شرکت بنز (Mercedes-Benz) یکی از بزرگترین و موفق ترین شرکت های خودروسازی در جهان است که در سال 1886 توسط کارل بنز و گوتلیب دایملر تأسیس شد. این شرکت در حال حاضر متعلق به شرکت دایملر AG است و دفتر مرکزی آن در اشتوتگارت، آلمان قرار دارد. بنز طیف گسترده ای از خودروهای سواری، کامیون، اتوبوس و موتورسیکلت تولید می کند.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و استفاده بسیار زیاد از خودروهای این برند ، کمپانی همواره در حال ساخت خودروهای با کیفیت می باشد. یکی از خودروهایی که لوکس بوده و طرفداران زیادی دارد بنز مدل GLK است.بنز GLK یک خودروی شاسی بلند لوکس کوچک است که توسط شرکت بنز تولید می شود. این خودرو برای اولین بار در سال 2008 معرفی شد و نسل دوم آن در سال 2015 عرضه شد. بنز GLK در دو مدل بنزینی و دیزلی تولید می شود.

معرفی بنز مدل GLK

ماشین بنز مدل GLK از لحاظ کیفیت در سطح بالایی قرار داشته و یک شاسی بلند لوکس است که در دو تیپ GLK250BIU TEC SUV و GLK350SUV تولید می‌شود. کابین آن لوکس است و طراحی آن براساس تکنولوژی و هنر بوده که کاملا در آن مشهود است. در داخل کابین این خودرو صفحات نمایش رنگی، سامانه چند رسانه ای پیشرفته و کنترل کننده هوشمند موجود است که راحتی آن لذتبخش است. درب عقب این خودرو برقی بوده و دارای صندلی‌های تاشونده است که فضای باز شونده آن ۱.۵۶ متر مکعب است. همچنین یک خروجی برقی ۱۱۵ ولت دارد که می‌توان با استفاده از آن انواع وسایل برقی را در زمان حرکت شارژ کرد. این ماشین ساخت کشور آلمان بوده و یکی از بهترین ماشین‌های تولید این کمپانی است. سرعت بالای این خودرو سبب شده تا در مدت زمان کوتاهی بتوان مسیر زیادی را طی کرد. در ساخت این خودرو از متریال با کیفیت استفاده شده است و طراحی آن با تکنولوژی روز انجام شده است. یکی از مهم ترین قطعات در این خودروها گیربکس می باشد و با توجه به حساس بودن آنها ، تعمیر گیربکس اتوماتیک از واجب ترین و مهم ترین نکات در نگهداری این خودرو است.

بنز مدل GLK

اگر گیربکس اتوماتیک خودرو شما دچار مشکل شده است یا نیاز به تعمیر دارد، با تیم حرفه ای مجموعه ما در تماس باشید.

تماس با متخخصین گیربکس سان:

گیربکس سان، همیشه در کنار شما تا مطمئن سفر کنید…

مشخصات فنی بنز مدل GLK

مشخصات فنی بنز GLK به شرح زیر است:

  • موتور: 2.0 لیتری توربوشارژ شش سیلندر
  • قدرت: 211 اسب بخار
  • گشتاور: 258 پوند فوت
  • گیربکس: هفت سرعته اتوماتیک
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت: 7.2 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 230 کیلومتر بر ساعت
  • مصرف سوخت شهری/بزرگراه: 11.2/7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر

بنز مدل GLK دارای موتور ۶ سیلندر با حداکثر قدرت ۳۰۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۷۰ نیوتن متر است. حجم موتور آن ۳۴۹۸ سی سی است و تعداد سوپاپ‌های آن ۲۴ عدد است.‌ سرعت آن در ۶.۵ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر رسیده و حداکثر سرعت آن ۲۳۸ کیلومتر بر ساعت است. جعبه دنده آن شامل ۷ دنده اتوماتیک تیم ترونیک است. ظرفیت سرنشین آن ۵ نفر است و باک بنزین آن ۶۶ لیتر ظرفیت دارد.

امکانات بنز مدل GLK

بنز مدل GLK دارای امکانات و تجهیزات کاربردی بسیاری است که به واسطه آن محبوبیت زیادی در بازار خودرو دارد‌. از جمله این تجهیزات می‌توان به سیستم ضد سرقت اشاره کرد که امنیت آن را بالا برده است. این ماشین دارای ۱۱ کیسه هوای ایمنی است که شامل کیسه هوای راننده و سرنشین، جانبی و روی شیشه‌ها، پشت سرنشینان جلو، برای زانوهای راننده می‌شود. همچنین سیستم صوتی آن حرفه‌ای بوده و ۶ بلندگو با قابلیت پخش MP3، DVD و CD دارد. فرمان آن از نوع هیدرولیکی است و دارای تنظیم تلسکوپی است. رینگ‌های ۱۹ اینچی دارد و مجهز به سیستم پارک اتوماتیک در عقب و جلو ماشین است. بر روی آینه‌هاچراغ LED دارد و آینه‌های آن الکتروکرومیک هستند تا راننده در شب به راحتی و کامل دید داشته باشد. از دیگر تجهیزات این خودرو می‌توان تنظیم برقی آینه‌ها به همراه گرمکن را عنوان کرد که دیگر نیاز نیست به صورت دستی آن‌ها را تنظیم کرد.

داخل اتاق بنز GLK

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز : تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز CLA45 )

آشنایی با رایج‌ترین مشکلات گیربکس اتوماتیک بنز GLK

گیربکس از اجزای ضروری ماشین است که عملکرد آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بایستی به عملکرد صحیح و سالم بودن آن توجه کرد.

عدم انتخاب دنده صحیح: زمانی که مایعات کم بوده و یا آنکه ایجاد نقص برقی در شیرها نمی‌توان دنده درست را انتخاب کرد. همچنین ممکن است در سیستم کنترل الکترونیکی اختلالات الکتریکی ایجاد شده باشد.

تعویض سخت دنده: یکی از مشکلاتی که برای گیربکس اتوماتیک بنز مدل GLK ایجاد می‌شود، تعویض سخت دنده است. سیستم کنترل برای زمانی که در هنگام تعویض دنده در شرایط رانندگی تهاجمی لغزش ایجاد می‌شود، طراحی شده است. اگر سیستم کنترل تعدیل کلاج نارسایی داشته باشد، عوض کردن دنده به سختی انجام می‌شود.

دو راهی و تردید: معمولا وقتی بین انتخاب چرخ دنده و زمان شروع حرکت ماشین تاخیر وجود داشته باشد، این مشکل ایجاد می‌شود. معمولا این مورد به دلیل خرابی پمپ فشار، عدم فشار کافی مایعات به علت سطح کم مایعات و یا لیز خوردن کلاج ایجاد می‌شود.

انتخاب دو دنده به صورت همزمان: وقتی یک یا چند قرقره سوپاپ در بدنه شیر بچسبند و یا شیر برقی یک شیفتی با باز شدن یکی دیگر از کار بیفتد، این اتفاق رخ می‌دهد. هر دوی این اتفاق‌ها زمانی که دو یا چند مدار هیدرولیک  تحت فشار قرار بگیرند، رخ می‌دهد. این اتفاق جلوی انتخاب یک چرخ دنده قبل از انتخاب چرخ دنده دیگر را می‌گیرد.

گرمای بیش از حد گیربکس: یکی دیگر از مشکلاتی که برای گیربکس اتوماتیک بنز مدل GLK ایجاد می‌شود، گرمای زیاد از حد آن است. این امر زمانی پیش می‌آید که سطح مایع گیربکس خیلی کم یا زیاد باشد؛ همچنین هنگامی که بیش از ظرفیت بکسل گیربکس بار حمل شود این اتفاق رخ می‌دهد.

توقف موتور در سرعت پایین: وقتی کلاج مبدل گشتاور در سرعت‌های پایین از کار بیفتد موتور در سرعت پایین متوقف می‌شود. در این صورت گیربکس و موتور در هم قفل شده و جلوی چرخش دیفرانسیل موتور و گیربکس گرفته شده و سبب توقف موتور می‌شود.

صداهای مکانیکی: شنیدن صداهایی مقل غرش، غر زدن و … در زمان حرکت خودرو شنیده می‌شود. این صداها به دلیل یاتاقان‌های فرسوده و یا دیگر اجزای چرخان ایجاد می‌شوند.

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز: تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز CLS500 )

تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز مدل GLK

گیربکس بنز مدل GLK ۷سرعته است و در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت آن ۱۲ است. این قطعه برای به حرکت درآمدن ماشین ضروری است و چنانچه آسیب ببیند، عملکرد آن تحت تاثیر قرار می‌گیرد. گیربکس نقش اصلی در حرکت ماشین را دارد، به این صورت که نیروی موتور را به چرخ‌ها منتقل می‌کند تا به عقب و جلو حرکت کنند. گیربکس اتوماتیک این خودرو رانندگی را راحت‌تر کرده و می‌توان به سرعت شتاب گرفت. برای عملکرد بهتر این قطعه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک در زمان معین بسیار مهم است.

وقتی گیربکس اتوماتیک است، دیگر نیازی نیست شما مهارت بالایی در رانندگی داشته باشید. بهتر است بدانید که این بخش ماشین اگر خراب و یا دچار مشکل شود، حتما باید نسبت به تعمیر آن اقدام کرد. به دلیل اهمیت بالای آن و اینکه سیستم پیچیده‌ای دارد، توصیه می‌شود تعمیر گیربکس را به فرد با تجربه بسپارید.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز مدل GLK

تعمیر گیربکس بنز مدل GLK کاری اصولی است و باید تعمیرکار آن را بررسی کند تا بتواند برآورد هزینه آن را انجام دهد. به علل مختلفی گیربکس دچار مشکل می‌شود که در هر کدام هزینه‌ها متغیر است. اگر این قطعه نیاز به تعویض کامل داشته باشد هزینه آن زیاد است، اما در صورت بروز مشکل جزئی قیمت آن کمتر خواهد شد. ضمن آنکه افراد مختلف نیز به صورت متغییر این کار را انجام می‌دهند. اما بهتر است اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، مهارت فرد تعمیرکار باشد؛ در غیر این صورت شاید از لحاظ اقتصادی مشکلات بیشتری برایتان پیش آید.

بنز glk 2013

سخن پایانی

در مطلب فوق بنز مدل GLK و گیربکس آن را بررسی کردیم. با مطالعه این مبحث با این خودرو بیشتر آشنا شده و اهمیت گیربکس در آن را متوجه خواهید شد. این ماشین لوکس سرعت بالایی دارد و از امکانات مختلفی برخوردار است. گیربکس آن از نوع اتوماتیک ۷ سرعته است که در صورت نیاز به تعمیر باید از یک تعمیرکار متخصص کمک گرفت.