لکسوس NX200t یک کراس اوور کامپکت لوکس است که از سال 2014 تا 2021 تولید شده است. این خودرو بر روی پلتفرم تویوتا RAV4 قرار دارد و از موتور 2.0 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر مشترک با لکسوس IS200t استفاده می کند. این خودرو به دلیل طراحی شیک، فضای داخلی مجلل و سواری نرم مورد تحسین قرار گرفته است. با این حال، برخی از منتقدان از قیمت بالا و مصرف سوخت متوسط ​​آن انتقاد کرده اند.

لکسوس NX200t یک انتخاب خوب برای خریدارانی است که به دنبال یک کراس اوور لوکس با طراحی شیک، فضای داخلی مجلل و سواری نرم هستند.

لکسوس NX200t در تریم های مختلف موجود است. ، از جمله پایه، F Sport و Luxury. مدل پایه دارای ویژگی‌های استاندارد مانند رینگ‌های 18 اینچی، چراغ‌های جلوی LED، سانروف و روکش‌های چرمی است. مدل F Sport دارای ویژگی‌های اسپرت‌تر مانند رینگ‌های 19 اینچی، سیستم تعلیق اسپرت و فرمان اسپرت است. مدل لوکس دارای ویژگی‌های لوکس‌تر مانند رینگ‌های 20 اینچی، صندلی‌های گرم‌کن و تهویه‌دار و سیستم صوتی ممتاز است.

اهمیت تعمیر گیربکس اتوماتیک لکسوس NX200t از موارد مهم و حیاتی این خودرو به حساب می‌آید؛ به دلیل اینکه این قطعه تولید کننده نیروی موتور است و در نتیجه نقش مهمی در حفظ سلامت سرنشینان خودرو و عابران پیاده داشته و از ایجاد حوادث مختلف و عدم حرکت خودرو در مواقع ضروری، پیشگیری می‌کند. برای اینکه اطلاعات کامل‌تری در مورد اهمیت تعمیر این قطعه به دست بیاورید، بهتر است تا پایان این مطلب از گیربکس سان همراه ما باشید.

وظیفه گیربکس اتوماتیک لکسوس NX200t

اگر بخواهیم به طور کلی و به زبان ساده در مورد گیربکس اتوماتیک لکسوس NX200t صحبت کنیم، باید بگوییم این بخش از مهم‌ترین قطعات مکانیکی خودرو است که وظیفه آن انتقال قدرت از پیشرانه‌ها به سمت چرخ‌های اتومبیل می‌باشد. به طور معمول این قطعه را میان چرخ‌ها و پیشرانه نصب می‌کنند و به همین دلیل به خوبی و با سرعت بالا می‌تواند نیروی مورد نیاز برای حرکت کردن خودرو را فراهم کند.

 می‌توانیم بگوییم اصلی‌ترین هدف گیربکس، رساندن حجم مشخصی از قدرت و گشتار به چرخ‌ها برای ایجاد سرعت‌های متفاوت است تا خودرو عملکرد بهتری داشته باشد. گیربکس اکثر خودروها از جمله لکسوس NX200t از قسمت‌های مختلفی از جمله شفت کلاچ، شفت متحرک، شفت اصلی، چرخ دنده‌ها و یاتاقان تشکیل شده است.

به دلیل اهمیت فراوانی که قطعه گیربکس در این خودرو دارد، در نتیجه رانندگان و صاحبان خودرو موظف هستند برای کارکرد بهتر خودروی خود چند وقت یکبار آن را سرویس و بررسی کرده تا هرگونه مشکل احتمالی را برطرف کنند و سلامت خود و دیگران را تضمین نمایند.

interior front Lexus NX 200t 2016

اگر گیربکس اتوماتیک خودرو شما دچار مشکل شده است یا نیاز به تعمیر دارد، با تیم حرفه ای مجموعه ما در تماس باشید.

تماس با متخخصین گیربکس سان:

گیربکس سان، همیشه در کنار شما تا مطمئن سفر کنید…

علائم خرابی و آسیب به گیربکس اتوماتیک لکسوس NX200t

در صورتی که علائم و نشانه‌های زیر را در اتومبیل خود دیدید ممکن است گیربکس آن با مشکل یا آسیب مواجه شده باشد و شما باید هرچه سریعتر برای بررسی و تعمیر آن اقدام کنید:

  • ایجاد صدای وزوز هنگام حرکت
  • دیر عمل کردن گیربکس
  • استشمام بوی سوختگی
  • نشتی از زیر ماشین
  • سخت جا رفتن دنده
  • روشن شدن چراغ‌های چک موتور
  • درست کار نکردن کلاچ
  • نداشتن قدرت کافی اتومبیل

البته غیر از موارد ذکر شده علائم دیگری نیز وجود دارد، اما موارد ذکر شده جزء مهم‌ترین نشانه‌های خرابی گیربکس هستند که شما را از وجود مشکلات مختلف آگاه می‌کنند.

