تویوتا جزء خودروهای خارجی باکیفیت بوده که شما برای تعمیر گیربکس آن باید به تعمیرکاران حرفه‌ای و مجرب مراجعه کنید. برای رفع مشکل باید ابتدا آن را عیب‌یابی کنید. گیربکس‌ اتوماتیک با دنده‌ای از نظر ساختار تفاوت‌های زیادی دارد؛ از این رو نیاز است که شما تعمیر گیربکس اتوماتیک را طبق فناوری و علم روز انجام دهید . دانش و تخصص بالای تعمیرکار در تعمیر و سرویس نقش بسزایی دارد و باعث می‌شود تا گیربکس بهترین عملکرد را داشته باشد. چون حساسیت گیربکس اتوماتیک تویوتا زیاد است،شما باید تعمیر را به کمک تجهیزات پیشرفته و قطعات باکیفیت انجام دهید. کارشناسان سایت گیربکس سان می‌توانند در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا مشاوره‌های خوبی را به شما ارائه دهند.

تعمیر مدل‌های مختلف گیربکس اتوماتیک تویوتا

خودرو تویوتا در مدل‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود و هر کدام گیربکس مختص به خود را دارند که شما برای تعمیر باید به آن توجه کنید. از مدل‌های پرطرفدار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

گیربکس اتو‌ماتیک تو‌یوتا کمری 2007

از نوع اتوماتیک معمولی و ۵ سرعته است که باعث شتاب‌گیری سریع این خودرو می‌شود. اتوماتیک بودن دنده‌ها باعث شده تا شما به صورت خودکار آنها را عوض کنید و از سرعت ایمن خودرو نهایت لذت را ببرید.

گیربکس اتوماتیک تویوتا کمری گرند

گیربکس این خودرو ۴ ساعته خودکار است که دنده‌ها را با مکث بیشتری تعویض می‌کند. تکنولوژی استفاده شده در این گیربکس هوشمندی کمتری نسبت به نسل‌های دیگر دارد.

گیر‌بکس تو‌یوتا هایلوکس

گیربکس اتوماتیک این مدل از تویوتا ۶ سرعته است و می‌تواند در کمترین زمان قدرت را به ۴ چرخ منتقل کند. این آخرین نسل است که در سال ۲۰۱۶ روانه بازار شده است.

گیربکس تویوتا کرولا

گیربکس این مدل در کنار قدرت بالایی که دارد کاملا اقتصادی است. گیربکس کرولا ۴ سرعته و خودکار است و در نسل‌های جدید فناوری‌های بروزی در ان بکار رفته است. تعویض دنده‌ در این مدل نرم بوده و با تاخیر کمتری انجام می‌شود. 

گیر‌بکس تو‌یوتا لندکروز

لندکروز جز خودروهای شاسی بلند جذاب است که گیربکس پر قدرتی دارد و برای تعمیر شما باید از تعمیرکاران با تجربه و ماهر استفاده کنید. این خودرو در چند نسخه تولید شده و اغلب گیربکس ۵ سرعته دارند که قابلیت شیفت لاک دارد.

گیر‌بکس تو‌یوتا یاریس

گیربکس تویوتا یاریس اتوماتیک و ۴ سرعته بوده و قدرت بالایی دارد. این نسل جدید از گیربکس امکانات خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و عملکرد خوبی دارد.

گیر‌بکس تو‌یوتا آریون

تویوتا آریون در دو نسل متفاوت ساخته شده که هر کدام گیربکس مختص به خود را دارند. هر دو مدل از نظر فنی یکسان هستند و موتوری ۳.۵ لیتری و گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته دارند.

گیربکس اتوماتیک تویوتا کریسیدا

این خودرو مجهز به گیربکس ۴ سرعته از نوع AT است که قدرت بالایی هم دارد.

اگر گیربکس اتوماتیک خودرو شما دچار مشکل شده است یا نیاز به تعمیر دارد، با تیم حرفه ای مجموعه ما در تماس باشید.

تماس با کارشناسان گیربکس سان:

گیربکس سان، همیشه در کنار شماست تا مطمئن سفر کنید…

کمپانی تویوتا

تویوتا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای جهان است و به عنوان یکی از برندهای معروف و محبوب در صنعت خودروسازی شناخته میشود.کمپانی تویوتا در سال 1937 در ژاپن تاسیس شد .

تویوتا برای انواع وسایل نقلیه،از جمله خودروهای سواری،خودروهای شاسی بلند،خودروهای هیبریدی و الکتریکی ،کامیون ها،اتوبوس ها و سواری های چندمنظوره تولید میکند . این کمپانی برای کیفیت بالا،بهره وری سوخت،ایمنی و طراحی نوآورانه خودروهایش شناخته میشود.

