بی ام و از سری ماشین‌هایی است که توسط برند بی ام و در مدل‌های مختلف و با ویژگی‌های گوناگون تولید شده است. این خودرو دارای قطعات مختلفی است که هر کدام کارایی مخصوص به خود را دارند. گیربکس این ماشین از قطعات مهم آن محسوب می‌شود که به دلایل مختلفی ممکن است خراب شده و نیاز به تعمیر داشته باشید.

معرفی خودرو بی ام و مدل i8

بی ام و یکی از خودوسازی‌های برتری است که سالانه ماشین‌های زیادی را در مدل‌های مختلف تولید و روانه بازار می‌کند. یکی از مدل‌های این کارخانه بی ام و مدل i8 است که یک ماشین هیبریدی پلاگین است.

این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت ۲۰۱۳ رونمایی شده و در ژوئن ۲۰۱۴ در آلمان فروخته شد.‌ موتور ابن خودرو کوجک بوده و قدرت آن برابر با ۲۳۱ اسب بخار است. سرعت این ماشین در شب برابر با ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و یا ۶۲ مایل در ساعت است. بیشترین سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر در ساعت معادل ۱۵۵ مایل در ساعت است. این ماشین یک باتری لیتیوم ۷.۱ کیلو وات ساعتی دارد که برد تمام الکتریکی ۳۷ کیلومتر دارد.‌ در سال ۲۰۱۸ ظرفیت باتری آن به ۱۱.۶ کیلو وات بر ساعت افزایش یافت و این اجازه را به برد الکتریکی داد که تا ۵۵ کیلومتر افزایش یابد.‌ بازه سوخت آن در ۱۰۰ کیلومتر ۲.۱ لیتر است.

این مدل بی ام و یکی از خودروهای اسپرت برقی پرفروش در جهان است که با خودروهای بسیاری رقابت دارد. این ماشین از اجزای مختلفی تشکیل شده است که هر کدام کاربردی داشته و همگی در کنار هم منجر به حرکت ماشین می‌شوند. گیربکس از قطعات مهم و کاربردی ماشین است که در صورت خراب شدن باید در اسرع وقت آن را تعمیر کرد تا دیگر قطعات آسیب نبینند. این خودرو دارای گیربکس اتوماتیک است و در ساخت آن از فناوری روز دنیا استفاده شده است و می‌توان گفت این خودرو شبیه هیچ کدام از ماشین‌های موجود در بازار نیست.

i8

اگر گیربکس اتوماتیک خودرو شما دچار مشکل شده است یا نیاز به تعمیر دارد، با تیم حرفه ای مجموعه ما در تماس باشید.

تماس با متخخصین گیربکس سان:

گیربکس سان، همیشه در کنار شما تا مطمئن سفر کنید…

آشنایی بیشتر با گیربکس اتوماتیک بی ام و i8

گیربکس اتوماتیک بی ام و i8 از اجزای اصلی خودرو است که سبب حرکت ماشین می‌شود. چنانچه این قطعه دچار آسیب شود، عملکرد خودرو نیز مختل خواهد شد. برای کارایی حداکثر گیربکس باید در زمان مناسب دنده را تغییر داد. گیربکس این ماشین ۶ سرعته بوده و راننده به راحتی می‌تواند سرعت ماشین را بالا برده و شتاب بگیرد.

گیربکس بی ام و i8 یک سیستم پیچیده است که نیروی موتور را به صورت خودکار به چرخ‌های خودرو انتقال می‌دهد تا چرخ‌ها به حرکت درآیند. در نتیجه این انتقال گشتاور چرخش تایرها سبب می‌شود ماشین به حرکت در آید. راننده گیربکس را توسط پدال‌های دنده روی فرمان کنترل می‌کند و یا آنکه آن را به صورت خودکار قرار می‌دهد.

یکی از نکات مهمی که در رابطه با گیربکس اتوماتیک وجود دارد، تعویض روغن گیربکس اتوماتیک در زمان معین است. باید در زمان‌های مشخص روغن گیربکس اتوماتیک را عوض کرد و این کار توسط خود شرکت و براساس مسافتی که طی شده انجام می‌شود. در صورت عدم انجام این کار سطح روغن کم شده و گیربکس و چرخ دنده‌های آن با مشکل مواجه خواهند شد. در بیانی ساده‌تر باید گفت این قطعه وظیفه دارد با توجه به نیاز خودرو نیرو را از موتور به چرخ‌ها منتقل کرد و این میزان را تنظیم و کنترل نماید.‌ همچنین این بخش از سرعت‌های ناخواسته پیشگیری کرده و زمانی که ممکن است سرعت از کنترل خارج شود، کمک می‌کند تا راننده تسلط بیشتری بر ماشین داشته باشد. وظیفه دیگر آن حرکت ماشین به جلو و عقب بوده و می‌توان قدرت حرکت معکوس به آن داد. استفاده از گیربکس اتوماتیک راحت و آسان بوده و برای عوض کردن دنده‌ها نیاز به مهارت بالایی نخواهید داشت. برای حرکت دادن ماشین فقط کافی است، دنده را در حالت رانندگی قرار داده و پدال گاز را فشار دهید.

