وبلاگ

بهترین گیربکس اتوماتیک در ایران _4 گیربکس اتوماتیک پر استفاده

گیربکس اتومات

در این مقاله قصد داریم به شرح بهترین گیربکس اتوماتیک در ایران و انواع آن بپردازیم .

برای انتقال قدرت و توان مکانیکی و گشتاور و از منبع تولید که همان موتور است به چرخ های خودرو از گیربکس استفاده می شود. گیربکس ها هم به دو بخش گیربکس اتوماتیک و دستی تقسیم می شوند.

 

به نظر شما بهترین گیربکس اتوماتیک در ایران چه نوع گیربکسی است؟

گیربکس اتوماتیک در ایران

گیربکس اتوماتیک در ایران

برای انتقال قدرت و توان مکانیکی و گشتاور و از منبع تولید که همان موتور است به چرخ های خودرو از گیربکس استفاده می شود. گیربکس ها هم به دو بخش گیربکس اتوماتیک و دستی تقسیم می شوند.

در ایران هم استفاده از گیربکس های اتوماتیک بسیار رایج شده است، یکی و شاید مهمترین استفاده از گیربکس های اتوماتیک که سبب افزایش توجه مشتریان خودرو شده است کاهش وظایف راننده در هنگام رانندگی و افزایش آرامش و آسایش و آسودگی راننده است.

انواع گیربکس های اتوماتیک

گیربکس های اتوماتیک به طور کلی به چهار دسته زیر تقسیم می شوند:

  1. گیربکس اتوماتیک خورشیدی AT
  2. گیربکس دستی اتوماتیک شده AMT
  3. گیربکس دوکلاچه DCT
  4. گیربکس دو کلاچه DCT

 

 

 

 

گیربکس اتوماتیک AT (بهترین گیربکس اتوماتیک در ایران)

بهترین گیربکس اتوماتیک در ایران

بهترین گیربکس اتوماتیک در ایران

اولین و شاید بهترین گیربکس اتوماتیک در ایران که در زیر به شرح آن می پردازیم گیربکس اتوماتیک ATاست . این گیر بکس مشهورترین و متداول ترین وشاید پر استفاده ترین گیربکس اتوماتیک در ایران و جان است.

در این نوع گیربکس اتوماتیک وجود چرخ دنده های خورشیدی باعث انتقال قدرت می شود و نکته بسیار مهم در خصوص این نوع گیربکس اتوماتیک که وجود دارد روغن کاری مناسب به دلیل همین چرخ دنده ها می باشد.

همچنین بخوانید:  5 دلیل زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک + راهکار رفع صدا

اگر روغن کاری بصورت دقیق و منظم صورت نپذیرد خسارات زیادی به گیربکس وارد می شود.در خیلی از خودروهای وارداتی و یا ساخت و مونتاژ داخل ایران از این نوع گیربکس اتوماتیک استفاده می شود که به عنوان مثال می توان به خودروهای تارا ، دنا پلاس ، 207 ، هایما و بسیاری از خودرهای ژاپنی، کره ای و چینی موجود در بازار اشاره کرد.این نوع گیربکس هم میتواند بعد از استفاده طولانی مدت نیاز به تعمیر داشته باشد از جمله عدم تعویض دنده، که می توانید در مقاله علت دنده عوض نکردن ماشین اتومات را مطالعه کنید.

علاوه بر گیربکس اتوماتیک AT گیربکس های اتوماتیک بیشتر ی در ایران استفاده می شود که در ادامه به شرح آن ها و توضیحات دقیق در خصوص این گیربکس های اتوماتیک می پردازیم.

 

گیربکس اتوماتیک AMT در ایران

نوع دیگری از گیربکس های اتوماتیک که در ایران هم استفاده می شود گیربکس اتوماتیک AMT می باشد. این نوع گیربکس در حقیقت گیربکس نیمه اتوماتیک و یا همان گیربکس دستی اتوماتیک شده است.

این نوع گیربکس همانند دیگر گیربکس های اتوماتیک موجود در ایران استفاده می شود و احتیاج به تعویض دنده توسط راننده را ندارد.

این گیربکس هم همچون گیربکس اتوماتیک AMTاستفاده گسترده ای داشته و دارد.

 

گیبرکس اتوماتیک DCT

 

گیربکس های اتوماتیک DTC همان گیربکس دو کلاچه است .د راین مقاله که با عنوان بهترین گیربکس اتوماتیک در ایران است به شرح این نوع گیربکس اتوماتیک هم خواهیم پرداخت.