این شرکت درحال حاضر بزرگترین تولیدکننده خودروهای جهان است و محصولاتش در بیش از 170 کشورجهان به فروش میرسند . برخی از مدل های معروف تویوتا شامل کمری،کرولا،کمری هیبرید،پریوس،لندکروز و هایلوکس میشوند . 

 

رایج ترین نشانه های خرابی گیربکس اتوماتیک تویوتا

برای اینکه بتوانید گیربکس اتوماتیک تویوتا را تعمیر کنید نیاز است تا ابتدا آن را عیب‌یابی کنید. از رایج‌ترین نشانه‌ها و علائم خرابی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در صورتی که گیربکس نشتی روغن داشته باشد نیاز به تعمیر دارد. به‌وجود آمدن شکاف در گیربکس دلیل این نشتی است که اگر برطرف نشود می‌تواند به قسمت‌های دیگر آسیب وارد کند.
  • اگر بوی سوختگی از گیربکس استشمام کردید ناشی از گرم شدن بیش از اندازه گیربکس و یا سوختن روغن آن است. در این شرایط باید آن را خنک کنید تا مشکل برطرف شود.
  • شنیدن صداهای عجیب و غریب از خودرو نشان می‌دهد که گیربکس دچار مشکل است. این صدا بیشتر هنگان توقف یا دنده خلاص شنیده می‌شود.
  • وقتی گیربکس دچار مشکل می‌شود چراغ چک روشن شده و به شما این هشدار را می‌دهد. شما با این علامت می‌توانید.
  • عدم کشش کلاچ می‌تواند از دیگر علائم خرابی گیربکس دارد.
  • با تغییر ناگهانی کلاچ در زمان حرکت خودرو متوجه خرابی گیربکس خواهید بود.
  • با کاهش شتاب خودرو شما متوجه خرابی در گیربکس خواهید بود.
  • اگر احساس بوی سوختگی از داشبورد خودرو متوجه شدید این می‌تواند به دلیل خرابی بوجود آمده در گیربکس باشد.
  • تغییر رنگ روغن گیربکس نشان می‌دهد که گیربکس دچار مشکل و خرابی شده است‌.
  • در صورتی که خودرو در زمان پارک دچار خلاصی می شود مشکل از گیربکس است.
  • سایش چرخ دنده‌های گیربکس بر روی هم به دلیل خرابی گیربکس است که باید به سرعت برطرف شود‌.

در صورت استفاده از روغن گیربکس نامناسب این بخش از خودرو سریع‌تر دچار مشکل می‌شود. اگر گیربکس اتوماتیک تویوتا دچار مشکل شود باید به صورت مداوم بررسی گردد. تعمیر گیربکس اهمیت زیادی دارد و باید توسط متخصص انجام شود.

(دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا : تعمیرگیربکس اتوماتیک

اهمیت سرویس دوره‌ای گیربکس اتوماتیک تویوتا

سرویس دوره‌ای گیربکس اتوماتیک تویوتا اهمیت زیادی دارد و باعث می‌شود تا مشکلات جزئی در کمترین زمان و با هزینه‌ای مناسب برطرف شود. اگر سرویس در تایم خود انجام نشود ممکن است به بخش‌های دیگر هم منتقل شود و آسیب‌های جدی را وارد کند. سرویس به موقع نکته‌ای است که باید به آن توجه کرد. برای جلوگیری از مشکلات داخلی گیربکس توصیه می‌شود تا سرویس‌ها را زیر نظر متخصص انجام دهید.

شناسایی عیوب جزئی کمک می‌کند تا شما کارهای تعمیرات را با هزینه کمتری پیش ببرید. تویوتا یک برند معتبر در جهان است که برای ساخت خودروهای خود از بهترین قطعات استفاده می‌کند؛ به همین دلیل گیربکس آن قدرت و سرعت بالایی دارد. مجهز بودن تویوتا به گیربکس اتوماتیک قابلیت‌های آن را بیشتر کرده و شما با سرویس کردن دوره‌ای می‌توانید از این امکانات و قابلیت‌ها نهایت استفاده را ببرید.

 اگر چه گیربکس اتوماتیک کیفیت بالاتری نسبت به مدل دستی دارد اما عدم سرویس‌دهی مناسب می‌تواند عملکرد آن را با مشکل مواجه کند و باعث بروز برخی حوادث شود. چیزی که اهمیت سرویس دوره‌ای گیربکس را بیشتر می‌کند طول عمر این قطعه است چون وقتی سلامت آن چک شود می‌تواند برای مدت طولانی بدون کوچکترین ایرادی کار کند. گیربکس‌های اتوماتیک به دلیل اتصالات برقی خاصی که دارند باید تنها توسط متخصصین سرویس و تعمیر شوند.

 این افراد می‌توانند با شناسایی عیب گیربکس بدون آسیب رساندن به آن کار تعمیر را انجام دهند. سرویس دوره‌ای توسط کمپانی سازنده خودرو یعنی تویوتا مشخص می‌شود و بستگی به کارکرد کیلومتر و زمان آن دارد. اگر گیربکس گارانتی داشته باشد سرویس به صورت رایگان انجام می‌شود. سرویس اغلب شامل تعویض روغن گیربکس و بررسی بخش‌های مختلف آن است.

                                                                  مقالات مرتبط : بهترین روش های افزایش طول عمر گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا در تهران

امکان تعمیر گیربکس تویوتا در اقصی نقاط کشور وجود دارد اما تهران به دلیل دارا بودن متخصص‌های مجرب بهترین مکان برای تعمیر گیربکس تویوتا است.‌ خودروهایی که امروزه طراحی و ساخته می‌شوند اصولا گیربکس اتوماتیک هستند به همین دلیل کاملا پیشرفته می‌باشند و تعمیر آنها نیاز به دانش روز و مهارت کافی دارد. تعمیرکاران این حوزه برای اینکه بتوانند کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند همیشه اطلاعات خود را بروز می‌کنند.

 افرادی که به صورت سنتی مشغول به کار هستند به سختی می‌توانند گیربکس‌های جدید را تعمیر کنند چون تخصص و دانش کافی ندارند. تهران شهری بزرگ است و افراد زیادی برای تعمیر گیربکس تویوتا تخصص‌های لازم را کسب کرده‌اند. افراد حرفه‌ای می‌توانند در رفع مشکل به شما کمک زیادی کنند. کارشناسان ابتدا سیستم را عیب‌یابی سپس آن را برطرف می‌سازند تا فشاری به گیربکس وارد نشود.

 استفاده از قطعات باکیفیت باعث شده تا تعمیر گیربکس اتوماتیک به بهترین شکل ممکن انجام شود و بازدهی خوبی هم داشته باشد. با اطلاعات قدیمی به هیج وجه نمی‌توان خودروهای جدید را تعمیر کرد. پیدا کردن یک مرکز معتبر با متخصصین ماهر کار سختی است اما شما به کمک سایت گیربکس سان می‌توانید بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران را پیدا کنید.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا چقدر است؟

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا همه جا یکسان نیست و هر مرکز نرخ مختص به خود را دارد. عوامل مختلفی در تعیین این هزینه نقش دارند که مهم‌ترین آنها میزان خرابی، قطعه خراب شده و… است. تورم باعث شده تا قیمت قطعات افزایش پیدا کند که در این صورت اجرت تعمیر و تعویض آنها هم بیشتر خواهد شد. نوع تعمیرگاهی که انتخاب می‌کنید هم می‌تواند قیمت را تحت تاثیر قرار دهد. هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا که یک خودروی خارجی است به مراتب بیشتر از خودروهای داخلی است.

اجرت یا دستمزد تعمیر گیربکس اغلب قبل از شروع کار مشخص می‌شود و تعمیرکار بعد از پایان کار و تست کردن گیربکس و خودرو آن را دریافت می‌کند. اگر شما به یک مجموعه معتبر مراجعه کنید از خدمات آن مطمئن خواهید بود و می‌توانید با هزینه کمتری از خدمات استفاده کنید. در صورتی که گیربکس نیاز به تعویض قطعه داشته باشد شما باید هزینه بیشتری برای تعمیر آن در نظر بگیرید. این هزینه هر سال بیشتر می‌شود و به دلیل تورم افزایش چند درصدی را تجربه می‌کند.

سخن پایانی

گیربکس اتوماتیک تویوتا دارای سرعت و قدرت بالایی بوده و در زمان خراب شدن به سرعت افت می‌کند. شما برای تعمیر این قطعه نیاز به تعمیرکاران با سابقه و خبره دارید تا بتوانید در کمترین زمان و به نحو احسن مشکل را برطرف سازید. در سایت گیربکس سان مشاورین آماده پاسخگویی به شما هستند و می‌توانند با راهنمایی‌های خوب خود کار تعمیر را پیش ببرند. برای تعمیر و سرویس گیربکس اتوماتیک باید اطلاعات بروزی داشته باشید. اگر در پروسه تعمیر نیاز به تعویض قطعه است باید از قطعات باکیفیت و مارک استفاده شود.