نشانه‌های وجود مشکل در گیربکس اتوماتیک بی ام و i8

وقتی گیربکس اتوماتیک بی ام و i8 دچار مشکل شود، نشانه‌های زیر در آن بروز می‌کند:

  • خلاص شدن خودرو در حالت پارک یکی از علامت‌هایی است که نشان می‌دهد، گیربکس مشکل دارد. در این حالت شما ماشین را پارک کرده‌اید، اما ناگهانی می‌بینید که دنده خلاص شده و ماشین کمی حرکت می‌کند.
  • تغییر ناگهانی و خود به خودی دنده: در این حالت به طور مثال شما دنده ماشین را بر روی دو گذاشته‌اید، اما ناگهانی دنده تغییر کرده و کم و زیاد می‌شود. این مورد به خودرو آسیب‌های جدی وارد می‌کند.
  • احساس بوی سوختگی در ماشین: از دیگر نشانه‌های خرابی گیربکس اتوماتیک بی ام و i8 حس بوی سوختگی در ماشین است.
  • سخت بودن تعویض دنده: در هنگام عوض کردن دنده‌ها کمی اذیت خواهید شد؛ زیرا دنده سخت جا می‌خورد.‌ در این حالت احتمال شکستگی اهرم گیربکس وجود دارد.
  • نشتی روغن در گیربکس: همچنین وقتی این قطعه خراب باشد، شما شاهد نشتی روغن خواهید بود.
  • تقه زدن یا شنیدن صداهای غیرعادی از ماشین: گاهی ممکن است صداهای مختلفی نظیر تقه زدن شنیده شود که یعنی گیربکس خودرو دچار مشکل شده است.

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و : تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و 730Li )

تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و i8

گیربکس اتوماتیک بی ام و i8 جزء اصلی و ضروری این خودرو محسوب می‌شود که صدمه دیدن آن کارایی ماشین را پایین می‌آورد. زمانی که این قطعه دچار مشکل شود، نمی‌توان از حداکثر کارایی ماشین استفاده کرد. اگر ماشین را به موقع سرویس کنید، می‌توان از بروز مشکل در این قطعه و دیگر اجزای ماشین جلوگیری کرد. با توجه به آنکه گیربکس این خودرو اتوماتیک است، هر کسی نمی‌تواند آن را تعمیر کند؛ بنابراین قبل از مراجعه و سپردن خودرو به دست تعمیرکار حتما از محرب بودن او مطمئن شوید تا مهارت کافی را در این زمینه داشته باشد. لازم به ذکر است که عدم مهارت و توانایی کافی سبب می‌شود، در دیگر قطعات نیز مشکلاتی ایجاد شود که در نهایت هزینه تعمیر افزایش می‌یابد.

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و : تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و X4 )

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و i8

صاحبان این خودرو معمولا درباره هزینه تعمیر گیربکس بی ام و i8 سوالاتی دارند. قیمت تعمیرات این ماشین به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان برای تمام ماشین‌ها یک قیمت داد. باید تعمیرکار گیربکس را بررسی کرده و با توجه به میزان مشکل به شما هزینه تقریبی را اعلام‌ می‌کند‌. اگر مشکل زیادی در این قسمت ایجاد شود، لازم است که گیربکس کاملا باز شود که در این صورت کمی هزینه‌ها بالاتر می‌رود. اگر قطعه‌ای تعویض شود، نیز باز هم در روند کار موثر است، اما اگر فقط نیاز به تعمیر باشد که مسلما نیاز به پرداخت زیادی نخواهد بود.‌ به طور کلی برای دستمزد و هزینه نهایی ماشین باید اول آن را تست و بررسی کرده و مشکل اصلی را مشخص کرد.

2018-BMW-i8

سخن پایانی

ماشین بی ام وی i8 یکی از خودروهای پیشرفته‌ای است که دارای گیربکس اتوماتیک است. این خودرو از نوع هیبریدی پلاگین بوده و برای اولین بار در فرانکفورت رونمایی شده و در آلمان فروخته شد. سرعت این ماشین بالا بوده و به واسطه داشتن گیربکس‌های اتوماتیک رانندگی با آن راحت بوده و نیازی به مهارت بالایی ندارد. گیربکس وظیفه دارد نیرو را از موتور به چرخ‌ها منتقل گرده و آن‌ها را به حرکت درآورد که منجر به حرکت ماشین می‌شود.