بهترین گیربکس اتوماتیک در ایران

بهترین گیربکس اتوماتیک در ایران

این نوع گیربکس های اتوماتیک مجهز به دو کلاچ هستند تا تعویض دنده در این خودروها با سرعت بالاتر و فاصله کمتری نسبت به گیربکس های CVT انجام شود.بیشترین استفاده از این نوع گیربکس ها زمانی است که کارخانه بخواهد خودرو شتابگیری و سرعت بالاتری داشته باشد، از جمله بهترین گیربکس های اتوماتیک در ایران می توان به این نوع گیربکس اتوماتیک اشاره کرد ولی استفاده از ان ها عمومیت ندارد.

همچنین بخوانید:  بهترین تعمیرکار گیربکس اتوماتیک خودرو‌های چینی در تهران

این نوع گیربکس ها معمولا با حالت های مختلف گیربکس اتوماتیک ارائه می شوند و این بدین معنی است که می توان گیربکس را به حالت اسپرت تغییر داد تا خودرو در دورهای بالاتر دنده را تعویض کرد.این نوع گیربکس های اتوماتیک در بسیاری از خودروها قابلیت استفاده به حالت دستی هم دارند

 

 

گیربکس اتوماتیک CVT _ از بهترین گیربکس های اتوماتیک موجود در ایران

بهترین گیربکس اتوماتیک در ایران

بهترین گیربکس اتوماتیک در ایران

احتمالا تا به امروز کلمه CVTبه گوش شما آشنا شده است.
این نوع گیربکس اتوماتیک که مخفف Continuously Variable Transmission به معنای سیستم انتفال قدرت پیوسته در انواع ماشین ها است.

گیربکس CVT در یک خودرو، مقدار شتاب را بر اساس نیروی موتور تنظیم می‌کند و سپس این نیرو را به چرخ‌ها انتقال می دهد.

این گیربکس اتوماتیک از یک سیستم انتقال قدرت متغییر بهره می برد.

این گیربکس که یک نوع  از بهترین گیربکس اتوماتیک در ایران است بصورت خودکار نسبت دنده را تغییر می دهد و این کار با با تنوع بسیار بالایی انجام می دهد.

این نوع گیربکس اتوماتیک که روی شاهین اتوماتیک قرار دارد برخلاف خیلی از گیربکس های اتوماتیک از تعداد ثابتی چرخ دنده استفاده می کند و به همین دلیل است که رانندگی لذت بخش تری دارد.

میزان شتاب در این نوع گیربکس اتوماتیک بر اساس نیروی موتور تنظیم می شودو سپس این نیرو را به چرخ ها منتفل می کند.

 

 

تعمیر گیربکس اتوماتیک در گیربکس سان

خرابی گیربکس به دلیل اهمیت این قطعه می‌تواند آسیب جدی به عملکرد اتومبیل وارد کند. به طور مثال گاهی موفلر خودرو عملکرد درستی ندارد.
گاهی نیز لاستیک عمل پمپ شدن را به درستی انجام نمی‌دهد. در صورت وجود این مشکلات سریعا باید برای تعمیر اقدام شود. با این حال خودرو هنوز قابل استفاده است. پیشنهاد ما این است یک مقاله کامل در خصوص تعمیر گیربکس اتوماتیک CVT   را مشاهده فرمایید.

همچنین بخوانید:  چرا گیربکس اتوماتیک در حالت پارک قفل می شود؟ + نحوه آزاد کردن قفل

 

اما زمانی که گیربکس اتوماتیک خودرو با کوچکترین مشکل مواجه شود استفاده از خودرو کار عاقلانه‌ای نیست؛ زیرا سلامت سرنشینان به شکل جدی در خطر است؛
به همین دلیل باید به محض آگاهی از خرابی گیربکس اتوماتیک نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. در ادامه رایج‌ترین مشکلات مربوط به گیربکس اتوماتیک معرفی خواهند شد. با شناخت این مشکلات به راحتی می‌توانید سلامت یا عدم سلامت گیربکس خودرو خود را تشخیص دهید.

بعد از خواندن این مقاله از گیربکس سان برای تصمیم گیری در خصوص بهترین گیربکس اتوماتیک در ایران کاملا آماده هستید.

برای تعمیر گیربکس اتوماتیک خود در ایران کافیست با کارشناسان ما در گیربکس سان تماس بگیرید. تمامی اطلاعات لازم و همچنین هزینه های تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروی خود را از کارشناسان ما بپرسید.

 

 

 

 

 

اگر گیربکس اتوماتیک خودرو شما دچار مشکل شده است یا نیاز به تعمیر دارد، با تیم حرفه ای مجموعه ما در تماس باشید.

تماس با متخصصین گیربکس سان:

گیربکس سان، همیشه در کنار شما تا مطمئن سفر کنید…

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *