیربکس‌های اتوماتیک در انواع مختلفی نظیر گیربکس‌های سیاره‌ای AT، گیربکس‌های AMT، گیربکس‌های CVT و گیربکس‌های DCT وجود دارند.

toyota-land-cruiser

مشخصات فنی تویوتا لندکروز

تویوتا لندکروز نوع قدیمی دارای یک پیشرانه 6 سیلندر 4 لیتری است که 271 اسب بخار قدرت دارد. از لحاظ شتاب و چالاکی در حد مناسبی است. موتور این خودرو 385 نیوتن‌متر گشتاور در 3800 دور در دقیقه دارد و با گیربکس 5 سرعته اتوماتیک در بازارهای دنیا به فروش می‌رسد. سرعت تویوتا لندکروز از صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت، حدود 11 ثانیه است و بیشترین سرعت آن 200 کیلومتر بر ساعت توصیف می‌شود.

میانگین مصرف سوخت تویوتا لندکروز جدید 13.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است. مدل‌های 2007 تا 2011 این خودرو از نوع پیشرانه شش و هشت سیلندر هستند. توانایی فنی مدل شش سیلندر تقریبا مانند مدل جدید آن است. مدل هشت سیلندر آن دارای حجم 4.7 لیتر بوده و می‌تواند 271 اسب بخار قدرت تولید کند و از 410 نیوتن‌متر گشتاور برخوردار است. صفر تا صد این مدل حدود 9 ثانیه شتاب دارد و بیشترین سرعت آن حدود 200 کیلومتر بر ساعت است. تویوتا لندکروز هشت سیلندر به طور متوسط به 14.5 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر نیاز دارد.

toyota land cruiser

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا : تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا راوفور)

ویژگی های برتر تویوتا لندکروز

از ویژگی‌های منحصر به فرد تویوتا لندکروز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عملکرد قوی

لندکروز مجهز به یک موتور قدرتمند است و در هنگام رانندگی می‌توانید با کمی فشردن پدال گاز، شتاب بالایی داشته باشید. با این خودرو می‌توان به راحتی در هر شرایط و جاده‌ای رانندگی کرد.

فضای داخلی مجلل

در طراحی داخلی این خودرو از مواد درجه یک استفاده شده و سفر لذت‌بخشی را با پرداخت‌های دقیق و صندلی‌های راحت تجربه می‌کنید. فضای داخلی آن جادار بوده و برای سفرهای طولانی هم مناسب است.

ویژگی‌ های ایمنی پیشرفته

خودروهای جدید لندکروز مجهز به امکانات متعددی است که سبب کاهش خطرات و احساس آرامش در هنگام رانندگی می‌شود. از جمله آنها می‌توان به سیستم هوشمند پیش از برخورد، هشدار خروج از خط، مانیتور نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی و … اشاره کرد.

قابلیت‌ های خارج از جاده

به علت قدرت بالای لندکروز در خارج از جاده می‌توانید رانندگی لذت‌بخشی در جاده‌های مختلف داشته باشید. با این خودرو می‌توانید با کنترل چسبندگی در انواع زمین‌های صخره‌ای یا شنی و … رانندگی کنید.  

سیستم اطلاعاتی پیشرفته

تویوتا لندکروز جدید یک صفحه نمایش لمسی بزرگ ۱۲.۳ اینچی دارد و عملکردهای مختلفی مانند ناوبری، کنترل‌های صوتی و ادغام گوشی‌های هوشمند از طریق Apple CarPlay و Android Auto را دارد. شما می‌توانید ضمن لذت بردن از موسیقی یا پادکست‌های مورد علاقه خود به وسیله هندزفری به برنامه‌های گوشی خود وصل شوید.

سیستم صوتی ممتاز

سیستم صوتی لندکروز فوق‌العاده باکیفیت است. کیفیت صدا، توزیع صدای متعادل و باس تقویت‌شده به همه سرنشینان لذت رانندگی به یاد ماندنی را هدیه می‌کند.

ظرفیت بار بالا

لندکروز از فضای بار زیادی برخوردار است و شما می‌توانید از آن فضا برای قرار دادن وسایل‌تان استفاده کنید. به گونه‌ای که با خواباندن صندلی‌های تاشوی ردیف سوم، ۱۶.۱ فوت مکعب به ظرفیت بار اضافه می‌شود.

toyota

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا : تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا پرادو )

علائم خرابی گیربکس تویوتا لندکروز

گیربکس تویوتا لندکروز مانند گیربکس‌های ماشین‌های دیگر بعد از مدتی استفاده خراب می‌شود. خرابی گیربکس نشانه‌هایی دارد که شما باید بعد از مشاهده این نشانه‌ها برای تعمیر گیربکس اتوماتیک به تعمیرگاه مراجعه کنید تا مجبور نشوید هزینه‌های بیشتری بپردازید. چند نمونه از علائم خرابی گیربکس تویوتا لندکروز به قرار زیر هستند:

  • در هنگام تعویض دنده ضربه و تقه می‌زند.
  • تعویض دنده با تاخیر انجام می‌شود.
  • خودرو لرزش زیادی دارد.
  • گیربکس زوزه می‌کشد.
  • گاز هرز می‌خورد.
  • گیربکس خودرو روغن ریزی دارد.
  • گیربکس تقه می‌زند.

دلایل خراب شدن گیربکس تویوتا لندکروز

خراب شدن گیربکس تویوتا لندکروز به دلایل خاصی اتفاق می‌افتد. این دلایل شامل موارد زیر می‌شوند:

خرابی در سیستم های الکتریکی و الکترونیکی
به علت اینکه گیربکس اتوماتیک برای هماهنگی قطعات مختلف از سیستم‌های الکترونیکی پیشرفته بهره می‌برد، هر مشکلی که در این سیستم‌ها به وجود بیاید در گیربکس تویوتا لندکروز هم مشکل پیش می‌آید.

عدم توجه به سرویس های دوره ای
اگر خودروی خود را به طور مرتب برای سرویس دوره‌ای به تعمیرگاه ببرید از ایجاد بسیاری از مشکلات اساسی در سیستم انتقال قدرت خودرو جلوگیری می‌کنید. با توجه به اینکه دمای گیربکس ماشین زیاد است اگر روغن باکیفیت به اندازه کافی وجود نداشته باشد، مشکلات زیادی در سیستم به وجود می‌‌آید؛ بنابراین لازم است برای انجام سرویس دوره‌ای خودرو به مراکز معتبر در زمان معین مراجعه کنید.

استفاده ناصحیح و تعویض حالت دنده نادرست
یکی از دلایلی که سبب خرابی گیربکس‌های اتوماتیک می‌شود این است که از حالت‌های دنده، استفاده نادرست می‌کنید. مثلا: در حالت خلاص رانندگی می‌کنید، قبل از توقف کامل خودرو از حالت پارک استفاده می‌کنید، در هنگام گاز دادن از حالت drive بهره می‌برید یا در زمان حرکت به تعویض حالت دنده می‌پردازید.

استفاده از لوازم یدکی بی کیفیت
به علت تحریم بودن کشورمان بسیاری از قطعات غیراصلی و بی‌کیفیت وارد ایران می‌شود. استفاده از این قطعات به خودرو آسیب‌های جبران ناپذیری می‌زند؛ به همین دلیل توصیه می‌شود به مراکز معتبر برای دریافت خدمات خودرویی مراجعه کنید.

لندکروز 2013

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک یک فرآیند مهم برای حفظ عملکرد صحیح گیربکس است. روغن گیربکس اتوماتیک به عنوان یک روان کننده، خنک کننده و پاک کننده عمل می کند و از اصطکاک بین قطعات گیربکس جلوگیری می کند.

اهمیت تعویض روغن گیربکس اتوماتیک

روغن گیربکس اتوماتیک به مرور زمان فرسوده می شود و کیفیت خود را از دست می دهد. این امر می تواند باعث افزایش اصطکاک بین قطعات گیربکس، گرم شدن بیش از حد گیربکس و خرابی گیربکس شود.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک می تواند به بهبود عملکرد گیربکس و جلوگیری از خرابی آن کمک کند.

برنامه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک

بر اساس توصیه سازنده، روغن گیربکس اتوماتیک باید هر 55000 کیلومتر یا هر 3 سال یکبار تعویض شود. با این حال، اگر در شرایط سخت رانندگی می کنید، ممکن است لازم باشد روغن گیربکس را زودتر تعویض کنید. شرایط سخت رانندگی شامل موارد زیر است:

·        رانندگی در ترافیک سنگین

·        رانندگی در مناطق کوهستانی

·        رانندگی با بار سنگین

·        رانندگی در دماهای بالا یا پایین

در صورت رانندگی در شرایط سخت، توصیه می شود روغن گیربکس را هر 35000 کیلومتر تعویض کنید.

علائم نیاز به تعویض روغن گیربکس اتوماتیک

اگر هر یک از علائم زیر را مشاهده کردید، ممکن است نیاز به تعویض روغن گیربکس داشته باشید:

·        تعویض دنده های ناگهانی یا خشن

·        نشت روغن از گیربکس

·        بوی سوختن از گیربکس

·        صدای غیرعادی از گیربکس

سخن پایانی

یکی از خودروهای پرطرفدار و لوکس خودرو تویوتا لندکروز است که در بین مردم ایران نیز محبوب است. یکی از قطعات مهم این خودرو گیربکس اتوماتیک آن است. اگر گیربکس آن دچار مشکل شده باشد تعمیر گیربکس آن را باید به افراد متخصص بسپارید تا متحمل هزینه‌های بیشتر نشوید. اگر گیربکس آن قابل تعمیر باشد آن را تعمیر می‌کنند اما اگر امکان تعمیر آن وجود نداشته باشد، باید گیربکس جدید خریداری شود. با توجه به مطالبی که ذکر شد اگر به اطلاعات بیشتری در مورد این خودرو نیاز دارید با کارشناسان ما ارتباط بگیرید تا اطلاعات تکمیلی را به شما ارائه کنند.

تویوتا لندکروز