خودروی رنو کولئوس را می‌توانیم یکی از بهترین و جذاب‌ترین خودروهای موجود در جهان معرفی کنیم که توسط شرکت فرانسوی رنو در سال ۲۰۱۷ ساخته و وارد بازار شد. این خودرو دارای ظاهری مدرن و جذاب است و جزء بهترین اتومبیل‌های شاسی بلند موجود در جهان به حساب می‌آید. همانند هر خودروی دیگری قطعات اتومبیل کولئوس نیز ممکن است دچار خرابی یا آسیب شود که به منظور حفظ سلامت موتور خودرو و پیشگیری از آسیب به قسمت‌های دیگر، باید هرچه سریع‌تر تعمیر شود. توجه داشته باشید گیربکس اتوماتیک آن جزء مهم‌ترین قطعات داخلی خودرو به حساب می‌آید و در صورتی که متوجه شدید این قطعه ایراد دارد باید هرچه سریعتر برای تعمیر گیربکس اتوماتیک اقدام کنید.

مشخصات فنی خودرو رنو کولئوس

قبل از پرداختن به موضوع تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو رنو کولئوس و اهمیت تعمیر آن بهتر است در ابتدا با مشخصات فنی این خودرو آشنا شوید تا یکسری اطلاعات مهم و جامع به دست بیاورید. در ابتدا مهم‌ترین مشخصات فنی این اتومبیل را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

سال‌های موجود          ۲۰۱۷_۲۰۱۸

گیربکس.                 CVT X-TRONIC

پیشرانه                       ۴ سیلندر

محور محرک               دو دیفرانسیل ۳ حالته

حجم موتور               ۲.۵ لیتر

قدرت                     ۱۷۱ اسب بخار

شتاب                      ۹.۸ ثانیه

گشتاور                       ۲۳۳ نیوتون متر

سرعت                        ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت

مصرف ترکیبی.          ۸.۳ لیتر در صد کیلومتر

نوع بدنه                       شاسی بلند متوسط

طول                         ۴۶۷۳ میلی‌متر

ارتفاع                         ۱۶۷۸ میلی‌متر

وزن                              ۱۶۰۷ کیلوگرم

حجم باک                      ۶۰ لیتر

چراغ جلو                      زنون

نیروی کمکی فرمان          برقی

سیستم تهویه                اتومات دوگانه – دریچه تهویه عقب

صندلی راننده                تنظیم برقی – تنظیم گودی کمر

اتاق رنو کولئوس

اگر گیربکس اتوماتیک خودرو شما دچار مشکل شده است یا نیاز به تعمیر دارد، با تیم حرفه ای مجموعه ما در تماس باشید.

تماس با متخخصین گیربکس سان:

گیربکس سان، همیشه در کنار شما تا مطمئن سفر کنید…

اهمیت سرویس دوره‌ای و تعمیر گیربکس

 اتوماتیک رنو کولئوس سرویس دوره‌ای و تعمیر گیربکس اتوماتیک اتومبیل رنو کولئوس از اهمیت زیادی برخوردار است و می‌تواند بیشترین تاثیر را روی حفظ سلامت این خودرو و پیشگیری از هزینه‌های گزاف داشته باشد. از اصلی‌ترین دلایل اهمیت تعمیر این قطعه می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • سبب افزایش طول عمر و حفظ عملکرد گیربکس اتوماتیک می‌شود.
  • باعث روانکاری بهتر چرخ دنده‌ها شده و از ایجاد یاتاقان یا مشکلات حرکتی جلوگیری می‌کند.
  • تعمیر به موقع این قطعه از افزایش درجه حرارت گیربکس و کاهش انرژی پیشگیری کرده و بازدهی خودرو را بالا می‌برد.
  • از مشکلاتی مانند تقه زدن، گیر کردن، هرزروی و زوزه گیربکس جلوگیری می‌کند.
  • در داشتن رانندگی ایمن و بدون مشکل به شما کمک کرده و شرایط رانندگی را بهبود می‌بخشد.

همانطور که مشاهده کردید تعمیر این قطعه از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر اقدام موثری برای آن انجام نشود می‌تواند مشکلات و خطرات جانی جبران ناپذیری برای سلامت راننده ایجاد کند.

reno-koleos-2022

چگونه گیربکس اتوماتیک رنو کولئوس را سرویس دهی کنیم؟

یکی از موضوعات مهمی که دارندگان خودروی رنو کولئوس باید توجه داشته باشند سرویس دهی دقیق و به موقع گیربکس اتوماتیک این اتومبیل هنگام آسیب دیدن یا خراب شدن است. به طور کلی سرویس دهی گیربکس این خودرو شامل تعویض فیلتر، تعویض روغن گیربکس اتوماتیک و کنترل این موارد است که شما باید به توصیه‌های شرکت سازنده خودرو در مورد این موارد دقت کنید تا مشکلی برای شما ایجاد نشود. در زمان رانندگی اگر علائم و ناهنجاری‌هایی در این خودروی دیدید ممکن است مشکل از گیربکس اتوماتیک آن باشد که باید هرچه سریع‌تر نسبت به بررسی و رفع اشکالات آن اقدام کنید. طبق نظر بسیاری از افراد متخصص و تعمیرکاران بهتر است روغن گیربکس را در هر ۲۰ هزار تا ۶۰ هزار کیلومتر تعویض کنید. برای انجام این کار بهتر است از یک فرد متخصص یا تعمیرکاران با تجربه در نمایندگی‌های رسمی کمک بگیرید تا مشکلی برای اتومبیل شما ایجاد نشود. توجه داشته باشید اگر خود تخصصی در این زمینه ندارید هیچگاه اقدام به تعمیر یا بررسی این قطعه نکنید که این کار می‌تواند مشکلات بیشتری ایجاد کند.

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو : تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو کپچر )

علت خرابی گیربکس اتوماتیک رنو کولیوس و راه‌های پیشگیری از آن

دلیل خرابی گیربکس اتوماتیک خودروی رنو کولئوس می‌تواند به موارد مختلفی بستگی داشته باشد. از مهمترین علائم خرابی این قطعه می‌تواند به تقه زدن و لرزش خودرو هنگام عوض کردن دنده، استشمام بوی سوختگی از طرف جعبه دنده، به وجود آمدن صدای زوزه مانند هنگام حالت خلاص و…. اشاره کرد. برای پیشگیری از خرابی این قطعه کارهای مختلفی وجود دارد که از مهمترین آنها می‌توانیم به

  • اطمینان از عدم نشتی روغن جعبه دنده
  • تعویض مداوم روغن جعبه دنده
  • خلاص کردن گیربکس هنگام توقف
  • استفاده از دنده‌های سنگین در مقابل نگه داشتن پدال ترمز به صورت مداوم
  • عوض کردن به موقع دنده‌ها
  • خودداری از فشار وارد کردن به گیربکس اتوماتیک
  • خودداری از رانندگی با صفحه کلاچ تمام شده

اشاره کنیم. توجه داشته باشید انجام تمامی این کارها بیشترین نقش را در پیشگیری از خراب شدن گیربکس اتوماتیک داشته و از ایجاد هزینه‌های گزاف نیز جلوگیری می‌کند

رنو کولئوس 2018

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو : تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو تالیسمان )

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو رنو کولئوس

یکی از موضوعات مهم و اساسی برای بسیاری از افراد مخصوصاً صاحبان خودروی رنو کولئوس، اطلاع از هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک این خودرو است. در نظر داشته باشید هزینه نهایی به مواردی مانند نوع و شدت خرابی بستگی دارد و نمی‌توانیم قیمت مشخصی برای آن تعیین کنیم. مطلب مهمی که باید به شما بگوییم این است که هزینه تعمیر این قطعه نسبتاً گران بوده و بهتر است بیشتر مراقب حفظ کیفیت اتومبیل خود باشید. البته مواردی مانند کیفیت قطعات خریداری شده و تخصص تعمیرکار نیز می‌تواند در تعیین این هزینه و افزایش و کاهش آن موثر باشد. در حال حاضر شرایط اقتصادی نیز بیشترین تاثیر را روی تعیین هزینه تعمیر این قطعه دارد. در صورت تمایل می‌توانید در ابتدا با تعمیرکار صحبت کرده و پس از اخذ مشاوره رایگان و کسب اطلاعات لازم، اقدام به تعویض یا تعمیر این قطعه مهم و حیاتی کنید.

renault-koleos-2017

سخن پایانی

گیربکس اتوماتیک را می‌توانیم یکی از مهمترین و اصلی‌ترین قطعات داخلی خودرو معرفی کنیم که وظیفه آن تعویض دنده‌ها به شکل خودکار است و می‌تواند نقش مهمی در تعیین شرایط و سرعت اتومبیل داشته باشد. در نظر داشته باشید اگر این قطعه خراب شود می‌تواند مشکلات مختلفی برای قسمت‌های دیگر خودرو ایجاد کرده و حتی می‌تواند سبب به خطر افتادن سلامت راننده و سرنشینان خودرو شود. پس شما موظف هستید در مرحله اول از کیفیت و سلامت این قطعه اطمینان پیدا کرده و در صورتی که متوجه شدید مشکلی برای آن ایجاد شده است هرچه سریع‌تر برای تعمیر آن اقدام کنید.

سوالات متداول

  1. مهم‌ترین وظیفه گیربکس اتوماتیک خودرو رنو کولئوس چیست؟

از مهمترین و اصلی‌ترین وظیفه این قطعه می‌توان به تعویض دنده‌ها به صورت خودکار و بدون احتیاج به فشار دادن پدال کلاچ اشاره کنیم.

  1. چه زمان باید برای تعمیر گیربکس اتوماتیک اقدام کنیم؟

در صورتی که متوجه ایجاد صداهای غیر طبیعی در خودرو شدید یا متوجه شدید کیفیت و کارکرد آن را کاهش پیدا کرده است، باید به منظور بررسی این قطعه و تعمیر آن هرچه سریع‌تر اقدام کنید.

  1. هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو رنو کولئوس چقدر است؟

هزینه تعمیر آن به موارد مختلفی بستگی دارد و نمی‌توانیم نرخ مشخصی برای آن در نظر بگیریم اما بهتر است قبل از انجام آن با تعمیرکار یا نمایندگی‌ها صحبت کرده و از قیمت دقیق آن آگاه شوید.