وبلاگ

چگونه گیربکس دستی را به گیربکس اتومات تبدیل کنیم؟

چگونه گیربکس دستی را به گیربکس اتومات تبدیل کنیم

تفاوت گیربکس دستی با گیربکس اتومات را می‌توانید در زمان رانندگی به وضوح احساس کنید. گیربکس اتومات رانندگی را برای شما جذاب و دلپذیر خواهد کرد. از طرفی بسیلری از افراد به تعویض دنده علاقه داشته و استفاده از سیستم اتوماتیک را دوست ندارند. ممکن است برای برخی از افراد این پرسش پیش بیاید که آیا می‌توان گیربکس دستی را به اتومات تبدیل کرد؟ در پاسخ به این عزیزان باید بگوییم که بله می‌توان این تبدیل را برای برخی از مدل‌های خودرو انجام داد. در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

خودروهای مجاز به تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک

خوشبختانه تبدیل گیربکس دستی به گیربکس اتوماتیک، برای اکثر خودروها امکان‌پذیر است. به شما توصیه می‌کنیم که این تبدیل را فقط برای خودروهای دارای مدت اتومات، انجام دهید. در صورتی که مدل خودرو مورد نظر توسط کارخانه تولید شده باشد، قادر خواهید بود تا برای تبدیل گیربکس دستی به گیربکس اتومات، اقدام نمایید. البته نباید از گیربکس تبدیل شده انتظار عملکردی فوق‌العاده داشته باشید؛ چرا که در هر حال فابریک کارخانه نبوده و حرفه‌ای نخواهد بود.

در صورتی که برای تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک به مکانیکی‌های حرفه‌ای و باتجربه مراجعه کنید، احتمال اینکه محصول نهایی از کیفیتی بالاتر برخوردار باشد، افزایش خواهد یافت. نکته قابل توجه این است که در صورت استفاده از گیربکس اتوماتیک غیرفابریک، عملکرد پیشرانه خودرو با گیربکس با مشکل مواجه شده و نمی‌تواند کاربرد خوبی از خود به نمایش بگذارد.

همچنین بخوانید:  بهترین روش‌های افزایش طول عمر گیربکس اتوماتیک
تبدیل گیربکس دستی به گیربکس اتومات

آموزش تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک

اولین نکته قابل توجه این است که برای تبدیل گیربکس دستی به اتومات باید از مدل و برند مربوط به همان خودرو استفاده کرد. در زمان تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک نیاز است تا تمام سیستم دنده‌ها و وابسته‌های به آن را تعویض کنید؛ چرا که تمام عملکرد گیربکس اتومات با نمونه دستی خود متفاوت خواهد بود.

به طور کلی می‌توان گفت که برای تبدیل گیربکس دستی به اتومات باید قطعاتی نظیر گیربکس، سیم کشی، سیستم کنترل برق ECU، پولوس‌ها، دسته سیم، اهرم دنده، رادیاتور، بوستر ترمز، فلای ویل و میل لنگ، تعویض شوند. در برخی مدل‌های خودرو نیاز است تا ایربگ‌ها را به دلیل تغییرات در سیستم برق خودرو تعویض کرد. از دیگر قطعاتی که ممکن است به تعویض آن‌ها نیاز داشته باشید می‌توان به پمپ، مبدل گشتاور و چندین قطعه دیگر اشاره کرد.

اگر گیربکس اتوماتیک خودرو شما دچار مشکل شده است یا نیاز به تعمیر دارد، با تیم حرفه ای مجموعه ما در تماس باشید.

تماس با متخخصین گیربکس سان:

گیربکس سان، همیشه در کنار شما تا مطمئن سفر کنید…

مزایای تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک

مزایای زیادی در تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک وجود دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • رانندگی راحت‌تر و آسوده‌تر به خصوص در ترافیک‌های سنگین: با استفاده از گیربکس اتوماتیک دیگر نیازی نیست تا دائماً مشغول تغییر دنده باشید و ماشین به صورت خودکار این وظیفه را برعهده خواهد گرفت.
  • عملکرد عالی در سراشیبی‌ها و سربالایی‌ها: تجربه ثابت کرده که گیربکس‌های اتوماتیک در سراشیبی‌ها از خود عملکرد بهتری را نشان می‌دهند. البته باید توجه داشت که در صورت نصب غیرحرفه‌ای و استفاده از قطعات غیرفابریک، این مسئله تاثیر عکس خواهد گذاشت.
  • فشار کم‌تر به سیستم فیزیکی راننده و کاهش حرکات: در طی مدت زمان رانندگی، تمام ماهیچه‌های پا به طور دائم درگیر هستند. با استفاده از گیربکس اتوماتیک بخش عظیمی از این فشار کاهش خواهد داشت.
  • بالا بردن تمرکز راننده حین رانندگی: استفاده از گیربکس اتوماتیک تاثیر زیادی بر افزایش تمرکز رانندگان دارد؛ چرا که دیگر نیازی نیست تا به دور موتور و تعویض دنده دقت نمایند.
  • آمار کم‌تر از حضور در تصادفات: آمار جهانی اثبات می‌کند که رانندگان خودروهای دارای گیربکس اتومات کم‌تر دچار تصادف می‌شوند. نکته قابل توجه این است که این امر بیشتر با توجه رانندگان در ارتباط است.
همچنین بخوانید:  5 دلیل لرزش خودروی اتومات که باید بدانید
سخن پایانی

در این مطلب سعی شد تا اطلاعاتی در رابطه با چگونگی تبدیل گیربکس دستی به اتومات در اختیار شما عزیزان قرار بگیرد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از تعمیرگاه تعمیر گیربکس اتوماتیک سان دیدن کرده و با کارشناسان آن ارتباط برقرار کنید. آیا پیش از این‌ها تجربه تبدیل گیربکس دستی به اتومات را داشته‌اید؟ اگر بله، لطفاً تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بازگشت به لیست

4 دیدگاه در “چگونه گیربکس دستی را به گیربکس اتومات تبدیل کنیم؟

  1. امیر 021 گفت:

    عوض کردن گیربکس پراید و تبدیلش به گیربکس اتومات به صرفه هستش؟

    1. manager.f گفت:

      سلام اتومات کردن خودروهایی که مدل اتومات کارخونه ندارن خیلی منطقی نیست و اصولا یه سری ایرادا ممکنه پیش بیاد مثل کاهش شتاب خودرو ،تاخیر توی تعویض دنده ،هزینه های بالا ، افزایش استهلاک ،صداهای غیرعادی موتور
      و گرم شدن بیش از حد موتور در فصل گرما و بالا رفتن امکان جوش اوردن ماشین در کل خیلی انتخاب منطقی ای نیست ولی خب بازم بستگی به شدت نیازتون داره.

  2. fathi گفت:

    سلام خسته نباشید شما تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک 206 هم انجام میدید؟

    1. manager.f گفت:

      سلام دوست عزیز لطفا جهت کسب اطلاعات با شماره های زیر تماس بگیرید.

      واتس اپ : 09198596064
      09198596064
      09198565594

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *