تعمیر گیربکس اتومات لیفان یک چالش بزرگ بوده که اگر به صورت کاملا اصولی انجام شود، می‌تواند هزینه‌ها را تا حد زیادی کاهش دهد. تعمیر گیربکس این خودروی چینی اگر به صورت صحیح انجام نشود، می‌تواند آسیب بیشتری به سایر قسمت‌ها وارد کند. برای تعمیر ابتدا عیب‌یابی صورت می‌گیرد و کارشناسان تمام قسمت‌های گیربکس را مورد بررسی قرار می‌دهند. برای اینکه عمر گیربکس افرایش پیدا کند، نیاز است تا شما کار تعمیر را به متخصص واگذار کنید. کارشناسان گیربکس اتوماتیک سان قصد دارند تا شما را با مراحل و نحوه تعمیر گیربکس اتومات لیفان آشنا کنند.

معرفی شرکت لیفان - LIFAN

لیفان – Lifan – یک شرکت چینی است که در ابتدا به تولید دوچرخه و سپس موتور سیکلت می‌پرداخت، این شرکت تولید نخستین خودروهای خود را در سال ۲۰۰۵ آغاز کرد. شرکت کرمان خودرو در اواخر ده ۱۳۸۰ و با توجه به پایان همکاری با دوو کره، تصمیم به همکاری با لیفان گرفت و در قدم اول، لیفان ۵۲۰ را به خط تولید خود آورد، این شرکت بعدها سواری های ۶۲۰ و ۸۲۰، همینطور هاچبک X۵۰ و کراس اور X۶۰ را نیز به بازار ایران آورد. بنا بر اخبار واصله، کرمان موتور تولید خودروهای لیفان خودر را از اواخر سال ۱۳۹۷، به یکی از شرکت های زیرمجموعه خود بنام خودروسازی بم خودرو واگذار می‌کند. 

به نقل از www.dorhato.com
 
تعمیر گیربکس اتومات لیفان

( دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک : تعمیر گیربکس اتوماتیک سان )

اگر گیربکس اتوماتیک خودرو شما دچار مشکل شده است یا نیاز به تعمیر دارد، با تیم حرفه ای مجموعه ما در تماس باشید.

تماس با متخخصین گیربکس سان:

گیربکس سان، همیشه در کنار شما تا مطمئن سفر کنید…

تعمیر تمام مدل‌های لیفان اتوماتیک

لیفان خودرویی چینی است که در مدل‌های مختلف روانه بازار می‌شود و توانسته تمام سلیقه‌ها را به خوبی پوشش دهد. هر مدل ساختار مختص به خود را دارد و از گیربکسی قدرتمند برخوردار است که هنگام تعمیر به آن توجه زیادی می‌شود. از مدل‌های پر فروش لیفان اتوماتیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خودروی لیفان x60 شاسی بلند:این خودرو شاسی بلند به دلیل ظاهر زیبا و موتور قوی که دارد به محض ورود به بازار مورد استقبال قرار گرفته است. این مدل دارای تجهیزات و امکانات پیشرفته‌ای بوده و شرایطی کاملا ایمن را برای رانندگی فراهم می‌کند. این مدل با دو جعبه دنده به فروش می‌رسد.
  • لیفان ۵۲۰ سدان: این مدل دارای ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی بوده و از یک جعبه دنده ۵ سرعته برخوردار است. شتاب این خودرو در ۱۳ ثانیه است و می‌تواند با قدرت بالا حرکت کند و امکانات خوبی در اختیار راننده و سرنشینان قرار دهد. تعمیر گیربکس این مدل نیاز به دقت زیادی دارد.
  • لیفان ۶۲۰ سدان: این یک خودروی پیشرفته است که جذابیت زیادی دارد. گیربکس دستی این مدل با ۵ دنده به بازار عرضه می‌شود و در صورت خرابی می‌توان به راحتی آن را تعمیر و قطعات خراب شده را تعویض کرد.
  • لیفان ٨٢٠: سایز بزرگتری نسبت به مدل‌های قبلی دارد به همین دلیل امکانات آن بیشتر است. از یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتومات برخوردار است. گیربکس پر قدرت این خودرو در صورت خراب شدن باید ابتدا عیب‌یابی شود.
  • لیفان ایکس ۵٠: این یک خودروی سایز متوسط است که در بازارهای داخلی و خارجی مورد استقبال قرار گرفته است. جعبه‌دنده این خودرو می‌تواند به صورت دستی و یا اتوماتیک باشد.

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان x50 : تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان x50 )

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک لیفان

زمانی که گیربکس اتومات لیفان دچار مشکل می‌شود قطعا علائمی را از خود نشان می‌دهد که تعمیرکار می‌تواند به کمک این نشانه‌ها مشکل را عیب‌یابی و برطرف کند. تعمیر گیربکس لیفان زمان‌بر است و نیاز به دقت و تمرکز بالایی دارد. بهتر است زمانی که عیب سیستم کوچک است آن را برطرف کنید و اجازه ندهید تا مشکل به سایر بخش‌ها هم منتقل شود. چون خودروی لیفان مدل‌های مختلفي دارد ممکن است علائمی که در زمان خرابی خودرو مشاهده می‌شود هم متفاوت باشد. وقتی علائم زیر را در گیربکس مشاهده کردید باید بلافاصله به یک تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید:

  • نشت روغن و بوی سوختگی: وقتی گیربکس دچار نقص می‌شود این دو علامت در خودرو نمایان می‌شود. برای برطرف کردن آن باید کیفیت روغن گیربکس و همچنین سیستم خنک‌کننده جعبه دنده را مورد بررسی قرار داد.
  • رنگ و وضعیت روغن جعبه دنده: اگر روغن گیربکس آلوده شده باشد هنگام استفاده در سیستم دچار تغییر رنگ می‌شود و می‌تواند بخش‌های دیگر را هم مختل کند. وقتی روغن رنگی سیاه پیدا می‌کند یعنی دیگر خلوص خود را از دست داده و باید تعویض شود.
  • خارج شدن دنده لیفان در هنگام رانندگی: این می‌تواند خود شکستن کامل جعبه دنده را به همراه داشته باشد. در این شرایط دنده به صورت غیرعادی تعویض می‌شود و صدای زوزه و کوبیدن دارد. باید بلافاصله به تعمیرگاه مراجعه و یا از یدک کش برای انتقال استفاده کنید.
  • احساس لرزش در جعبه دنده: وقتی گیربکس دچار مشکل می‌شود شما در جعبه فرمان لرزش زیادی را احساس می‌کنید. اگر این مشکل جدي گرفته نشود خطرات زیادی را ایجاد می‌کند.

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان X60 : تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان X60 )

آموزش لازم برای رفع شوک در گیربکس اتومات لیفان

گیربکس اصلی‌ترین بخش خودروی لیفان است که اگر دچار مشکل شود خودرو نمی‌تواند به حرکت خود ادامه دهد. برای اینکه مشکلات گیربکس کاهش پیدا کند باید به درستی از این خودرو نگهداری و استفاده کنید. حتی برای مشکلات جزئی هم باید از تعمیرکاران خبره و با سابقه استفاده کنید. صدای شوک و تقه در گیربکس یک مشکل شایع است که بیشتر افراد با آن روبرو می‌شوند. برای رفع این مشکل باید مراحل زیر به صورت کاملا اصولی و با دقت بالا انجام شود.

  1. ابتدا باید خودرو خاموش و دنده حالت آن باشد.
  2. در مرحله دوم پدال گاز و ترمز را به صورت همزمان فشار می‌دهید و سوییچ را باز می‌کنید.
  3. در این مرحله چراغ سی وی تی روشن مانده و ثابت می‌شود که شما باید پدل گاز را رها کنید اما پدال ترمز را همچنان فشار دهید.
  4. در مرحله چهار باید خودرو را روشن کرده و دنده را مرتب تعویض کنید تا صدای تقه و شوک حس شود.
  5. برای اینکه چراغ سی وی تی خاموش شود، باید پدال ترمز را سه مرتبه فشار دهید.
  6. دنده را به صورت مرتب تغییر دهید تا صدای تقه از بین برود.
  7. در این مرحله دنده را در موقعیت پارک قرار داده و خودرو را خاموش کنید.
  8. در مرحله هشت شما خودرو را روشن کرده و با تغییر دادن دنده دیگر صدای تقه حس نمی‌کنید، چون به طور کامل از بین رفته است.
  9. اگر در دنده‌های معکوس مجدد صدا را احساس کردید، باید مراحل بالا را مجدد تکرار کنید تا گیربکس دیگر صدای اضافی نداشته باشد.

سخن پایانی

چون گیربکس یک قطعه کاملا مهم و حساس در خودروی لیفان است زمانی که دچار مشکل می‌‌شود باید در اسرع وقت مورد بررسی و عیب‌یابی قرار بگیرد. کارشناسان سایت گیربکس سان همیشه مشاوره‌های خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید برای تعمیر گیربکس خودروی لیفان تخصصی‌ترین تعمیرگاه‌ها را انتخاب کنید. خودروی لیفان دارای مدل‌های مختلفی بوده که هر کدام با گیربکسی کاملا متفاوت روانه بازار می‌شوند. سرعت و قدرت این خودرو بالا بوده و به همین دلیل زمانی که دچار مشکل می شود بهتر است در کمترین زمان تعمیر شود. استفاده از قطعات اصل و باکیفیت در زمان تعمیر مانع از افت کیفیت در سیستم داخلی این خودرو شده است.