اهمیت تعمیر به موقع گیربکس اتوماتیک لکسوس NX200t

در نظر داشته باشید عدم اهمیت به سرویس دوره‌ای و تعمیر کردن گیربکس می‌تواند مشکلات فراوانی برای خودرو به وجود بیاورد. برای مثال گیربکس سبب تغییر نسبت دنده‌ها می‌شود، به همین دلیل در صورتی که خوب کار نکند ممکن است برای دنده اتومبیل نیز مشکلاتی ایجاد شده و در نتیجه سرعت خودرو نیز تحت تاثیر قرار بگیرد.

 علاوه بر این، به دلیل اینکه وظیفه اصلی گیربکس انتقال قدرت به چرخ‌ها است در نتیجه، قدرت کلی آن نیز کاهش پیدا کرده و ممکن است سبب افزایش مصرف سوخت شود. این موضوع می‌تواند سبب ایجاد هزینه‌های مختلف برای صاحب خودرو شده و در عملکرد خودرو نیز اختلال ایجاد می‌کند. یکی دیگر از معایب تعمیر نکردن به موقع گیربکس اتوماتیک لکسوس NX200t، ایجاد مشکل برای اتومبیل در مسیرهایی با شیب تند و صعودی است که ممکن است گیربکس نتواند انرژی مورد نیاز آن را تامین کرده و در نتیجه خطرات و آسیب‌های جبران ناپذیری برای راننده و سرنشینان به وجود بیاید.

 پس همانطور که مشاهده کردید، تعمیر به موقع گیربکس اتوماتیک برای خودروی NX200t همانند دیگر خودروها از موارد ضروری و حیاتی است.

2015-NX-200t-F-Sport-Lexus

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک انواع لکسوس )

زمان بررسی و عیب‌یابی گیربکس اتوماتیک لکسوس NX200t

پس از اینکه از اهمیت گیربکس اتوماتیک خودرو لکسوس NX200t اطلاع پیدا کردید، ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که چند وقت یکبار باید اقدام به بررسی این قطعه یا تعویض روغن گیربکس اتوماتیک کنید؟

 در پاسخ به این سوال باید بگوییم این کار کاملا بستگی به میزان استفاده شما از اتومبیل دارد. به طور کلی طبق نظر بسیاری از کارشناسان خودرو و مکانیک‌ها بهتر است پس از هر ۱۰۰ هزار کیلومتر استفاده از خودرو، اقدام به بررسی گیربکس آن کرده تا هرگونه مشکل به وجود آمده را برطرف کنید یا در صورت نیاز اقدام به تعویض روغن آن نمایید.

 البته اگر زودتر این کار را انجام دهید، مثلاً بعد از هر ۶۰ هزار کیلومتر استفاده اقدام به بررسی فنی این قطعه و عیب یابی آن کنید، این کار بهتر است و در پیشگیری از ایجاد مشکلات و آسیب‌های مختلف برای اتومبیل شما نقش مهمی ایفا می‌کند.

Lexus-NX200-Exterior

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک لکسوس NX300 H )

انتخاب یک تعمیرکار ماهر برای تعمیر گیربکس اتوماتیک لکسوس NX200t

همانطور که در این قسمت متوجه شدید یکی از مهمترین اقدامات برای حفظ سلامت و کارکرد اتومبیل‌ها از جمله خودروی لکسوس، بررسی و عیب یابی گیربکس آن است. اما یکی از مهمترین موضوعاتی که باید در نظر داشته باشید، انتخاب یک تعمیرکار ماهر برای این کار است. در صورتی که تعمیرکار مورد نظر تجربه کافی در این حوزه نداشته باشد می‌تواند مشکلات دیگری برای خودرو شما به وجود بیاورد.

 اگر برای بررسی و رفع مشکلات احتمالی گیربکس آن را به تعمیرکار با تجربه و ماهر بسپارید، او اقدام به بررسی کامل قسمت‌های مختلف اتومبیل از جمله گیربکس کرده و سپس با کمک پرسنل متخصص، خدمات حرفه‌ای و کاملی به شما عرضه می‌کند. علاوه بر این، تعمیر به موقع و تحویل سریع آن از دیگر خدمات تعمیرکاران ماهر است و شما می‌توانید هرچه سریع‌تر از اتومبیل خود استفاده کنید.

2015_lexus_nx

سخن پایانی

در این مطلب از اهمیت و ضرورت تعمیر گیربکس اتوماتیک لکسوس NX200t برای شما صحبت کردیم و گفتیم در صورتی که سلامت و کارکرد اتومبیل برای شما مهم است، باید چند وقت یکبار اقدام به بررسی آن توسط تعمیرکاران ماهر کرده تا هرگونه عیب و ایراد احتمالی برطرف شود.

 به دلیل اینکه گیربکس نقش مهمی در تعیین سرعت و کارکرد خودروی شما دارد، در نتیجه عدم اهمیت به این موضوع ممکن است در طی زمان روی کیفیت قطعات دیگر تاثیر گذاشته و در طولانی مدت آسیب‌ها و خسارات جبران ناپذیری برای اتومبیل شما به وجود بیاورد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تعمیر یا تعویض این قطعه مهم در خودرو می‌توانید با کارشناسان ما در گیربکس سان ارتباط برقرار کنید تا شما را بیشتر راهنمایی کنند.